اجتماعی

شناسایی ۲۰۲۰ محله محروم در کشور

پروژه توانمندسازی محله با افتتاح یک پناهگاه اضطراری در محله فرحزاد آغاز شد.

به گزارش یومیر ، به نقل از پایگاه داده کمیته امداد ، پروژه تقویت محله فرحزاد امروز پنجشنبه 17 آوریل با حضور مدیرکل کمیته امداد اضطراری استان تهران ، عضو شورای عملکرد و جمعی از رهبران ، مسئولان و موسسات خیریه در حسینیه فرحزاد در منطقه. 2 در تهران برگزار شد.

سید ابوالفضل پرپنچی ، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مراسم تحلیف در خانه امداد پنجم اظهار داشت: کارهای رفاه اجتماعی ، هلال احمر و … در محله های محروم برای شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آنها انجام می شود.

وی افزود: کمیته امداد جامعه امداد به عنوان هماهنگ کننده امور فعالیت می کند و کلیه سازمانها و م institutionsسساتی که در این طرح عضو هستند به یکدیگر کمک می کنند و در این هم افزایی با کمک مردم ، خیران و معتمدین اقدامات لازم جهت نیازمندان محله را تقویت کنید. “باشید.

علی آقامحمدی ، یکی از اعضای شورای زیبایی در مورد متناسب بودن نیز در سخنانی اظهار داشت: اولین اقدام برای ساخت این خانه ها از دو سال پیش در منطقه هرندی تهران با نام هلال احمر (متولی هلال احمر) آغاز شد.

وی با بیان اینکه در هنگام برخورد با محلات ، دو عامل از جمله حومه شهر و قسمت فرسوده را با هماهنگی آژانس ها از بین خواهیم برد ، افزود: در حال حاضر خانه هلال احمر در دروازه توخالی هلال احمر است ، و خانه احسان در منطقه شوش در خانه امام بهزیست در باغ آذری توسط بهزیستی ، خانه وقف در امامزاده قاسم توسط اداره اوقاف و خانه امداد در منطقه اتابک توسط کمیته امداد استان تهران ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده در حال حاضر 2 هزار و 20 محله محروم کشور شناسایی شده و با همکاری سازمان های عضو در طرح توانمند سازی محله مشکلات آنها برطرف می شود.

یکی از اعضای شورای زیبایی در مورد مناسب بودن تأکید کرد: ما در نظر داریم در هر کوچه افرادی را برای تحقیقات بیشتر منصوب کنیم تا بتوانیم نیازهای هر کوچه را به صورت خودجوش پیگیری کنیم.

علی محمدی گفت: در حال حاضر 56 کوچه در محله هرندی وجود دارد و عوامل هماهنگی در این محله تعیین شده اند تا نیازها را ارزیابی کنند و برای فعال سازی آن محلات گام بردارند.

وی گفت: هم اکنون این طرح در استان های تهران ، قم ، مشهد ، اصفهان و همدان در کشور اجرا شده و در آینده نزدیک در سایر استان ها نیز اجرا می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا