اجتماعی

سگ‌های بدون صاحب مهم‌ترین مخازن بیماری در طبیعت

رئیس اداره حفاظت و اداره حفاظت از طبیعت سازمان حفاظت محیط زیست دانمارک تاکید کرد: از نظرات کارشناسی در خصوص مسائل حیات وحش در رسانه ها خودداری شود و این اداره آمادگی پاسخگویی به رسانه های گروهی برای اطلاع رسانی و اطلاع رسانی افکار عمومی را دارد.

به گزارش یومیر، رضا فرجی اظهار کرد: سگ به عنوان یک گونه این حیوانی مهاجم برای زیستگاه های طبیعی است و خطراتی مانند رقابت با گونه های بومی، انتقال بیماری و تخریب اکوسیستم را به همراه دارد.

وی افزود: بر اساس گزارش های مستند متعدد سازمان حفاظت محیط زیست، سگ های ولگرد و رها شده در طبیعت منجر به حملات گروهی و گونه های وحشی کم ارتفاع از جمله قوچ، میش، آهو و شغال و کل بز می شوند. بز و برخی از گونه های بزرگ مرال.

وی ادامه داد: گزارش های متعددی مبنی بر حملات گروهی و کشتار گونه های مهم گربه از جمله یوزپلنگ، پلنگ، کاراکال، سیاه گوش، گربه قصری، گربه شنی، گربه وحشی و گربه وحشی و سایر گونه ها در حمله گونه های مهاجم در منطقه گزارش شده است. محیط.” یک کشور وجود دارد.

فرجی «اختلالات ژنتیکی» در سگ‌های وحشی را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های سگ‌های ولگرد در طبیعت عنوان کرد و گفت: «اختلالات ژنتیکی» می‌تواند خلوص ژنتیکی گرگ‌های خاکستری و شغال‌های طلایی و همچنین حضور گرگ‌ها را تهدید کند. از ویژگی های رفتاری حیات وحش، گریزان نبوده و با نزدیک شدن به جوامع انسانی منجر به آسیب و حتی مرگ کودکان می شود.

وی با اشاره به اینکه با افزایش جمعیت سگ های ولگرد که متأسفانه در سال های اخیر و عدم آگاهی مردم از خطرات تغذیه آن ها، افزایش یافته است، گفت: حضور سگ های ولگرد باعث افزایش بیماری های شایع مانند هاری، سالک، کیست هیداتید می شود. و بیماری های مختلف عفونی و انگلی در جامعه در حالی است که در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا اقدامات ویژه ای برای کنترل جمعیت این حیوانات مضر انجام شده و در برخی از کشورهای اروپایی مانند هلند و آلمان جمعیت آنها به صفر رسیده است.

فرجی گفت: سگ‌های وحشی مخزن اصلی بیماری‌ها در حیات وحش محسوب می‌شوند و نقش غیرقابل انکاری در انتقال بیماری‌های مشترک با حیات وحش دارند که شاید یکی از بیماری‌هایی باشد که در سال‌های اخیر حیات وحش را تهدید می‌کند. او به سگ ها اشاره کرد. بیماری توله سگ همچنین با افزایش جمعیت این حیوانات با غذا، عدم جمع آوری و کنترل جمعیت، با افزایش بیماری هایی مانند هاری که چرخه انتقال آن بین حیوانات وحشی و سگ های ولگرد مشترک است، مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، فرجی گفت: غذا به عنوان یک اقدام نادرست و مخرب منجر به افزایش سایر ناقلین این بیماری از جمله موش های شهری می شود که می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سلامت انسان در شهرها و روستاها وارد کند. در اکثر کشورهای پیشرفته و دارای سیستم بهداشتی قوی جرم تلقی می شود و کسانی که مرتکب این عمل آسیب و آسیب به محیط زیست و سلامت و ایمنی جامعه می شوند در معرض جرایم جدی قرار دارند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا