عمومی

رکورد جهانی بیشترین مدت پرواز شکاری

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد برخی از نتایج و آمار نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس صحبت کرد.

به گزارش یومیر ، امیر سرتیپ حمید واحدی در مصاحبه با روزنامه “جوان” گفت: “طولانی ترین پرواز هواپیماهای جنگنده در عملیات جنگ جهانی دوم در فرود و فرود هواپیماهای مربوط به هواپیماهای F-14 ایران با پنج هوا دوباره پر کردن و 14 ساعت پوشش هوا. “این توسط کاپیتان یدالله خلیلی و کاپیتان محمد مصبوق برای حفظ توانایی صادرات نفت و اسکورت نفت کشهای خلیج فارس در سال 1985 انجام شد. در دوران دفاع مقدس ، بیش از 50 میلیون کیلوگرم بار و مهمات توسط هواپیماهای ترابری نیروی هوایی در حمایت از رزمندگان اسلام حمل می شد.

وی افزود: “حداکثر مسافت طی شده تا بمباران تانکهای نظامی دشمن بعثی مربوط به بمباران پایگاههای هوایی الولید در نزدیکی مرز اردن با چهار تانک هوایی (دو برابر بالاتر از دشمن در ارتفاعات کم) تقریباً بود. 4000 کیلومتر (پرواز برگشت). “در دوران دفاع مقدس ، سوابق پروازهای امدادی (شارژ مجدد هوایی ، انتقال مجروحان ، رزمندگان و تجهیزات) مربوط به سال 1982 با بیش از 16456 کشتارگاه بود. فرزندان ملت در نیروی هوایی ارتش ارتش اسلامی جمهوری ایران در شش ماه اول آن دفاع مقدس هزار و 364 عملیات هوایی در خارج از کشور انجام داد که تمام پایگاه های نظامی ، زیرساخت ها و امکانات اقتصادی دشمن بعث را هدف قرار داد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد: نیروی هوایی ایران 105 فروند هواپیمای خود را از دست داد و 87 خلبان شهید را به ایران اسلامی اهدا کرد تا ماشین جنگی صدام را در کشور خود در اولین سه ماهه جنگ متوقف کند. اولین هواپیمای پیشرفته روسی که سرنگون شد یک میگ -25 بود که توسط آسمان ارومیه توسط هواپیمای F-5 به سرپرستی محمدرضا زارع نژاد (رهبر) و کمک خلبان مجید شعبانی سرنگون شد. اولین عملیات شهادت هوایی در ایران در تاریخ 21 ژوئیه 1982 توسط خلبان شهید محور عباس دوران انجام شد. در حالی که می توانست هواپیما را ترک کند ، وی عمداً شهادت را انتخاب کرد و تا آخرین لحظه هواپیما را بر فراز بغداد پرواز داد تا دشمن را بترساند. اولین هواپیمای جهان که توسط موشک ققنوس از فاصله 38 کیلومتری منهدم شد توسط هواپیمای F-14 متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط سرگرد خلبان محمدرضا عطایی و کابین خلبان عقب کاپیتان انجام شد. بهروز پاشاپور و عملیات دراز. / 6/1980.

واحدی گفت: این پلی که دشمن متجاوز روی اروند رود ساخته و برای پشتیبانی از لشکر 11 ارتش عراق در خرمشهر استفاده می کرد ، در تاریخ 17/2 توسط خلبانان بمب افکن نهاجا (محمود اسکندری و علی اکبر زمانی) هدف قرار گرفت. / 2 / 1361 و نابود شد و در نتیجه دهها هزار نفر به دلیل مسیر ارتباطی دایره ای در عملیات بیت المقدس توسط جنگجویان اسلامی اسیر شدند.

وی افزود: در طول جنگ قریب الوقوع ، 3 هزار و 204 گلوله بمب گذاری ، 36 هزار و 573 بمب خوشه ای ، 172 گلوله موشکی و صدها موشک جنگی توسط پرسنل تخریب و خنثی سازی لجستیک نهاجا خنثی شد و بیش از 10 شهید والا مقام تقدیم ایران اسلامی شدند. ” در شش ماه اول دفاع مقدس ، نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران 1393 عملیات هوایی را انجام داد که نیروهای زمینی و هوایی دشمن را هدف قرار داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا