عمومی

رؤیای برباد رفته ایجاد ۱۰۰۰ شغل/ چرخ لاستیک‌سازی همچنان پنچر! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر – Provinsgruppen: کارخانه تایر خرم آباد یکی دیگر از پروژه های نیمه تمام شهر خرم آباد در حوزه صنعت محسوب می شود، پروژه ای که در صورت اجرا و تکمیل آن می تواند زمینه اشتغال مناسبی را برای جوانان مرکز لرستان فراهم کند.

لاستیک خرم آباد همچنان پنچر است!

این در حالی است که «تیرسازی» و هزاران شغلی که قرار بود برای مردم لرستان ایجاد کند، امروز تنها یک خاطره باقی مانده است. رویایی که در سال 1392 در سفر رئیس جمهور به لرستان با عنوان بزرگترین پروژه صنعتی لرستان در ذهن جوانان بیکار این استان نقش بست.

تولید تایر خرم آباد قرار بود تا 36 ماه دیگر به پایان برسد اما امروز پس از 8 سال به صورت زمینی خالی در پای خرم آباد دیده می شود و اکنون منتظر تکمیل آن از سوی دولت سیزدهم است.

رویای از دست رفته ایجاد 1000 شغل / چرخ های تولید لاستیک همچنان صاف است!

بهمن جعفری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: یکی از مصوبات تدبیر و دولت امید در سال 94 احداث واحد صنعتی با ظرفیت 50 هزار تن لاستیک سبک و سنگین در سال بود. شهر خرم آباد.

تامین منابع ارزی پروژه لغو شد

وی گفت: با توجه به اینکه اجرای این مصوبه به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شد و این سازمان با مشارکت بخش خصوصی به نسبت 81 به 19 تصمیم به تاسیس شرکت جدید گرفت. در این راستا و متعاقباً شرکت را تأسیس و جواز تأسیس را اخذ نمود. زمینی را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در شهرک صنعتی شماره 3 خرم آباد خریداری کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: این زمین به مساحت 60 هکتار ایمن سازی شد و در نهایت بر اساس تامین منابع مالی با نمایندگی بانک صنعت و معدن 197 میلیون دلار تسهیلات دریافت کرد. برای این طرح صنعتی از صندوق توسعه ملی تصویب شد.

جعفری ادامه داد: در مرحله امضای قرارداد و تامین امنیت بودند که متاسفانه بحث تحریم های ظالمانه مطرح شد و موضوع تامین ارز لازم برای این پروژه مردود شد.

رویای از دست رفته ایجاد 1000 شغل / چرخ های تولید لاستیک همچنان صاف است!

پیگیری برای اجرای مرحله ای از پروژه

وی با بیان اینکه قرارداد صندوق توسعه ملی با بانک صنعت و معدن در سال بعد فسخ شد، افزود: در نهایت در تامین منابع ارزی مورد نیاز پروژه با مشکلاتی مواجه شد که نقطه عطف پروژه نیز بود. .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: سرمایه گذاران این طرح و همکاران ما در سازمان گسترش و نوسازی صنایع تصمیم گرفتند تا ارز مورد نیاز به صورت موقت با فاز اول با ظرفیت 600 هزار حلقه لاستیک تامین شود. سالیانه با سرمایه گذاری استارت 500 میلیارد تومان از منابع خصوصی و 170 میلیارد تومان ریال.

جعفری بیان کرد: در سفر اخیر رئیس بانک صنعت و معدن به لرستان و پیگیری های استاندار مقرر شد تشکیل پرونده و پذیرش و تایید 170 میلیارد ریال به صورت انجام شود. در اسرع وقت منجر به انعقاد قرارداد و شروع اجرای فاز اول شود. این طرح است.

رویای از دست رفته ایجاد 1000 شغل / چرخ های تولید لاستیک همچنان صاف است!

بر اساس این گزارش، احداث کارخانه لاستیک خرم آباد به گفته رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان جزو 12 پروژه کلیدی سفر دولت سیزدهم به لرستان در صنعت است. سالی که اعتصاب در این دولت رنگ عملیاتی شدن می گیرد یا نه!

دکمه بازگشت به بالا