اجتماعی

حکم دیوان عالی برزیل برای محافظت از بومیان آمازون در برابر کرونا

دیوان عالی برزیل حكمی را صادر كرد كه دولت برزیل باید برای جلوگیری از شیوع تاج در جوامع آسیب پذیر بومی ، اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش یومیر تصمیم دیوان عالی برزیل با اکثریت 30 قاضی ، به رئیس جمهور جایر بولسونارو 30 روز فرصت داد تا طرحی را برای کاهش تهدید اولیه برای تاج تهیه کند ، که می تواند برخی قبایل را از بین ببرد.

این اقدامات باید شامل موانع بهداشتی باشد تا از ورود بیگانگان به مناطق محافظت شده قبیله ای و قرنطینه کردن بیگانگان جلوگیری کند ، اما دادگاه دستور اعزام فوری کارگران و کارگران غیرقانونی را صادر نکرده است ، همانطور که مدیران محلی می گویند ، گسترش تاج ویروس.

این اقدام توسط شش حزب مخالف سیاسی که بولسونارو را به دلیل انکار دومین شیوع تاج بزرگ جهان مورد انتقاد قرار داده اند ، حمایت می شود.

طبق اعلام این سازمان ، 631 نفر از ساکنان برزیل به دلیل کووید 19 جان خود را از دست داده اند. همچنین از 850،000 بومی در این کشور ، 22325 نفر با این بیماری تأیید شده اند. Corona تاکنون در بیش از نیمی از 300 قبیله بومی برزیل گسترش یافته است.

این بیماری همه گیر ، جوامع بومی را بدون دسترسی به مراقبت های بهداشتی در محله های دورافتاده آمازون تهدید می کند ، زندگی مشترک آنها در خانه های بزرگ در کنار یکدیگر را غیرممکن می سازد و مسافت اجتماعی را غیرممکن می سازد.

به نقل از رویترز ، قبایل اصلی برزیل نیز به دلیل درگذشت بزرگانشان به دلیل کورو ویروس با مشکل از دست دادن سنن فرهنگی خود روبرو هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا