اجتماعی

رونمایی از واگن‌های جدید مترو مخصوص بانوان و کودکان

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای جلوگیری از سوار شدن برخی مردان به کالسکه زنانه از کالسکه مخصوص بانوان و کودکان با فضای بصری متفاوت رونمایی کرد.

به گزارش یومیر و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ از کالسکه جدید طراحی شده ویژه بانوان و کودکان با حضور فاطمه قاسم پور رئیس گروه زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، سمیه رفیعی نماینده مجلس شورای اسلامی، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران و مهدیه، مهدی مدیرعامل مترو تهران و حومه. روز چهارشنبه 7 دی ماه رونمایی شد.

مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه بانوان تهرانی به مترو اعتماد دارند و مترو را برای تردد خود در تهران انتخاب می کنند، گفت: در نظر داریم در دوره جدید رویکرد را تغییر دهیم. برای افزایش رفاه زنان.»

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه 12 اتاق مادر و کودک در گذشته افتتاح شده اما تعطیل شده است، افزود: در نظر داریم 10 اتاق مادر و کودک دیگر در ایستگاه های مترو افتتاح کنیم.

شایسته اصل درباره طراحی جدید واگن های مخصوص بانوان و کودکان نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد متروهای 8 کشور پیشرفته دارای واگن مخصوص بانوان هستند. در متروی تهران واگن های ویژه ای هم برای بانوان وجود دارد، اما همانطور که برای بسیاری از موضوعات استاندارد داریم، باید حق رعایت این موضوع را کاملا به رسمیت بشناسیم. باید شرایطی فراهم شود تا اتفاقات خوب فرهنگی از سوی مسافران آقا رخ دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از این حوادث ناشی از مسئولیت مترو است، گفت: برای رعایت بهتر این مشکل باید کمک کرد تا ناوگان خلوت بیشتری داشته باشد و آقایان بتوانند در زمان پیک از ناوگان استفاده کنند. دوره ها زمان سفر

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: دیدن نیازها و خواسته های اقشار مختلف مردم از اصول حکمرانی شهری است.

وی افزود: در صورت شناخت نیازهای فردی افراد در زندگی به سمت مدیریت شهری انسانی تری پیش خواهیم رفت. بنابراین می تواند آرامشی را برای زنان ایجاد کند تا نیازهای زنان را در مترو ببینند.

رفیعی، نماینده مجلس شورای اسلامی در تهران خطاب به شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، گفت: نگران آرامشی هستم که با انجام این پروژه ها برای زنان شهر ایجاد می شود. ما از این ابتکارات حمایت می کنیم.”

وی افزود: این فضا باعث کاهش خطای اجتماعی و ایجاد امنیت برای شهروندان زن در مترو می شود. بازگشایی اتاق مادر و کودک در ایستگاه های مترو نیز نشان از توجه مادران به تهران به عنوان شهر دوستدار مادر و کودک دارد.

در پایان فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح کالسکه بانوان اولین گام در ایجاد فضای امن برای آنان است و باید شاهد این گونه اقدامات بیشتر باشیم. ”

وی افزود: مطالبات شهروندان باید به محل برسد و شهرداری تهران موظف است با در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی به این مطالبات پاسخ دهد. ما باید با اجرای این طرح ها و در همه زمینه ها برای زنان احساس امنیت ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت مناسب مترو برای برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات خانگی، گفت: توسعه مراکز حمایتی در قالب بازارچه عرضه محصولات و محصولات خانگی در معابر فرهنگی مترو می تواند نگرانی های مردم را برطرف کند. زنان سرپرست خانوار».

گفتنی است در ابتدای این مراسم قطار با فضای بصری جدید در واگن بانوان به صورت نمادین از ایستگاه شهر به سمت ایستگاه امام خمینی (ره) با حضور مسئولان و بانوان حرکت کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا