ورزشی

سهمیه جهانی هندبال ایران محفوظ می‌ماند/ بدون مسئول حق بازی نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، هجدهمین دور هندبال بانوان آسیایی بانوان و دور مقدماتی جام جهانی از 14 سپتامبر با حضور 11 تیم در اردن آغاز شد و پیش بینی می شود 5 تیم در این رویداد جهانی شرکت کنند. تیم ایران در حال حاضر با سه برد و یک شکست با تفاضل گل بزرگ نسبت به تیم میزبان در رده دوم جدول گروه دوم قرار دارد.

با مثبت شدن تست تاجگذاری کادر فنی تیم شامل مربی ، کمک مربی و مدیر فنی و یکی از بازیکنان ، شرایط برای تیم ایران کمی سخت شده است ، بنابراین مربیان دیروز با کمک تیم به صورت تلفنی هدایت تیم را بر عهده گرفتند. سرپرست و فیزیوتراپیست.

در همین حال ، خبرنگار آنلاین با میترا نوری ، عضو هیئت مدیره انجمن هندبال کشورمان ، عضو کمیته توسعه و روابط عمومی کنفدراسیون هندبال آسیا و عضو کمیته فنی مسابقات قهرمانی زنان آسیا به گفتگو پرداخت.

وی در این گفتگو اطمینان داد که اگر تیم ایران به نیمه نهایی برسد و سهمیه جهانی را کسب کند ، حتی اگر مسابقات ادامه پیدا نکند ، سهمیه آن حفظ می شود.

* خبرگزاری آنلاین – آیا میزبان امروز ، فردا و قبل از بازی با سوریه تحت شرایط تیم ملی هندبال بانوان نیز تیم تست کرونا را شرکت می کند؟

– میترا نوری: در اینجا ، طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده برای مسابقات ، هر 72 ساعت ، همه حاضران ، از جمله بازیکن ، مربی ، مدیریت و داوران و همه عوامل حاضر ، آزمایش کرونا انجام می دهند. با توجه به اینکه تست کاروان ایران شامل چهار نفر از کادر فنی مربیان و یک بازیکن مثبت است ، هر 24 ساعت یکبار آزمایش می شوند. دیروز تیم ایران فقط به همراه سرپرست و فیزیوتراپیست در این مسابقات حضور داشت و خدا را شکر در رقابت با اردن نیز برنده شد. با توجه به اینکه وضعیت عمومی خانم شافعیان و سونا بیداد خوب است و ممکن است در آزمون کوئید خطایی رخ داده باشد ، از برگزارکنندگان مسابقات خواسته ایم بار دیگر این افراد را آزمایش کنند. با توجه به اینکه این آزمون دیروز در تیم گرفته شد. 10:30 ، این تست امروز نیز از بازیکنان گرفته شده است.

* اگر سایر اعضای کادر فنی مشکل داشته باشند و تست کرونا آنها مثبت باشد ، مشکلی برای ادامه بازی ها وجود دارد و چگونه می توان این مشکل را برای تیم ایران حل کرد؟

– طبق قانون ، حتی افراد “رسمی” باید به عنوان مدیر ، سرپرست یا مربی همراه تیم باشند ، در غیر این صورت تیم اجازه بازی نخواهد داشت.

* اگر تیم بتواند به چهار تیم برتر برسد و اگر تعداد کروناهای مثبت افزایش یابد چه بر سر ایران می آید ، آیا سهمیه جهانی برای ما محفوظ است یا خیر؟

– تیم ایران فردا با سوریه بازی می کند و حتی تساوی می تواند این تیم را به نیمه نهایی برساند که در این صورت سهمیه جهانی تیم ایران محفوظ است. امیدواریم دیگر مشکلی برای تیم ایجاد نشود. اما اگر تیم نتواند در مرحله دوم مبارزه را ادامه دهد ، سهمیه اسپانیا در اسپانیا به ایران اختصاص داده می شود و مشکلی وجود نخواهد داشت.

* آیا کشوری غیر از ایران چنین مشکلی داشته است یا خیر و آیا میزبان برای دریافت مراقبت های پزشکی از تیم ما در ارتباط با بیماری کرونا ویروس قلب اقدام کرده است یا خیر؟

– تنها کشوری که در حال حاضر بازیکن و مربی مبتلا به کرونا دارد ، ایران است. این افراد اکنون در اتاق های خود در هتل در قرنطینه هستند. وضعیت عمومی آنها خوب است. سازمان دهندگان تسهیلاتی مانند پزشک و بیمارستان را در اختیار تیم ها قرار داده اند و حتی دیروز خانم قانع و رزمگر به بیمارستان رفتند و اسکن ریه انجام دادند و حتی به آنها گفته شد که در صورت نامساعد بودن شرایط می توانند بستری شوند. با این حال ، ما در بین چهار نفر از اعضای تیم ، فردی با روحیه بد نداریم. این آزمون برای همه عوامل 72 ساعت است ، اما آنها از ایران هر 24 ساعت آزمایش می شوند. علاوه بر این ، تیم فلسطینی که چند روز پیش در مسابقه بازی کردیم ، مجدداً از نظر تاج مورد آزمایش قرار گرفت و احتمالاً 24 ساعته آزمایش می شود.

به گزارش خبرنگار آنلاین ، برگزارکنندگان مسابقات امروز طبق پروتکل اعلام شده قبلی ، تست کرونا را از تمام اعضای تیم ملی هندبال بانوان به همراه سایر تیم ها (هر 72 ساعت) گرفته اند. تیم ایران امروز اجازه تمرین در سالن را ندارد و بازیکنان در اتاق های قرنطینه هستند. برای حل مشکل مربی و مربی ، علیرضا پاکدل ، رئیس فدراسیون هندبال کشورمان به اردن سفر کرده است.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از 14 سپتامبر تا 20 اکتبر در اردن برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا