اجتماعی

شناسایی ویروسی که احتمالا موجب کووید طولانی‌ می‌شود

یومیر / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد برخی از افراد با علائم طولانی مدت Covid-19 ممکن است در واقع خستگی ناشی از حمله ویروس Epstein-Barr (EBV) را تجربه کنند.

طبق اخبار US ، محققان گزارش دادند که دو سوم (30 بیمار) از گروهی از بیماران مبتلا به بیماری شریان ویروس کرونا مزمن دارای مقادیر بالایی از آنتی بادی های Epstein-Barr هستند ، که نشان می دهد آپنه خواب توسط عفونت ویروس کرونا فعال شده است.

جفری گلد ، محقق ارشد سازمان بهداشت جهانی و یک گروه زیست محیطی غیرانتفاعی ، گفت: “در حالی که SARS-CoV-2 به وضوح باعث بیماری حاد کووید -19 می شود ، اما پیامدهای التهابی آن ممکن است منجر شود”. مرض. “

محققان گفتند ، بیش از 95 درصد بزرگسالان ویروس تبخال دارند. ویروس شایعترین علت مونونوکلئوز است ، بیماری که مردم را خسته نگه می دارد.

دکتر گفت: “ویروس در بدن شما وجود دارد و هر چیزی که به بدن شما فشار وارد کند می تواند آن را م workثر سازد.” آمش آدلجا ، محقق ارشد مرکز امنیت سلامت جان هاپکینز در بالتیمور ، ایالات متحده آمریکا. اگر بارهای ویروسی EBV را در بیماران ICU مشاهده کنید ، افزایش را مشاهده خواهید کرد. “هر کسی که در یک وضعیت استرس زا باشد ، احتمالاً مجدداً تجربه یا عود می کند.”

آدالجا افزود: با توجه به اینکه EBV در بین انسانها شیوع دارد و ممکن است در اثر استرس جسمی یا روحی ایجاد شود ، شواهد بیشتری برای اثبات این ارتباط لازم است.

برای این مطالعه ، گلد و همکارانش 185 بیمار مبتلا به Covid را بررسی کردند و دریافتند که تقریباً 30 درصد علائم طولانی مدت داشتند.

محققان 30 بیمار مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا مزمن را از نزدیک بررسی کردند و دریافتند که 20 نفر از آنها دارای آنتی بادی EBV بالا هستند که نشانگر عود اپشتین بار است. این بیماران که سطح بالایی از آنتی بادی EBV داشتند ، خستگی ، بی خوابی ، سردرد ، بدن درد و سرگیجه را به عنوان شایع ترین علائم خود گزارش کردند. علائم دیگر شامل وزوز گوش ، کاهش شنوایی و بثورات پوستی بود.

محققان ادعا کردند که عفونت قرنیه باعث شعله ور شدن EBV در برخی از بیماران می شود که به نوبه خود علائم طولانی مدت آنها را تحریک می کند.

دیوید هرلی ، استاد و میکروبیولوژیست مولکولی در دانشگاه جورجیا و یکی از محققان در این مطالعه گفت: “ویروس کرونا ، که باعث بیماری Covid-19 می شود ، با فعال شدن موضعی و سیستمیک قابل توجه آبشارهای التهابی همراه است.” “شناخته شده است که فعال سازی التهابی موضعی یا سیستمیک ویروسهای مخفی مخفی را دوباره فعال می کند ، و به ویژه EBV به طور فعال توسط محرک های ایمنی از طریق بافت های ایمنی و مخاطی دوباره فعال می شود.”

آدلجا گفت: “قبل از اینكه این مورد فراتر از یك فرضیه باشد ، مطالعات بیشتری با بیماران بیشتر لازم است.”

وی گفت: “من فکر نمی کنم که در این مرحله واقعا نهایی باشد و جزئیات بیشتری برای مطالعه وجود دارد.”

آدلجا ادامه داد: این مطالعه شواهد مهمی ارائه نمی دهد كه این بیماران با فعال سازی مجدد بار باز سنگین ، علائم طولانی مدت كووید را تجربه می كنند.

آدالجا افزود: “آنها واقعاً آن را ثابت نکردند زیرا آنها در حال بررسی آنتی بادی ها هستند و در واقع ارتباط زیادی با بارهای ویروسی ندارند و تعداد دو برابر ویروسی که گزارش می کنند زیاد نیست.”

هرلی گفت: “اگر این فرضیه سرانجام به اثبات برسد ، می تواند روش های جدیدی برای کمک به افراد مبتلا به کوید به پزشکان ارائه دهد.”

وی گفت: غربالگری برای فعال سازی مجدد EBV در اوایل دوره بیماری به پزشک این امکان را می دهد تا از تعدادی دارو برای کاهش بار ویروس تبخال در بیماران و به حداقل رساندن میزان و مدت زمان انعقاد طولانی مدت استفاده کند. . بیشتر بیماران می توانند از یک غربالگری نسبتاً ارزان بهره مند شوند ، اگرچه این بدان معناست که هیچ مدرکی مبنی بر فعال سازی مجدد EBV وجود ندارد. “EBV با آزمایش های سرم ساده و نسبتاً ارزان قابل کنترل است.”

نتایج یک مطالعه جدید در مجله Pathogens منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا