اجتماعی

رونمایی از سامانه «من شهردارم»برای تهرانی‌ها/درهای موزه کارخانه سیمان به روی مردم باز می‌شود

سخنگوی شهرداری تهران از رونمایی سامانه «من شهردار» با هدف اجرای طرح بودجه ریزی مشارکتی بر اساس دیدگاه شهروندان خبر داد و گفت: موزه صنعت کارخانه سیمان ری نیز در هجدهمین شنبه پراید افتتاح می شود. و امید .

عبدالمطهر محمدخانی در گفت وگو با یومیر. وی درباره برنامه های هجدهمین شنبه در امید و افتخار گفت: روز هجدهم شنبه در امید و افتخار همزمان با افتتاح موزه صنعتی (کارخانه سیمان ری) سایت «من شهردار هستم» نیز رونمایی می شود. به منظور مشارکت شهروندان در بودجه ریزی پروژه های شهری و بررسی حدود 2000 پروژه شهری.

وی افزود: سومین ویژه برنامه روز شنبه بهره برداری همزمان از 7 پروژه شهرستانی دیگر در مناطق 5، 10 و 19 است.

از رونمایی سامانه «من شهردار» تا موزه صنعت سیمان

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه به تشریح بیشتر رونمایی از سامانه «من شهردار» با حضور شهردار تهران گفت: در چارچوب این طرح با انجام بررسی گسترده 2000 پروژه شهری، اولویت های شهر تهران مشخص شد. برنامه های شهرداری در سال 1402 مشخص می شود. روشی نوین در اجرای پروژه های عمرانی با نظر مردم است که باید پرورش یابد.

محمد خانی تاکید کرد: در چارچوب راه اندازی این سامانه به دنبال این سوال از مردم هستیم که کدام پروژه های عمرانی در شهر تهران را در اولویت قرار می دهید تا به عنوان پروژه های پیشنهادی به شورای شهر تهران پیشنهاد دهیم. شهرداری تهران در سال 1402 م.

وی در ادامه از افتتاح موزه صنعت در هجدهم شنبه افتخار و امید خبر داد و افزود: کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان ایران بود که در دی ماه سال 1312 افتتاح شد و تا سال 1360 در چهار فاز مختلف توسعه یافت. حجم تولید آن به 600 تن در روز رسید. این کارخانه تا پایان سال 1362 فعال بود و در اسفند 1362 به دلیل گسترش شهر تهران و منسوخ شدن روش تولید و تعطیلی ماشین آلات، تولید واحدهای کارخانه در سال 1363 متوقف شد و این مجموعه متوقف شد. بسته .

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: هیات وزیران در سال 1396 با پیشنهاد شهرداری تهران حق استفاده از کارخانه سیمان ری را به منظور مرمت، بازسازی و تبدیل آن به موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری با فرهنگی، اجتماعی تصویب کرد. و کاربری اقتصادی برای مدت 30 سال به شهرداری تهران واگذار شد.

وی افزود: شهرداری تهران در سال 1397 بازسازی و بازسازی این مجموعه را به سازمان نوسازی شهر تهران سپرد و این کارخانه در اسفند 97 حل شد و طراحی آن در سال 1400 به پایان رسید.

محمد خانی تاکید کرد: پس از طراحی و با هدف بازگشایی هر چه سریعتر مجموعه در سال 1401 در دوره جدید مدیریت شهری، فاز اول عملیات اجرایی کارخانه از منابع سازمان نوسازی شهر تهران با هدف آغاز به کار کرد. تبدیل مجتمع «سیمان ری» به «موزه کاری» و طی 7 ماه فاز اول کارخانه شامل 5000 متر مربع مساحت، 2000 مترمربع کارگاه مشترک، 900 متر مربع گالری و مرکز اسناد، بعدی. به مساحت 1000 متر مربع موزه صنعتی آماده نیاز هموطنان می باشد.

وی ادامه داد: روند بازآفرینی مجموعه سیمان ری امری مستمر خواهد بود و تا سه سال دیگر و در فازهای بعدی ادامه خواهد داشت.

جزئیات 7 پروژه ساختمانی در سطح منطقه که روز شنبه به بهره برداری می رسد

سخنگوی شهرداری تهران اجرای 7 پروژه عمرانی در مناطق 5، 10 و 19 را از دیگر پروژه های شنبه های امید و افتخار معرفی کرد و افزود: اجرای پیاده راه ضلع شرقی خیابان نیاز شمالی و اجرای سقف سازی. خیابان نیاز بعد از 15 سال دو پروژه عمرانی است که روز شنبه به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: نوسازی و ساماندهی مجموعه فرهنگی شهر ورزشی برای برگزاری مراسم مذهبی از دیگر طرح هایی است که در روز شنبه امید و افتخار اجرا می شود.

محمد خانی با اشاره به بهره برداری از آب انبار آینه پارک در منطقه 10 ادامه داد: احداث آب انبار ژئوممبران در بستان کوهسار، پیاده روسازی خیابان بی ماه سوم و احداث آمفی تئاتر رایگان در پارک الهام از جمله مواردی است که پروژه های عمرانی منطقه 5 نیز به عنوان سایر پروژه هایی که در روز به بهره برداری می رسد و شنبه آینده خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا