عمومی

خودروهای لاکچری چگونه می‌توانند قاتل کودکان شوند؟

“وقتی سوار ماشین شدیم ، طبق معمول از پشت بام خارج شد. ما در بزرگراه بودیم که یاهو در ترافیک بود و شوهرم پای خود را روی ترمز قرار داد. پسرم با سینه به لبه سانروف زد. دکتر گفت که جناغ شکسته و ریه ها پاره شده است و آنها نمی توانند کاری در این زمینه انجام دهند. “پسر نازنینم گم شده است.”

سه سال از آن روز تلخ می گذرد. هنگامی که آن را به یاد می آورد ، گریه را متوقف نمی کند: “او همیشه دوست داشت از زیر سقف آفتاب بیرون بیاید ، و وقتی دید که یک ماشین با یک کودک از پشت بام بیرون می آید ، گریه می کند و می گوید ،” چرا ما تو را نداریم ماشین مثل این؟ “بنابراین ما ماشین خود را تعویض کردیم و یک سانروف (سانروف) خریدیم ، اما کاش این کار را نمی کردیم.” کاش ما ، والدین ، ​​تسلیم همه خواسته های فرزندانمان نمی شدیم. “

گرایش کودکان به بیرون آمدن از پنجره یا سقف اتومبیل در حال حرکت چیز جدیدی نیست و در تابستان افزایش می یابد. رفتاری که کودکان با دیدن آن تمایل به دیدن آن دارند. به گفته سرهنگ ولی خسروی ، کارشناس راهنمایی و رانندگی ، مطالعات انجام شده به طور خاص در مورد رفتار ترافیکی کودکان در محیط های ترافیکی ، پاسخ به فشار همسالان و دوستان تأثیر مهمی در گرایش کودکان به رفتار خوب یا بد ترافیکی دارد. رفتار کودکان در محیط های ترافیکی تحت تأثیر دوستان و دیگران است. این برای کودکان بسیار مهم است و آنها وقتی می بینند همسالان خود از زیر سقف اتومبیل بیرون می آیند همان کار را انجام می دهند.

با این حال ، تمایل انسان به داشتن بهترین معیشت و ابزار کار آشکار است و البته ایرانی ها به دنبال بهترین امرار معاش هستند. اما سانروف چه فایده ای دارد و چرا مردم یک ماشین شاسی بلند یا سانروف می خواهند؟

به گفته برخی از غرفه داران اتومبیل ، مشتریان و متقاضیان توجه ویژه ای به گزینه سانروف دارند که یکی از دلایل عمده آن زیبایی خودرو ، استفاده از هوای تازه در خودرو و تمایل فرزندان خانواده برای صعود بر آن است.

سانروف در واقع یک صفحه شیشه ای ، فلزی یا پارچه ای است که روی سقف اتومبیل قرار می گیرد تا نور و هوا وارد کابین شود. با سانروف می توان میزان نور و هوای ورودی به کابین را تغییر داد. سانروف در هنگام باز و بسته شدن به صورت دستی ، اتوماتیک یا الکترونیکی قابل تنظیم است.

سرهنگ دوم ولی خسروی ، مدرس دانشگاه معتقد است: “سانروف یکی از گزینه های جذاب و از ویژگی های استاندارد خودروهای وارداتی است و چند سالی است که بر روی خودروهای تولید داخل نصب شده است. در حقیقت سانروف سقفی یک قسمت متحرک از سقف خودرو است. برای جذب نور و جریان هوا در کابین خودرو نصب شده است و راننده یا سرنشینان ماشین می توانند آن را بسته یا نیاز به نور یا هوا را باز نگه دارند. به دلخواه تنظیم کنید. “البته سانروف های سقفی گزینه های دیگری نیز دارند ، مانند فضای باز بیشتر ، خروج اضطراری ، برای لذت بردن از تابش آفتاب در روز یا زیبایی آسمان شب و دریافت سیگنال های ماهواره ای. “

اما سانروف تا چه اندازه با فرهنگ ترافیک کشورمان سازگار است؟ خسروی در این باره به یومیر می گوید: “گفتن اینکه استفاده از اتومبیل های دارای سقف آفتابگیر با فرهنگ رانندگی کشور ما مطابقت ندارد ، درست نیست. سانروف یکی از ویژگی های خودرو است و انتظار می رود که به درستی استفاده شود و باید تشخیص داد که استفاده نادرست از این قطعه می تواند امنیت راننده و سرنشینان را به خطر بیندازد. کودکان تمایل دارند هنگام رانندگی ماشین از سانروف بیرون بیایند ، اما این می تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد. ترمز ناگهانی و برخورد جلو به عقب یا عقب به عقب ، جایی که یک طرف درگیر می شود ، اتومبیلی است که کودک از سقف آفتاب خارج شده و باعث پرتاب شدن کودک از ماشین می شود و اگر پرتاب نشود ، مطمئناً می توان آن را دور انداخت. گردن ، قفسه سینه ، ستون فقرات ، سر یا صورت کودک آسیب دیده است. در صورت واژگونی خودرو ، استفاده از سقف منجر به تلفات جانی یا معلولیت مادام العمر کودک نیز می شود. “از طرف دیگر ، اتومبیل در حال حرکت می تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی در کودکان شود که از زیر سقف آفتاب خارج می شوند زیرا مانع از اکسیژن کافی آنها می شود.”

