اجتماعی

شیرهای پارک وحش اراک به قفس بازگردانده شدند

یومیر/ مرکز شهردار اراک گفت: پس از انجام عملیات مشترک، شیرهای باغ وحش اراک که یکی از کارکنان را کشته بودند به قفس بازگردانده شدند.

دکتر. علیرضا کریمی دهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران درباره حادثه رخ داده در باغ وحش اراک و کشته شدن یکی از کارکنان پارک بر اثر حمله شیر گفت: جانور مورد حمله یکی از شیرها قرار می گیرد و به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست می دهد.

وی افزود: پس از این حادثه اداره کل محیط زیست استان، فرماندار اراک، شهرداری، آتش نشانی شهرداری اراک و نیروی انتظامی برای بررسی وضعیت و بازگرداندن شیرها به قفس در پارک حاضر شدند. عملیات بازگشت با موفقیت انجام شد.»

شهردار اراک گفت: قفس شیرها از ایمنی کافی برخوردار است اما متاسفانه شیر موفق می شود یکی از درها را برای تغذیه باز کند و این حادثه تلخ رخ می دهد.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی نیز به یومیر گفت: پس از تماس تلفنی رئیس باغ وحش اراک حوالی ساعت 13. ساعت 13:00 مورخه 10 بهمن 1392 با اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در خصوص رهاسازی دو شیر نر و ماده از قفس و رهاسازی در باغ وحش اراک، اداره محیط زیست طبیعی و یگان حفاظت اداره کل محیط زیست. محافظ بلافاصله تحت تجهیزات بیهوشی به محل اعزام شد.

مهدی مصطفوی گفت: متاسفانه شیرهای نر و ماده پس از مجروح شدن نگهبان غذا دادن به حیوانات باغ وحش وارد باغ وحش شدند. با تلاش های انجام شده خوشبختانه دو شیر نر و ماده به قفس بازگردانده شدند و اکنون امنیت کامل در محیط زوم برقرار است. هنوز علت دقیق حمله شیرها به حافظ حیوانات مشخص نیست، اما به محض دریافت اخبار تکمیلی، گزارش دقیق این حادثه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا