اجتماعی

رکورد ۸ سال گرم برای زمین

بر اساس داده های سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا، هشت سال گذشته گرم ترین سال ثبت شده توسط ماهواره ها بوده است و سال 2022 پنجمین سال گرمترین سال ثبت شده در سطح جهان خواهد بود.

به گزارش یومیر، «کوپرنیک» یک برنامه رصدی زمین و ارائه دهنده داده ها و اطلاعات برای درک تغییرات اقلیمی و پیش بینی آب و هوا است.

گزارش جدید این برنامه جهانی نشان می دهد که سیاره زمین به دلیل افزایش تولید گازهای گلخانه ای به گرم شدن ادامه خواهد داد.

میانگین دما برای هر سال در هشت سال گذشته نسبت به دمای قبل از انقلاب صنعتی بیش از یک سانتیگراد افزایش یافته است.

بررسی ها نشان می دهد که در صورت ادامه گرمایش زمین، احتمال عواقب فاجعه بار آب و هوا به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

میانگین دمای کره زمین در سال 2022 حدود سه دهم درجه سانتیگراد بالاتر از حد مجاز 1991-2020 بود. سال 2022 همچنین دومین سال گرم ترین سال ثبت شده در اروپا پس از سال 2020 بود.

تابستان سال 2022 در اروپا گرم ترین تابستان در قرن های اخیر بود. سال گذشته چندین کشور اروپایی از جمله بریتانیا دمای بسیار بالایی را تجربه کردند.

به گزارش سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، مناطقی که گرم ترین سال خود را تجربه کردند شامل بخش های وسیعی از اروپای غربی، خاورمیانه، آسیای مرکزی، چین، شمال غربی آفریقا و شاخ آفریقا بود.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، گرمای شدید سال گذشته در اکثر نقاط جهان به ویژه برای پاکستان و شمال هند سخت بود. در طول بهار، این دو کشور نه تنها دمای بسیار بالا و شدیدی را تجربه کردند، بلکه در اواخر تابستان نیز باران های ویرانگری را تجربه کردند. مرکز و شرق چین نیز شرایط گرم و خشک را برای مدت طولانی در طول تابستان ثبت کردند. مطالعات نشان داده است که تغییرات آب و هوایی و آب و هوا به دلیل فعالیت های انسانی در حال افزایش است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا