عمومی

طارمی، از گلزنی تا نیمکت‌نشینی

فوتبال جایی نیست که بتوان به چند گل افتخار کرد و احساس کرد همه چیز تمام شده است. ما با پدیده ای بسیار وحشیانه روبرو هستیم که افراد را بسیار راحت تر از آنچه تصور می شود بالا و پایین می کند. تمرکز، تلاش و تعهد تنها راه برای بقا در اوج هستند.

به گزارش یومیر، این روزنامه شهروند وی نوشت: در شرایطی که همه منتظر شکستن طلسم دروازه مهدی طارمی بودند و او در نهایت توانست دروازه رقبا را باز کند، سرمربی پورتو در دیدار مقابل براگا بازیکن ایرانی خود را در ترکیب اصلی قرار نداد. بامداد دوشنبه در هفته چهاردهم لیگ پرتغال، پورتو با تک گل لوئیز دیاز کلمبیایی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد، در حالی که طارمی در 20 دقیقه آخر فرصت حضور در زمین را داشت و به این ترتیب دیاز را از آن خود کرد. جدول برترین گلزنان لیگ با 11 گل. جایی که مهدی طارمی با 7 گل هر روز شاهد فاصله بین رقبا است. او که در گذشته بهترین تناسب لیگ با 5 پاس گل بود، اکنون مقام اول را به رافا سیلوا از بنفیکا داده است؛ بازیکن 28 ساله: هافبک قدیمی پرتغالی که هشتمین پاس گل خود را نیز در این بازی ارسال کرد در مجموع به نظر می رسد این روزها برای مهدی طارمی نیست.

نیمکت نشینی ادامه دارد؟

شاید آخرین بازی مهمی که مهدی طارمی روی نیمکت آغاز کرد، بازی فصل گذشته مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا باشد. همان نبردی که ستاره سرشناس ایرانی به قیچی زد. طارمی پس از آن به مهره ثابت و موثری در ترکیب پورتو تبدیل شد و عملکردی غیرقابل انکار ارائه کرد. اکنون اما وضعیت تغییر کرده است. گل نخوردن چند بازی و از دست دادن موقعیت های مهم گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا سرخیو کونسیکو طارمی را روی نیمکت بنشیند. شاید در نگاه اول چنین سیاستی برای مهدی شوک محض به نظر برسد، اما سرمربی پورتو در نشست خبری پس از بازی با براگا به صراحت این فرضیه را رد کرد. Conceiç گفت o گفت که به فکر تغییر تاکتیک تیمش است و 11 نفری که در این مسابقه به زمین فرستاده بهترین ها برای اجرای برنامه های جدید هستند. خطر بزرگ پشت این موضوع این است که نیمکت نشینی طارمی در پورتو ممکن است بیشتر طول بکشد. در هر صورت آنها بدون طارمی تیم چهارم جدول را به دست آوردند و به قله رسیدند. حالا باید منتظر دیدار بعدی این تیم باشیم و ببینیم مهدی به ترکیب اصلی برمی گردد یا خیر. پورتو بامداد پنجشنبه در جام اتحادیه به مصاف ریو آوه می رود و بعید نیست طارمی با توجه به سطح پایین تر مسابقات در ترکیب اصلی مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

چهره خشن یک مربی

حقیقت این است که سرجیو کونسیچ ساله او، سرمربی 47 ساله پرتغالی پورتو، هرگز به اندازه عملکرد طارمی با او مهربان نبوده و با ستاره ایرانی خود با مهربانی رفتار نکرده است. شاید تنها زمانی که کونیسیائو از طارمی حمایت کرد زمانی بود که تیم های دیگر مهدی را به تجاوز متهم کردند. در آن زمان سرمربی پورتو گفت که طارمی را بازیکنی صادق می بیند که اهل تقلب نیست. همین است. سپس نه تنها درخشش مهاجم ایرانی مورد تمجید Conceiç.o قرار نگرفت، بلکه او هر گونه نقص یا کاستی در عملکرد فنی خود را به گردن مهدی انداخت. حالا بعد از چندین موقعیت سوزان به خصوص مقابل لیورپول و اتلتیکو مادرید، طارمی روی نیمکت است. در این شرایط مهدی می تواند بیش از گذشته قدردان دراگان اسکوچیچ باشد. سرمربی کروات که با وجود تماس های از دست رفته اش با مهدی طارمی، همچنان در رسانه ها از او تعریف می کند و می گوید مهدی بهترین بازیکن پورتو است.

تجربه گرانبها

البته دیر یا زود این دوران برای طارمی به پایان می رسد و او به روزهای اوج خود باز خواهد گشت، اما شاید تصمیم اخیر درس ارزشمندی برای مهدی به ارمغان بیاورد که بهتر است سر کارش گرم باشد و نرود. به حاشیه بیهوده فوتبال جایی نیست که بتوان به چند گل افتخار کرد و احساس کرد همه چیز تمام شده است. ما با پدیده ای بسیار وحشیانه روبرو هستیم که افراد را بسیار راحت تر از آنچه تصور می شود بالا و پایین می کند. تمرکز، تلاش و تعهد تنها راه برای بقا در اوج هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا