اقتصادی

خاستگاه انار جهان ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد

یومیر/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در شورای اسلامی گفت: شهرستان ساوه به عنوان خاستگاه انار جهان ظرفیت میزبانی جشنواره بین المللی را دارد.

حجت الاسلام محمد سبزی روز پنجشنبه 14 آبان 1401 در ششمین جلسه ستاد برگزاری اولین جشنواره ملی انار در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه اظهار داشت: برای برگزاری جشنواره ملی باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود. ارزیابی نقاط قوت و ضعف در بستر لازم برای برگزاری جشنواره بین المللی در تامین قطب تولید انار جهان.

وی در ادامه گفت: جشنواره ملی انار در حوزه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ابعاد مختلفی دارد اما باید جنبه فرهنگی آن در این رویداد ملی بیشتر نمایان شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی انار ساوه سرآغازی برای برپایی جشنواره های ملی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و … است چرا که ساوه ظرفیت بالایی در زمینه های مختلف دارد و باید این مزیت ها بر روی سطح ملی و بین المللی.

نماینده مردم ساوه و زرندیه افزود: با وجود اینکه سطح زیر کشت انار ساوه کمتر از برخی مناطق بی‌نظیر کشور مانند استان فارس است، اما تولیدات این شهرستان از نظر تولید زبانزد و خاص است. کیفیت و تنوع دارد و از این نظر رتبه اول را در دنیا دارد و جشنواره ملی فرصتی برای معرفی این محصول است.

وی خواستار مشارکت حداکثری صنایع و بخش خصوصی در برپایی جشنواره ملی انار شد و افزود: هرچه مشارکت بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در برپایی جشنواره بیشتر شود، جشنواره بیشتر خواهد بود. با تحقق تمامی اهداف مورد انتظار و هدف گذاری شده برگزار می شود.

حجت الاسلام سبزی به دعوت وزرای جهاد کشاورزی به همراه معاونان باغبانی و زراعت و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه معاون گردشگری برای شرکت در این جشنواره اشاره کرد و افزود: از معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، استانداران و سفرای کشورهای خارجی برای حضور در جشنواره دعوت به عمل می آید و در نظر داریم در حاشیه جشنواره جلساتی را برای رسیدگی برگزار کنیم. موانع تولید و صادرات این میوه بهشتی و راهکارهای لازم را انجام دهند.

نخستین جشنواره ملی انار ساوه قرار است از 20 تا 22 آبان ماه سال جاری در مسجد تاریخی ساوه برگزار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا