عمومی

زور باران به آلودگی هوای اصفهان نرسید/ شاخص هوای روز جمعه ۱۵۳ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، میانگین شاخص کیفیت هوا کلان شهر اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت هشت امروز جمعه 25 دی ماه وضعیت قرمز و ناسالم را برای شهروندان عادی نشان می دهد.

مطابق با داده های سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان محیط زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوا برای این کلان شهر در ایستگاه مانیتورینگ، خیابان های احمدآباد با 157، خیابان استانداردی با 168 و بزرگراه خرازی با 163 AQI قرمز رنگ و وضعیت ناسالم برای شهروندان عادی ثبت شد.

همچنین شاخص کیفیت هوای ایستگاه خیابان رودکی با شماره 125 وضعیت نارنجی و ناسالم را برای گروه های حساس نشان می دهد.

امروز شاخص آب و هوا برای شهرهای اطراف است کلان شهر از جمله اصفهان سجزی با 104 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و در مبارکه با شاخص AQI 163 در وضعیت ناسالم برای شهروندان عادی و شاهین شهر با شاخص AQI 98 در شرایط قابل قبول. ایستگاه پایش آلودگی شهرهای خمینی شهر، زرین شهر، نجف آباد و ناحیه صنعتی دولت آباد و کاشان همچنان تعطیل است.

آلودگی هوای اصفهان در حالی که آخرین روز است شدید است کلان شهر شاهد بارش باران و ناپایداری جوی بوده و پیش بینی می شد پس از وزش باد و باران کیفیت هوا بهبود یابد.

با خروج سامانه سرد و بارشی از استان امروز، اداره کل هواشناسی اصفهان از رکود جوی حاکم از شنبه 26 دی ماه و افزایش و تجمع آلاینده ها در نواحی مرکزی و صنعتی به ویژه نگران است. کلان شهر اصفهان اخطار زرد داد.

مطابق با اطلاعیه هواشناسی از استان اصفهان، با توجه به رکود جوی از شنبه تا دوشنبه 28 دی، کاهش کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم خواهد بود و در صورت کنترل نشدن منابع ثابت و سیار آلودگی، برای همه ناسالم خواهد بود. گروه ها.

کارشناس هواشناسی به شهروندان به ویژه اقشار آسیب پذیر مانند افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان زیر هشت سال توصیه کرده است از فعالیت های سنگین در فضای باز و تردد غیرضروری خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا از 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرومتر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرومتر) را که دارای مقادیر مجاز متفاوت هستند اندازه گیری می کند. با واحدهای مختلف محدود می کند، آن را به عدد بی واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نشان می دهد.

دکمه بازگشت به بالا