عمومی

صداوسیمای ملی علیه تیم ملی!

تصمیمی که در صورت عدم نتیجه مطلوب و صعود از گروه، زلزله بزرگ دیگری را برای فوتبال ایران رقم خواهد زد. این تنها بخش کوچکی از یک برنامه دیگر رادیویی علیه تیم ملی و فدراسیون فوتبال بود. برنامه هایی که حالا آمارشان از دست همگان در رفته و پای ثابت کنداکتور روزانه رسانه ملی شده است. در هفته های اخیر کمتر روزی بوده که رسانه ها علیه تیم ملی صحبتی نداشته باشند. کار به جایی رسیده که در تلویزیون علنا ​​تیم ملی را به زلزله تهدید می کنند و از هم اکنون ماموریت فشار بر کادر فنی جدید تیم ملی را آغاز کرده اند. آنهایی که تا دو هفته پیش معتقد بودند جام جهانی می تواند یک بازی تدارکاتی برای جام ملت ها باشد و از فاصله فوتبال ایران با انگلیس و آمریکا حرف می زدند، حالا جز صعود به چیزی راضی نیستند. انگار فراموش کرده اند که قهرمان سابق جام جهانی 2010 تا 2018 در همان مرحله گروهی حذف شد و فوتبال غیرقابل پیش بینی تر از این است که چند ماه پیش بخواهند تیمی را برای صعود هل دهند.

البته آنها کاملا به این مشکلات واقف هستند اما تسویه حساب با رهبری فدراسیون فوتبال و حالا کارلوس کی روش باعث شده است که حتی روی اصول اساسی فوتبال چشم ببندند تا عرصه را بر تیم ملی تنگ کنند. به این ترتیب هر روز یکی از حریفان تاج و کی روش را دعوت می کنند تا چند ساعتی علیه آنها صحبت کند و از مظلومیت اسکوچیچ و بی اطلاعی ما صحبت کند. بله، رفتار با اسکوچیچ درست نبود و اتحادیه فوتبال می توانست با احترام بیشتری سرمربی کروات را برکنار کند، اما فراموش نکرده ایم که مدعیان امروزی مثل حمید استیلی قبلاً علیه اسکوچیچ صحبت کرده بودند و در کمیته فنی به اخراج او رای داده بودند.

در این میان رویکرد رسانه ملی به تیم ملی دو ماه مانده به جام جهانی بسیار قابل تامل است. به نظر می رسد ایجاد آرامش و کمک به تیم ملی دیگر اولویت صدا و سیما نیست و تسویه حساب شخصی بیش از شرایط تیم ملی اهمیت پیدا کرده است. آنها فراموش کرده اند که تیم ملی چه با کی روش و چه با اسکوچیچ متعلق به همان افرادی است که صاحبان اصلی رسانه ملی هستند. بدون شک دود این اختلافات به چشم تیم ملی خواهد رفت و رقبای ایران در جام جهانی بیش از هر فرد و گروه دیگری از این حواشی بهره خواهند برد.

258 258

دکمه بازگشت به بالا