عمومی

حزب الله؛ دیوار مستحکم در برابر مهندسی امنیتی جدید غرب آسیا

عوامل سایبری Cheddar همچنین موفق شدند شبکه های داخلی برخی شرکت ها مانند Border Communications مستقر در ایالات متحده را برای جمع آوری داده های حساس هک کنند. 2010دولت اوباما حزب الله را به عنوان “پیشرفته ترین گروه تروریستی از نظر فناوری در جهان” توصیف کرد. اکنون حمایت مستقیم جمهوری اسلامی ایران از واحد سایبری حزب الله بر پیچیدگی فناوری این سازمان افزوده است. در طول همه‌گیری کرونا، این گروه آموزش‌های سایبری در مورد جنگ اطلاعاتی در فضای سایبری و مهم‌تر از آن آموزش‌های سایبری حزب‌الله را برای پیشبرد منافع خود ارائه کرد. راهبرد جمهوری اسلامی ایران سرنگونی دشمنان منطقه ای تهران به ویژه اسرائیل و عربستان سعودی است..
رژیم صهیونیستی که متقاعد شده بود قدرت بالای حزب الله بزرگترین تهدید برای هویت و ماهیت دروغین آن در آینده خواهد بود، در سال 2006 با توهم دروغین خود حمله همه جانبه ای را به لبنان آغاز کرد که هدف اصلی آن از کار انداختن حزب الله و شکست آن بود. مقاومت در منطقه بود اما مقاومت آتشین و ولایت مداری و تدابیر دوراندیشانه سیدمقاومت و ایثار و فداکاری فرماندهان و سربازان مقاومت به ویژه شهید سپهبد سلیمانی برگ زرینی در تاریخ ثبت کرد. اسلام و مقاومت در جهان که نتیجه آن جنگ 33 روزه و تبدیل حزب الله از یک قدرت محلی بود، بر یک قدرت منطقه ای تأثیر گذاشت و بارقه های امیدی را در بین مردم مظلوم و مظلوم جهان از فلسطین، یمن و عراق ایجاد کرد. به افغانستان و پاکستان و سایر ملل آزادیخواه و به تدریج به عنوان الگوی موفق مقاومت در سطح منطقه و جهان معرفی شد.

این عامل باعث شد تا دیگر گروه ها و جریان های مقاومت مانند جهاد و حماس در فلسطین، حشد الشعبی در عراق، انصارالله در یمن، دفاع ملی در سوریه، حزب الله لبنان نقش خود را از یک قدرت محلی به یک قدرت ملی تکمیل کنند و به تدریج تبدیل به یک منطقه تأثیرگذار شود.

علاوه بر این، حزب الله توانست معادله قدرت منطقه ای را تغییر دهد، قدرت بازدارندگی خود را در برابر رژیم اشغالگر قدس بهبود بخشد و با تشکیل سایر طرف ها، جبهه مقاومت منطقه ای را در سطح منطقه غرب آسیا ایجاد کند و همه برنامه ها و راهبردها را دنبال کند. استکبار جهانی و شکست گروه های مرتجع و تکفیری و ایجاد روزنه های امید، عزت نفس، عزت، خودباوری و خوداتکایی، احیای هویت اسلامی، رهایی از ذلت تاریخی در میان ملت های منطقه و هراس از سلطه شکست ناپذیر. رژیم اسرائیل این را به همه مردم جهان به ویژه جهان اسلام ثابت کنید.

در حال حاضر حزب‌الله برتر، بازدارنده، مؤثر، نقش‌آفرین، تأثیرگذار و مهم‌ترین بازیگر معادلات منطقه‌ای است و ترس و وحشت وحشتناک رژیم جنایتکار اسرائیل در حزب‌الله لبنان از تار عنکبوت ضعیف‌تر است. تلاش ها و حصار کشی به دور خود برای حفظ امنیت آن دچار تنش می شود، در حالی که از آغاز این سرطان بیش از هر زمان دیگری دچار ناامنی، اضطراب، وحشت، مهاجرت معکوس، عدم پذیرش و مشروعیت سیاسی و اجتماعی شده است..