به نظر می رسد هیچ آماری در مورد قربانیان استفاده نادرست از سقف خودرو وجود ندارد. سرهنگ خسروی نیز این موضوع را تأیید می کند: «از آنجا که اطلاعات مربوط به مجروحان ناشی از این موضوع در هیچ کجا به عنوان علت آسیب ثبت نشده و تمرکز بر روی علل تصادفات است ، بنابراین آماری در این زمینه وجود ندارد. “به طور کلی ، برداشتن تمام یا بخشی از بدن کودک از سقف آفتاب در اتومبیل یک رفتار مخاطره آمیز است.”

اما رفتار صحیح خانواده و والدین در این زمینه به چه چیزهایی نیاز دارد؟ این معلم دانشگاه در پاسخ به این س saidال گفت: “مطمئناً رفتار والدین به عنوان مربیان نقش مهمی دارد.” افراد جامعه به ویژه کودکان و جوانان از دو طریق با فرهنگ ترافیک آشنا می شوند. یکی خواندن و کسب اطلاعات یا تأیید موازین قانونی ترافیک و آموزش های لازم در مهد کودک ها و مدارس و دیگری مشاهده رفتار اعضای خانواده و بستگان و نگرش آنها. رفتار ترافیکی خانواده کودک هر چه به هنجارهای قانونی (مقررات راهنمایی و رانندگی) نزدیک یا نزدیک باشد ، رفتار کودکان نیز قانونی تر می شود. بنابراین ، خانواده در انتقال عناصر فرهنگی و انطباق الگوهای رفتاری با هنجارهای قانونی به عنوان اولین نهاد آموزش کودکان بسیار مهم است. Sanurov نیز از این قاعده مستثنی نیست. وی ادامه داد: از آنجا که خانواده ها خود از عواقب آن آگاهی ندارند ، در تشویق کودکان به سو abuse استفاده از سانروف نقش دارند.

وی درباره چگونگی مداخله افراد مناسب در این زمینه توضیح می دهد: «مشارکت مردم در اشاره به رفتارهای غیرعادی ترافیکی همیشه م effectiveثر بوده است ، که تأثیر آن در طرح بازرسان نا محسوس ترافیک منعکس شده و برای همه واضح است. از آنجا که برای راننده یا سرنشینان وسیله نقلیه برداشتن هر یک از اندام های خود از وسیله نقلیه در حال حرکت تخلف است (به استثنای آنچه در قوانین راننده مشخص نشده است) ، در صورت مشاهده جریمه مجرمان ، افسران پلیس راهنمایی و رانندگی باید از حوادث غیر قابل جبران جلوگیری کنند . آموزش استفاده صحیح از سانروف و توصیه های پلیس در رعایت این رفتار پرخطر نیز اقدامات پیشگیرانه ای است که می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند و همچنین توصیه می شود موتورسواران و وسایل نقلیه اطراف وسایل نقلیه سانروف و کودکانی که کودک را حمل می کنند چند قانون را رعایت کنند. »

با این وجود به نظر می رسد در این زمینه خلا قانونی وجود دارد زیرا تاکنون هیچ جریمه ای برای خروج کودک از سقف آفتاب در نظر گرفته نشده است.

گفته می شود که در اوایل دهه 1920 بعضی از اتومبیل ها فقط یک سقف آهنی در عقب داشتند و معمولاً دارندگان این ماشین ها افراد ثروتمندی بودند که می خواستند مغرور شوند و می خواستند راننده شخصی خود را نشان دهند. به همین دلیل ، رانندگان این ماشین ها لباس های غنی ، خاص و ظریف را به دست آوردند. سقف های فلزی ، که برخی از آنها متحرک بودند ، در دهه 1920 اختراع شد و 10 سال بعد یک گروه اتومبیل در انگلیس از یک سقف متحرک فلزی متحرک با قطعات شیشه ای رونمایی کرد ، تا اینکه در سال 1934 اولین سقف شیشه ای استفاده شد.

همچنین می توانید مشاهدات و تجربیات خود درباره “عادت های بد” را با یومیر در میان بگذارید تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا