اجتماعی

زمین، فردا یک ساعت خاموش می شود

هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس، میلیون ها نفر در سراسر جهان چراغ های خانه و تمام وسایل الکترونیکی خود را خاموش می کنند تا به زمین برسند.

به گزارش یومیرشهر تهران از سال 1390 با انقراض عناصر مهم شهری از جمله برج میلاد، آزادی و سایر عناصر مهم سه منطقه برای برگزاری رویداد ساعت جهانی زمین که در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت در سراسر جهان برگزار می‌شود. ‘ur local time: لی تا 21 21 30 برگزار شد، پیوسته است.

ساعت زمین یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت برگزار می‌شود، که در آن خانواده‌ها و کسب‌وکارها چراغ‌ها و سایر لوازم الکتریکی غیرضروری را به مدت یک ساعت درباره تأثیرات تغییرات آب و هوا و نیاز به یادآوری استفاده محتاطانه از انرژی در جهان خاموش می‌کنند.
«ساعت زمین» رویدادی است که با یک ایده ساده آغاز شد، اولین بار توسط Sydney Morning Herald در سال 2007 گزارش شد که در آن 2.2 میلیون نفر در سیدنی چراغ های غیر ضروری را خاموش کردند و پس از این اقدام در سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان تایید کردند. رویدادهای جهان این اقدام نمادین بهانه ای است برای جلب توجه مردم جهان به وضعیت محیط زیست، آموزش جوامع محلی، درختکاری و جلب توجه مقامات سیاسی به برنامه های این رویداد.

در ایران این مراسم در سال 1390 با چراغ های برج میلاد در تهران برگزار شد و در سال 1391 چندین شهر معروف و آلمانی به جنبش پیوستند و علاوه بر برج میلاد، برج آزادی تهران، پل اصفهان، پل سفید اصفهان، اهواز و ساعت. میدان شهرداری رشت نیز در این مراسم چراغ های خود را خاموش کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ با توجه به اهمیت جلب مشارکت مردمی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به گرمایش زمین و لزوم تشویق شهروندان به کاهش مصرف انرژی، موضوع به شهرداری های منطقه ابلاغ شده و این برنامه در طرح جشنواره نوروزی محلات و مراکز محیط زیستی با موضوع اصلی خاموش کردن نور عناصر و شاخص های مهم برای منطقه و فضاهای شهری با پتانسیل، در قالب رویداد ساعت زمین 26 مارس 2022 6 فروردین 1401 در دستور کار قرار گرفته است.

مراسم «ساعت زمین» 1401 شنبه 5 فروردین مصادف با 5 اسفند از ساعت 18 برگزار می شود. 20:30 تا 21:30 به وقت محلی در سراسر جهان.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا