ورزشی

حقوق‌دان فدراسیون فوتبال:ان‌شاءالله تعلیق نمی‌شویم!

آفتاب نیوز:

احمد براتی در گفتگو با فیفا به شبکه خبری ورزش فیفا گفت: “همانطور که یادآوری می کنید ، اتحادیه قصد داشت قبل از آغاز سال جدید انتخابات را برگزار کند ، اما فیفا ادعا کرد که اساسنامه معتبر نیست.” فدراسیون ایران فاقد شرایط مورد نیاز فدراسیون جهانی است ، از برگزاری انتخابات جلوگیری کرد و خواستار اصلاح قانون اساسی موجود شد.

وی افزود: در همین رابطه فدراسیون موضوع اصلاح اساسنامه را بلافاصله در دستور کار قرار داد و طبق برنامه و برنامه زمانی مصوب فیفا ، مقرر شد با مشارکت همه اعضای مجمع و همکاری در فیفا ساخته شود. در یک حرکت کوتاه و شاید بی سابقه ، فدراسیون فوتبال ایران به دنبال اعضای خود بود. طبق قانون اساسی فعلی ، فدراسیون موظف است اسناد مربوط به مجمع را فقط 21 روز قبل از جلسه مجمع ارائه دهد ، اما در اقدامی با هدف حداکثر حضور اعضای مجمع ، نظر اعضای آن را می طلبد. پس از جمع آوری نظرات ، پیش نویس اساسنامه با استفاده از نظرات تهیه شد و نظر هیئت مدیره تهیه و به موقع به فدراسیون جهانی ارسال شد.

رئیس کمیته تنظیم مقررات فوتبال ادامه داد: ارسال اساسنامه در فیفا برای تأیید نیست زیرا طبق اساسنامه اتحادیه فوتبال ، تصویب اساسنامه در صلاحیت جلسه عمومی است ، اما از آنجا که باید استانداردهای فیفا رعایت شود ، اگر فیفا نظر داشته باشد ، باید آن را بیان کنید ، و پس از اظهارنظر این آیین نامه مجدداً به اعضای مجمع ارسال می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا براتی تعلیق فدراسیون را تهدید نمی کند؟ وی اظهار داشت: “در تاریخ 30 ژوئن ، فدراسیون جهانی با ارسال نامه ای به ایران ، اعلام كرد كه تعداد بسیار محدودی از افراد مورد توجه فیفا قرار دارند.” باز هم ، آمار و ارقام ذکر شده در رسانه ها حدس و گمان صرف است ، و این آمار و ارقام به هیچ وجه در قانون اساسی ذکر نشده است ، و حتی این ارقام در هیچ جایی نزدیک به آمار واقعی نیستند. بنابراین تعداد خطاها و نظرات بسیار محدود است. فدراسیون فوتبال در تلاش است تا معنای فیفا و در نهایت با تعامل ما با فیفا را تضمین کند.

وی گفت: “در نامه ارسال شده ، اصلاً به مواردی از این دست اشاره نشده است و باز هم فکر می کنم این گمانه زنی ها و شاید حتی بدخواهی افرادی که متأسفانه از منافع ملی آگاه نیستند.

در پایان ، آیا براتی به این سؤال پاسخ می دهد که هیچ تهدیدی وجود ندارد؟ وی گفت: انشاءالله تاکنون مشکلی برای فدراسیون وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا