اجتماعی

«سیاه تنگرس» چیست؟ – یومیر

یومیر/لرستان یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تنگه سیاه یک گیاه بوته ای است که در درمان بیماری های مختلف مانند دیابت، چربی خون، پروستات و غیره استفاده می شود.

سعیده امیری در گفت وگو با یومیر اظهار کرد: گیاه نارنگی سیاه با نام علمی Rhamnus persica یکی از گیاهان خوراکی از خانواده عناب است.

وی ادامه داد: گیاه سیاه تنگ درختچه ای است خاردار که ارتفاع آن به سه متر می رسد و دارای شاخه های کرک دار متناوب و جوان خاکستری است که در حالت قدیمی گیاه به رنگ زرد، قهوه ای، خاکستری مایل به قهوه ای و خاکستری در می آید.

امیری با اشاره به اینکه از این گیاه برای درمان دیابت استفاده می شود، گفت: دیابت نوع یک هنوز درمان قطعی ندارد بنابراین از این گیاه برای درمان دیابت نوع دو استفاده می شود. بستگی به آنچه می خورید دارد و وراثت زیاد نیست. در این نوع دیابت مهم است.

وی ادامه داد: این گیاه بیابانی می تواند در درمان چربی خون شما مفید باشد و کلسترول خون را تا حد زیادی کاهش می دهد و شما را از بیماری های مرتبط با چربی خون مصون می دارد.

امیری گفت: پروستات یکی از بیماری هایی است که سالانه افراد زیادی را مبتلا می کند، باید بدانید که با مصرف گیاه نارنگی می توانید به کاهش التهاب پروستات و پیشگیری از عوارض بعدی آن کمک کنید.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به استفاده از این گیاه در درمان سنگ کلیه تصریح کرد: سنگ کلیه به عوامل متعددی از جمله مصرف آب، محیط زندگی و نوع خواب تشکیل می شود و باید بدانید که کلیه ها یکی هستند. از مهمترین ساختارهای بدن انسان است و بدون آنها نمی توانید مواد سمی و اضافی را از بدن خارج کنید اگر کلیه شما سنگ ساز است، بهتر است از گیاه نارنگی برای دفع سریع سنگ استفاده کنید.

وی افزود: این گیاه می تواند به عنوان مسکن عمل کرده و بسیاری از دردهای مفصلی و موضعی را کاهش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا