عمومی

سرمایه‌گذاری‌ها باید در کشور انجام شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی شیخ سجادیه چهارشنبه شب در مراسم افتتاح رسمی کارخانه تجاری اونیکس، با بیان اینکه افتتاح رسمی این کارخانه در راستای شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی است، اظهار کرد: گفت: در سال گذشته باید از کسب و کار جلوگیری شود. متأسفانه امروزه 60 درصد انرژی حاصل از فعالیت های بخش خصوصی صرف حل مشکلات آنها می شود.

وی تاکید کرد: باید در کشور سرمایه گذاری شود و نباید با سرمایه گذاری در خارج از کشور برای دیگران بهره وری ایجاد کرد.

زمانی نخواهد بود که سرمایه گذاران برای راه اندازی رستوران و کافی شاپ بروند

رئیس انجمن کارآفرینی استان اصفهان تاکید کرد: امیدواریم زمانی نرسد که سرمایه گذاران از ایجاد فضای کسب و کار به جای ایجاد رستوران و قهوه خانه پشیمان شوند.

مهران شیخ سجادیه مدیر عامل کارخانه تجارت اونیکس نیز در این مراسم به انتصاب سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، دانش سازان و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: بسیار خرسندیم که فعالیت این موسسه در تاریخ ثبت شد. امسال همین موقع.”

وی ادامه داد: در دنیای امروز همه چیز حتی ساختارهای اداری و بوروکراتیک مشکل محور شده است، حتی برای حل مشکل نیز بر اساس تحقیقات سازمان ملی بهداشت، ساختار اداری جدیدی به عنوان مثال در انگلستان شکل گرفته است. به این نتیجه رسیدیم که ضررهای روحی، جسمی و بحرانی ناشی از کشیدن 15 نخ سیگار در روز بیشتر است و مجموع خسارت اقتصادی که تنهایی به جامعه بریتانیا وارد می کند سالانه 32 میلیارد میلیارد است.

مدیرعامل کارخانه تجارت اونیکس افزود: بر اساس این تحقیقات تصمیم می گیرند به تنهایی وزیر تعیین کنند در حالی که عده ای این خبر را شوخی رسانه ای می دانند اما نکته اصلی این است که 9 میلیون نفر از جمعیت 65 میلیونی کشور بریتانیا به تنهایی می جنگد.” است.

باید در کشور سرمایه گذاری شود

وی ادامه داد: سوال این است که با بحران پیری جمعیت و تجرد که بحران تنهایی در دل خود دارد، چه کنیم؟ چگونه با آنها برخورد کنیم و عواقب آن را به حداقل برسانیم؟ با بحران منابع آب و غرق شدن آب چه کنیم و چگونه می توانیم با آرامش از سایر بحران ها عبور کنیم؟

استراتژی ما حل مشکل است

شیخ سجادیه گفت: خط تولید و استراتژی ما در کارخانه Onyx Business Factory مبتنی بر حل مسئله است و این نقطه شروع ما در Onkis است.

وی تاکید کرد: امروز به گفته جامعه شناسان در دوران انباشت مشکلات هستیم و در کشور ابرچالش هایی مانند بحران نظام بانکی، بحران بودجه، بحران صندوق بازنشستگی، بحران بیکاری، بحران محیط زیست و آب، بحران منابع. نشان می دهد که ما در عصر بحران هستیم.»

مدیرعامل کارخانه بازرگانی تاکید کرد: تلاش ما این است که اکوسیستم کارآفرینی استارت آپ ها و شرکت ها را با انقلاب به سمت مشکلات بزرگ کشور سوق دهیم و امیدواریم در این امر موفق باشیم.

کمتر از 20 درصد استارت آپ ها مشکل گرا هستند

وی بیان کرد: پس از بررسی بیش از 100 عنوان فعالیت استارتاپی به این نتیجه رسیدیم که در خوش بینانه ترین حالت استارت آپ های تعریف شده کمتر از 20 درصد مشکل محور هستند.

شیخ سجادیه با بیان اینکه با توجه به عدم وجود گفت و گو در فضای کسب و کار و حوزه راه اندازی و افزایش بهره وری در اکوسیستم کارآفرینی بر اساس ماده 5 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر لزوم افزایش بهره وری در کشور اظهار داشت: او گفت: «ما شرکت‌های مشکل‌محور داشته‌ایم و گفتمان جدیدی به نام PBS را به اکوسیستم کارآفرینی معرفی کرده‌ایم.

همچنین مسعود صرامی، مسعود صرامی، مدیرعامل مجتمع سیتی سنتر نیز با ابراز خرسندی از راه اندازی کارخانه تجارت اونیکس، برای تمامی جوانانی که در این مرکز فعالیت خواهند کرد آرزوی موفقیت کرد و افزود: جوانان باید از این مرکز خوشحال باشند. ” وعده های آنها را ساماندهی کنید وگرنه شاهد توسعه شرکت های نامناسب خواهیم بود و استعدادها آنطور که باید دیده نمی شوند.

تکرار اشتباهات گذشته باعث پیشرفت نمی شود

وی همچنین به سفر رئیس جمهور به اصفهان اشاره کرد و گفت: اگر من جای رئیس جمهور بودم به جای استاندار و مدیران کل چند کارآفرین را پیشنهاد می کردم که وضعیت استان اصفهان را برای من توضیح دهند و به این ترتیب، وضعیت استان اصفهان گسترده تر خواهد شد. نگاه به نیازهای استان تامین می شد و کمتر درگیر تعارف بودند.

صرامی افزود: باید توجه داشت که تکرار اشتباهات گذشته موجب توسعه نمی شود و باید با ایده و اقدام خلاقانه شروع کرد و اعتماد به موفقیت بخش خصوصی داشت.

همچنین بهزاد رضایی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه همواره شاهد عدم ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور هستیم، گفت: طی دو سال گذشته اقداماتی برای رفع این مشکل انجام شده است اما کافی نبوده است.

ما نمی دانیم که چگونه می توانیم یک فکر، علم و آگاهی را هدایت کنیم

وی افزود: ما نمی فهمیم چگونه می توان یک ایده، علم و شعور را به عمل تبدیل کرد، متأسفانه در عمل و تفکر معتقد نیستیم که بسیاری از تصمیمات مربوط به چیزهای دیگر است و معتقد بودیم که ایجاد یک کارخانه کار درستی است. اما فکر نمی کردیم روزی با کم آبی و مشکلات زیست محیطی مواجه شویم.

باید در کشور سرمایه گذاری شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با بیان اینکه امروز به جای تفکر جمعی به دنبال فردگرایی هستیم، افزود: البته اونیکس جای ایده است و باید به بازار بین المللی نگاه کرد نه ایران؛ بلکه باید به بازار بین المللی نگاه کرد. بنابراین در این کارخانه تجاری باید با تفکر و دانش عاقلانه وارد شویم.

نوآوری موتور رشد و توسعه کشورهاست

سعید ابراهیمی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی نیز در این مراسم با بیان اینکه نوآوری موتور رشد و توسعه کشورها است، گفت: اقتصادهای مبتنی بر دانش و نوآوری امروزه سهم بالایی از اقتصاد را به خود اختصاص داده اند، به طوری که در شاخص ها اعلام شده توسط بانک جهانی برای سنجش ظرفیت اقتصادی کشورها، «نوآوری، دانش و فناوری» به عنوان شاخص های کارایی است.

وی افزود: در این حوزه اکوسیستم نوآوری و عناصر اکوسیستم آن حائز اهمیت است به عنوان مثال می توان مکان هایی مانند کارخانه تجاری اونیکس را به عنوان عناصر اکوسیستم نوآوری در نظر گرفت.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: سیاست های مناسب، فضای مناسب اقتصادی و اجتماعی، مراجع ملی و محلی و محافل اقتصادی به ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری کمک می کند.

وی گفت: ما ظرفیت بزرگ و نهفته ای برای کاربرد نوآوری در سازمان های خصوصی و دولتی در جامعه داریم. «در واقع، پتانسیل زیادی برای تقاضای نهفته در این زمینه از نوآوری وجود دارد که بسیاری از آنها ناآگاه هستند.

ابراهیمی تاکید کرد: بالا بودن تقاضا و نیاز به کاربرد در جامعه از یک سو و مجموع دانش آموختگان و ظرفیت های علمی از سوی دیگر باید منجر به شکل گیری اکوسیستم نوآوری شود، اما چرایی شکل نگرفتن آن می تواند بحث شد. .

وی افزود: مرکز نوآوری اونیکس که امروز در مرکز شهر اصفهان افتتاح می‌شود، به دنبال بهره‌برداری از توانمندی‌های استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان است و سپس با تلفیق آن در اجرا و رفع نیازهای بخش خصوصی و دولتی، رشد می‌کند. و سیگ را توسعه دهید.” کمک مالی.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید از ایده ها و شرکت های این حوزه حمایت شود، تصریح کرد: حمایت از ظرفیت هایی که به این امر کمک می کنند از مهم ترین سیاست های آن است.

وی تاکید کرد: بر اساس شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تا سال 1401 تعیین شده است، حمایت از بنگاه های دانش بنیان و توسعه فضای کسب و کار در شهرداری اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است در پایان این مراسم از سند افتتاحیه اونیکس و کتاب این کارخانه تجاری رونمایی شد.

دکمه بازگشت به بالا