عمومی

راه اندازی اولین کلانتری سیار در اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، سرهنگ ایوب گرامی اظهار داشت: با توجه به این که در برخی موارد لازم بود پلیس با تلاش کارشناسان و تکنسین های مجرب استان در برخی نقاط شهر دارای مکان موقت باشد ، یک اتوبوس با امکانات و تجهیزات کامل پلیس و مجهز به سیستم های هوشمند ، این اتوبوس در واقع همان وظیفه ایستگاه پلیس را به صورت سیار انجام می دهد.

وی افزود: کلانتری سیار مانند یک بیمارستان صحرایی موقت است و با رسیدگی به مشکلات افراد در کلانتری ، کارهای مشابهی در این اتوبوس انجام شده است و افراد می توانند به هر کجا که اتوبوس را دیدند بروند. برای حل مشکل آنها. “

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مورد تعداد ایستگاه های سیار پلیس که طراحی و ساخته شده است ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از این اتوبوس ها تحویل داده شده و در تلاش برای توسعه آن هستیم.

این افسر پلیس در خصوص نحوه استفاده از کلانتری سیار گفت: این اتوبوس اکنون در اختیار فرماندهی انتظامی اصفهان است که در صورت نیاز در یکی از نقاط شهر مستقر می شود.

سرهنگ گرامی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود افزایش جمعیت و گسترش یک محله تعداد کلانتری های آن محله افزایش نمی یابد ، گفت: برای ساخت ، توسعه و ارتقاء ساختار یک کلانتری به 3 جزء: جرم ، جمعیت و منطقه جغرافیای یک محله در نظر گرفته شده است.

وی شیوع جرم و جنایت را در بیش از دو عنصر جمعیتی و جغرافیایی در ساخت ، توسعه و ارتقای ساختار پلیس در یک محله موثر دانست و افزود: یک شهر می تواند 200 هزار نفر باشد. جمعیت موضوع اما به دلیل پایین بودن میزان جنایت ، یک ایستگاه پلیس باید مسئول آن شهر باشد زیرا ما معتقدیم که یک جامعه امن نیازی به افزایش نیروی پلیس ندارد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان پس از انتقاد از برخی از افراد برای احداث کلانتری در محله خود ، گفت: احداث کلانتری نیازمند کار علمی و تحقیقات گسترده است و این گونه نیست که جمعیت در هر مساحت در حال افزایش است. بلافاصله در رابطه با ساختن یک ایستگاه پلیس. “در مورد آن اقدام کنید.

سرهنگ عزیز که با بیان اینکه کلانتری ها باید از ظرفیت لازم برای رفع نیازهای مختلف شهروندان در زمینه نظم و امنیت برخوردار باشند ، از افزایش ظرفیت ، تجهیزات و مناسب سازی سیستم های ایستگاه های پلیس خبر داد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم مهمتر از مبارزه با جرم است ، گفت: در این راستا برنامه های تعاملی خوبی با مشارکت مردم و نهادها در دستور کار داریم تا از وقوع جرم و آسیب در محلات جلوگیری کرده و به نوعی عمل کنیم. هیچ جنایت و خسارتی در هیچ محله ای وجود ندارد بنابراین ما می توانیم تعداد کلانتری ها را برای رسیدگی به آنها افزایش دهیم.

دکمه بازگشت به بالا