فرهنگ و هنر

ضرغامی: سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان ها از جمله یزد گفت: متاسفانه سیل اخیر خساراتی به بار آورده است.

به گزارش یومیر، پس از انتشار عکس ها و اخباری مبنی بر تخریب بافت و برخی بناهای تاریخی در استان یزد، عزت الله ضرغامی در توییتر خود نوشت: متاسفانه سیل اخیر خساراتی به بار آورده است، همکاران ما در اداره کل میراث استان یزد فعال هستند. اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده ویژه خود را برای بررسی بیشتر و هماهنگی با ادارات مربوطه در وزارتخانه به یزد فرستادم.

رسیدگی به ساکنان، گردشگران مستقر، امکانات گردشگری و بافت تاریخی در دستور کار قرار دارد.

ضرغامی: سیل به آثار تاریخی یزد خسارت وارد کرده است

به گزارش یومیر، بر اساس اعلام وزیر کشور، تاکنون 18 استان از جمله سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال، بختیاری و مرکزی درگیر سیل هستند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکنون گزارشی از میزان خسارت وارده به آثار تاریخی و گردشگران این استان ها ارائه نکرده است، اما در شهر یزد بر اثر بارندگی شدید روز جمعه مردادماه بخش هایی از بافت تاریخی آسیب دیده است. 7 .. همچنین عکس هایی منتسب به خانه تاریخی «رزاقیان» تفت منتشر شده است که از تخریب آن در سیل اخیر خبر می دهد. اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز از ساکنان اماکن تاریخی خواست تا با تداوم بارندگی منازل خود را تخلیه کنند. یزد شنبه تعطیل است.

بر اساس اولین گزارش ها، در سیل اخیر سیستان و بلوچستان، دیوار ضلع شمالی قلعه سرباز، سقف طبقه دوم موزه چابهار و دیوار ضلع غربی و قسمت داخلی قلعه نیکشهر آسیب دیده است. .

در استان تهران، امامزاده داوود، یکی از اماکن زیارتی و تفریحی نزدیک به پایتخت، خسارات زیادی را متحمل شد، اما مسئولان میراث و گردشگری تاکنون گزارشی از میزان خسارت وارده به آن نداده اند. بنای تاریخی..

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا