استان ها

راه اندازی نخستین پارک علم و فناوری دامپزشکی در آینده نزدیک با توان بخش خصوصی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور از اجرای برنامه تحول و راه اندازی اولین پارک علم و فناوری در حوزه دامپزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حامد زارعی در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار کرد: برنامه تحول ساختاری، اقتصادی، اداری، معیشتی را در دست اجرا داریم. . و حمایت در سازمان نظام دامپزشکی.

وی افزود: تلاش داریم با راه اندازی اولین پارک علم و فناوری با کمک بخش خصوصی، گسترش دانش و فناوری در دامپزشکی را گسترش دهیم.

زارعی بیان کرد: با راه اندازی پارک علم و فناوری دامپزشکی خارج از محدوده سنتی است و دست ما برای ارائه خدمات باز است.

وی با بیان اینکه سال هاست بین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی اختلافاتی وجود دارد، تصریح کرد: اکنون پس از مدت ها این دو سازمان دولتی و خصوصی برای حل مشکلات و پیشبرد کار دور هم جمع شده و همگام شده اند. متعهد هستند. در تدوین و نوسازی قوانین و مقررات در حوزه دامپزشکی می باشد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: آیین نامه ای مربوط به سال 1389 داریم که در آن حقوق و تکلیف مسئولان فنی و بهداشتی در حوزه دامپزشکی مشخص نشده است.

وی ادامه داد: این آیین نامه پس از اصلاح با کمک سازمان دامپزشکی کشور به هیأت وزیران ارائه می شود و از مجلس می خواهیم از آن حمایت کند.

زارعی تصریح کرد: ناظران و مسئولان فنی و بهداشتی در دامپزشکی با حداقل امکانات، دستمزد و مزایا و در شرایط سخت کار می کنند و نمی دانند حقوق خود را از کجا بگیرند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و قانون جامع نظام دامپروری در سال های اخیر وظایفی را به سازمان نظام دامپزشکی محول کرده است که گاه این وظایف به شرح زیر است. گرفته شده.

وی خواستار بازگرداندن وظایف و اختیارات بر اساس دو قانون فوق به سازمان نظام دامپزشکی شد.

زارعی با اشاره به وجود بیش از 800 بیماری مشترک در دام و انسان گفت: اگر در امان هستیم و اپیدمی هنوز کشور را فرا نگرفته به خاطر خدمات و تلاش دامپزشکان کشور است.

وی با بیان اینکه کلینیک ها و بیمارستان های دامپزشکی خللی در مشاغل ایجاد نمی کنند، تصریح کرد: آرامش سلامت جامعه را تامین می کنند.

زارعی افزود: سلامت جامعه در گرو خدمات دامپزشکی است و اگر در هر یک از حلقه های چرخه خوراک دام، دام سالم، غذای سالم و افراد سالم اختلال ایجاد شود، سلامت جامعه مختل می شود.

وی در عین حال خواستار اخذ نظر از سازمان دامپزشکی در تصمیم گیری های حوزه دامپزشکی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا