حوادث

سیر تا پیاز افزایش حقوق سربازان/ آیا حقوق سربازی بازهم زیاد می‌شود؟

اواسط همین هفته بود که ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش حقوق سربازان خبر داد و اکنون رئیس اداره پرسنل ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات این افزایش را در حقوق سربازان.

به گزارش یومیرسردار ابوالفضل شکارچی ، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ، در مصاحبه با یومیر ، از افزایش حقوق سربازان در سال 1400 خبر داد. اخباری که به زودی مورد توجه سربازان قرار گرفت و انتظار برای افزایش حقوق آغاز شد. البته انتظار زیاد طول نکشید و قبل از ظهر سه شنبه 30 فروردین ، ​​ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که حقوق سربازان افزایش یافته است.

براساس این اطلاعیه ، پس از ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری دولت و مجلس ، متوسط ​​حقوق سربازان از آوریل سال جاری از 440 هزار تومان در سال 1399 به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال 1400 افزایش یافته است. . در حال حاضر حداقل دستمزد پرداختی به کارمندان مذکور در مناطق عادی یک میلیون و 50 هزار تومان و حداکثر چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است. همچنین اعلام شد که به مشمولان متاهل و سربازان نخبه حقوقی معادل 100٪ مبنای خدمت وظیفه عمومی پرداخت می شود که مبلغ آن در مناطق عادی دو میلیون تومان است و در سایر مناطق علاوه بر حقوق ، پاداش نیز اضافه می شود. .

جزئیات افزایش حقوق سربازان

امیر غلامرضا رحیمی پور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگو با یومیر ، وی در مورد جزئیات افزایش حقوق سربازان گفت: این موضوع در قانون بودجه سال 1400 پیش بینی شده است و خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شد حقوق سربازان با حساب مبلغ جدید از اول توسط فروردین. “

وی در پاسخ به این سال که آیا احتمال دارد امسال نیز دوباره شاهد افزایش حقوق سربازان باشیم ، گفت: موضوع افزایش حقوق سربازان یکی از مواردی است که در پیشنهاد بودجه به آن پرداخته شده است ، بنابراین هرگونه افزایش حقوق جدید باید در بودجه انتظار می رود و ما اکنون در پیشنهاد بودجه 1401 با افزایش حقوق سربازان مشورت کرده و پیگیری می کنیم.

رحیمی پور گفت که طبق قانون خدمات عمومی ، سربازان وظیفه باید حداقل شصت درصد و حداکثر نود درصد حداقل دستمزد پرسنل نیروهای مسلح باشند. پرسنل ارتش به سربازان پرداخت می شوند. بین 90 تا 100 درصد این امر برای سربازان متاهل و نخبه و همچنین سربازان در مناطق عملیاتی و مناطق مرزی حاصل می شود و این سربازان معادل یا تقریباً 60 درصد حداقل دستمزد پرسنل نیروهای مسلح را دریافت می کنند. ستاد کل نیروهای مسلح این افزایش حقوق را در سالهای آینده دنبال می کند.

رئیس اداره پرسنل ستاد کل نیروهای مسلح درباره پرداخت فوق العاده عملیاتی و فوق العاده ضعیف آب و هوا به سربازانی که در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته کار می کنند ، گفت: از سربازان واریز می شود.

رحیمی پور همچنین از افزایش هزینه های سفر و تغییر وضعیت پرداخت از فصلی به ماه دیگر خبر داد و گفت: قبل از این هزینه های مسافرتی برای مشمولانی که فاصله آنها از محل سکونت تا محل کارشان بیش از 50 کیلومتر باشد هر بار یک بار به حساب آنها واریز می شد. سه ماه. “با پیگیری های انجام شده ، این مبلغ افزایش یافته و تصمیم گرفته شد که هر ماه به حساب سربازان واریز شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا