بین الملل

سفر یک هیأت از آفریقای جنوبی به سوریه و دیدار با بشار اسد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین یومیر، کندید مشگو دلامینی معاون وزیر روابط بین الملل آفریقای جنوبی در راس هیاتی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و جهان گفت وگو کردند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که بشار اسد در این دیدار تاکید کرد که سوریه مایل به گسترش روابط با آفریقای جنوبی بر اساس چشم انداز مبتنی بر منافع مشترک دو کشور است.

اسد تصریح کرد که روابط مشترک بین کشورها برای ایجاد ثبات و امنیت در آینده مهم است. دلیل این امر این است که جهان در حال تغییر و پیچیده تر شدن است. نه به خاطر مسئله اوکراین یا آنچه در سوریه، لیبی و یمن در حال رخ دادن است، بلکه به دلیل پیامدهای اقتصادی است که باعث بی ثباتی می شود.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد که نمی توان با ارتش به تنهایی با تروریسم مبارزه کرد و تفکر افراطی بین کشورها سریعتر حرکت می کند و مرز نمی شناسد، بلکه مستقیماً بین مردم از طریق اینترنت حرکت می کند.

وی با بیان اینکه روابط دوجانبه باید در زمینه های اقتصادی و فرهنگی گسترش یابد، تاکید کرد: آفریقای جنوبی کشوری مستقل است که به اصول سوریه احترام می گذارد، در سطوح مختلف جهان نقش عینی دارد و در سطح سیاسی نیز جایگاهی دارد. همچنین مهم است؛ صرف نظر از اینکه کشوری مستقل باشد یا بخشی از گروه بریکس.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت که آفریقای جنوبی در جنگ علیه تروریسم علیه دمشق در کنار مردم سوریه ایستاده و از حقوق آن در سرزمین های اشغالی جولان حمایت می کند.

دلامینی همچنین تاکید کرد که آفریقای جنوبی برای مدت طولانی با بی ثباتی مواجه بوده و از حمایت سوریه قدردانی می کند.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی مستلزم دوستی مستمر و حمایت متقابل است، تاکید کرد: در صورت وجود اراده مشترک می توان تداوم و ثبات روابط دوجانبه را حفظ کرد و توافقات جدیدی در زمینه های مختلف امضا کرد.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا