اجتماعی

صادرات فناوری بیمارستانی جدید جوانان ایرانی به اسپانیا

صادرات فناوری جدید بیمارستانی جوانان ایرانی به اسپانیا

دستگاه خنثی و استریل کننده پسماندهای خطرناک بیمارستانی یک شرکت دانش بنیان علاوه بر استفاده در برخی مراکز درمانی به اسپانیا نیز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری یومیر; مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه پسماندهای عفونی حاوی مواد بیماریزای مختلفی مانند باکتری، ویروس و انگل هستند و در صورت رها شدن در محیط باعث انتقال بیماری به انسان و آلودگی محیط زیست می شوند، گفت: از جمله مراکز عمده ای است که تولید می کنند. زباله های عفونی وجود دارد. وی بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه ها، کلینیک های دامپزشکی، مراکز دفع زباله و در نهایت زندان ها را نام برد.
سید مرتضی سادات افزود: بر این اساس سامانه ای را طراحی و تولید کرده ایم که بتواند انواع پسماندهای عفونی را ایمن کند و مشکلات زیست محیطی ایجاد نکند.
وی یادآور شد: در این دستگاه کاربر ابتدا کیسه های حاوی زباله های عفونی را یکی یکی داخل دستگاه خردکن می کند. به دنبال این کار و پس از تکمیل ظرفیت واحد از زباله های عفونی، کل خردکن کیسه های حاوی زباله های عفونی و مایعات جمع آوری شده در واحد وارد چرخه ضد عفونی استریل می شود.
مدیرعامل این شرکت دانش بانیان سیکل استریل این دستگاه را در دمای 121 درجه سانتیگراد، فشار 2.5 بار و زمان 30 دقیقه دانست و ادامه داد: دما و زمان این دستگاه قابل تنظیم است. ، و پس از رفع آلودگی کاربر پسماند ایمن خواهد داشت بسته را از دستگاه خارج می کند.
به گفته وی، این دستگاه در مراکز درمانی نصب می شود و با بی خطرسازی کامل پسماندهای عفونی، امنیت لازم را تا حدی فراهم می کند که این زباله ها همراه با سایر زباله های عادی بیمارستانی توسط شهرداری منطقه جمع آوری شود.
وی با تاکید بر اینکه این دستگاه از دو قسمت اصلی خردکن و مخزن نگهداری زباله تشکیل شده است، گفت: دستگاه flash3 قابلیت خردکردن انواع زباله های عفونی را با استفاده از چهار تیغه خردکن دارد.
سادات افزود: به طور معمول در همه اتوکلاوها فقط فاز جامد استریل می شود و امکان خنثی سازی فاز مایع وجود ندارد. ضمناً مایع موجود در این واحد از مواد جامد موجود در پسماندهای عفونی جدا شده و به طور جداگانه استریل می شود.
وی افزود: برای تماس کمتر کاربر با زباله، این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که کیسه زباله های عفونی از درب مربوط به قطعه خردکن دستگاه وارد شده و زباله های استریل و بسته بندی شده وارد می شود. از در دیگر بیرون قبل از خرد کردن زباله، کاربر 12 کیسه ساخته شده از PP را در موقعیت مربوطه روی سینی تغذیه نصب می کند. سپس زباله ها پس از خرد شدن به کیسه های تعبیه شده منتقل شده و وارد چرخه استریل می شوند. سپس کاربر کیسه های زباله استریل شده را از دستگاه خارج می کند.
به گفته وی، با ورود و خرد شدن زباله های عفونی در این واحد، با کمک فیلتر چند لایه و آنتی باکتریال موجود در خروجی هوای داخل واحد، از انتشار بوی نامطبوع در محیط جلوگیری می کند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: این دستگاه هم اکنون در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور از جمله بیمارستان تازه تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، شهدای بناب، بیمارستان های شهید رجایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نصب شده است. بیمارستان ولیعصر(عج) قم و طالقانی چالوس. استفاده شده و نمونه آن به اسپانیا صادر شده است.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا