عمومی

شفافیت موجب افزایش اعتماد عمومی و کاهش فساد در جامعه می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با اشاره به آستانه برگزاری دو انتخابات مهم در دوره سیزدهم ریاست جمهوری و ششمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر و روستا در 7 خرداد امسال ، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات امسال ناامیدی ایجاد می کنند و ناامیدی دشمنان و امید دوستان انقلاب و ملت ایران فراهم می شود و باید شرایط حضور حداکثری در انتخابات آینده فراهم شود.

امام جمعه گناوه افزود: انتخابات صحیح نکته دیگری در انتخابات پیش رو است که در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا مورد توجه همه مردم قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های برجسته مقامات منتخب ، شفافیت آنهاست که باعث افزایش کارایی ، کاهش فساد و رانت ها و ایجاد اعتماد عمومی می شود. وی بر اهمیت نقش شوراها در شهرها و روستاها تأکید کرد و ادامه داد: شوراها نقش مهمی در توسعه شهرها و روستاها دارند اما در سال های اخیر شاهد آسیب جدی در برخی از شوراهای شهر و روستا بوده ایم که می تواند مورد استفاده قرار گیرد تجربه دوره های قبلی. “کاهش آسیب در توصیه های جدید.

وی یادآور شد: گشودگی ، صداقت ، مسئولیت پذیری و پاسخگویی مهمترین ویژگی اساسی است که باید برای انتخاب افراد مورد نظر باشد.

شفافیت باعث افزایش کارایی و کاهش فساد می شود

امام جمعه گناوه گفت: یکی از ویژگیهای مهم و اساسی افراد منتخب شفافیت آنهاست که باعث افزایش کارایی ، کاهش فساد و رانت و ایجاد اعتماد عمومی می شود.

امام جمعه گناوه گفت: مقام معظم رهبری بارها به موضوع شفافیت مسئولان اشاره كرده و تأكید كرده اند كه مأموران به جز در مواردی مانند نظامی و امنیتی و مواردی كه با دشمن روبرو هستیم ، در سایر موارد باید با مردم شفاف باشند و مخفی نمانند آنها نیستند

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: به مردم اعتماد نکنید ، زیرا آنچه انجام شده یکی دیگر از ویژگی های اعضای شوراها است و امیرالمومنین علی (ع) در این زمینه خطاب به مالک اشتر گفت: “این باعث نابودی می شود. “

گشودگی باعث افزایش اعتماد به نفس و کاهش فساد در جامعه می شود

گشودگی از وعده های عملی نشده جلوگیری می کند

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه بزرگنمایی نکردن در گزارش عملکرد یکی دیگر از ویژگی های مهم اعضای شورا است ، اظهار داشت: عدم شفافیت و صداقت یا اغراق در گزارش عملکرد یکی از بزرگترین آسیب هایی است که شورا و مسئولان منتخب باید در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت: پرهیز از وعده های بدون اقدام نکته مهم دیگری است که اعضای منتخب شورا باید در تبلیغات خود رعایت کنند زیرا وعده های بدون عمل عملکرد ، صداقت و شفافیت آنها را مختل می کند.

از وعده های بدون اقدام اجتناب کنید نکته مهم دیگری که شورایاری ها باید در فعالیت های خود دنبال کنند این است که وعده های بدون عمل عملکرد ، صداقت و شفافیت آنها را مختل می کند. وی گفت: امیرالمومنین علی (ع) در این باره به مالک اشتر گفت “از قول دادن به مردم بدون عمل بپرهیز” و همچنین گفت “از خود محوری و خودخواهی نسبت به مردم بپرهیز”

وی اظهار داشت: آگاهی از بیت المال همچنین یکی از مهمترین نکات برای کلیه نامزدهای آماده کننده انتخابات است ، بنابراین خداوند نمی خواهد کسی پس از تقسیم و سرقت بیت المال خود را برای شرکت در این صحنه های طمع آماده کند.

انتخابات بیان اراده مردم است

وی اظهار داشت: برگزاری همه پرسی و انتخابات از بارزترین ویژگی ها و ثمرات نظام مقدس اسلامی است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حدود 40 انتخابات در ایران اسلامی برگزار شده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: انتخابات مظهر اراده و عزم مردم در اداره امور جاری کشور است.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی هرگز بدون خواست مردم محقق نمی شود ، تأکید کرد: در نظام اسلامی مردم چنان جایگاه والایی دارند که اساساً بدون حضور و اراده آنها دولت تحقق نخواهد یافت و قانون الهی مقدم نخواهد بود. .

امام جمعه گناوه با یادآوری حضور مردم و نقش آنها از دیدگاه قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند در سوره نور می فرماید: “م believeمنان واقعی کسانی هستند که ایمان و ایمان کامل به خدا و رسولش دارند و در هر زمان در حضور ارتباط با رسول خدا “آنها باید تمایل داشته باشند.”

با توجه به اهمیت شفافیت کاندیداهای شورای شهر و روستا ، خبرگزاری آنلاین با همکاری جنبش “آزما” چالشی را برای ارزیابی صلاحیت نامزدهای شورا راه اندازی کرده است ، جایی که نامزدها می توانند با ثبت نام در این چالش به جنبش شفافیت بپیوندند. و رای دهندگان می توانند توجه بیشتری داشته باشند. برای انتخاب اعضای شهر و شوراهای روستا.

دکمه بازگشت به بالا