روند تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) حکایت از افزایش نقش و نفوذ بازیگران غیردولتی دارد. کنشگران غیردولتی جنبش‌ها، سازمان‌ها و احزاب فراملی هستند که بر اساس یک ایدئولوژی خاص (مذهبی-سیاسی) به وجود آمده‌اند و دارای ساختارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و به احتمال زیاد نظامی و امنیتی هستند. برخی از این بازیگران توانسته اند خود را نیروهای شبه ملی یا شبه دولتی معرفی کنند، به گونه ای که سایر بازیگران دولتی و قدرت های منطقه ای و بین المللی در تنظیم روابط سیاسی و اتخاذ راهبردها و تاکتیک های خود مجبور به پذیرش آنها می شوند. نقش و تاثیر این بازیگران هستند. جنبش حزب الله لبنان نیز یک بازیگر غیردولتی است که از ابتدای ایجاد خود توانسته روند رشد خود را به خوبی طی کند و به یکی از تاثیرگذارترین بازیگران غیردولتی در منطقه تبدیل شود..

یکی از اهداف اصلی کشورهای غربی برای شکل‌دهی و تثبیت تکنیک جدید امنیتی در منطقه غرب آسیا، تلاش برای ایجاد اجماع نسبی برای مهار و نابودی جنبش‌های اسلامی و یا حداقل تبدیل آنها به یک نهاد سیاسی است که در این منطقه قرار دارد. پروژه غرب آسیای جدید که به طور رسمی توسط کاندولیزا رایس راه اندازی شد جایگزین «طرح غرب آسیای بزرگ» شد..

در این طرح، آمریکا با تأکید بر سه مقوله رادیکالیسم اسلامی، تروریسم و ​​سلاح های کشتار جمعی و ایجاد تصویری غیرواقعی از طریق صدا، تلاش می کند تا زمینه ای برای ایجاد اجماع نسبی در نظام بین الملل علیه جریان های اسلامی مانند حزب الله لبنان ایجاد کند. . و رسانه های تصویری. جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان یکی از جنبش های موفق اسلامی در منطقه غرب آسیا است که در سال های اخیر با شکست توطئه های دشمنان به قدرتی انکارناپذیر و تأثیرگذار از لحاظ سیاسی و امنیتی تبدیل شده است..

پس از شکست خفت بار ارتش صهیونیستی از مقاومت در سال 2000 و اخراج تحقیرآمیز اشغالگران از جنوب لبنان، جنگ جولای 2006 معروف به جنگ 33 این روزه که در راستای تلاش های صهیونیست ها برای جبران شکست قبلی آغاز شد، دومین غافلگیری حزب الله و شکست رژیم اشغالگر بود..

پاییز 2005 حزب الله لبنان در میان گروه های 8 مارس قرار گرفت. گروه 8 مارس پس از نشست امسال 2005 حزب الله پس از خلع سلاح این گروه، حمایت از سوریه و مخالفت با رژیم صهیونیستی در بیروت تشکیل شد. جبهه متحد که برگرفته از حزب الله، امل و حزب مسیحی آزاد بود و بعدها جریانات دیگری مانند جماعت اسلامی لبنان، جنبش توحید اسلامی (سنی) و حزب دمکرات لبنان (دروزی) به آن اضافه شدند. ..

جنبش حزب الله لبنان یکی از جنبش های موفق جهان اسلام است که علاوه بر ایستادگی بر مواضع داخلی و منطقه ای خود مانند پیروی از مرجعیت دینی، مبارزه با رژیم صهیونیستی، حمایت از محور مقاومت و حمایت از دولت قانونی ایران سوریه، درک بالایی از تحولات امنیتی دارد، سیاسی و اجتماعی است. حزب الله لبنان با پذیرفتن موضوع چندفرهنگی و چند قومیتی در لبنان وارد کارزار سیاسی این کشور شده و با استفاده از ابزارهای مدرن مانند انتخابات و ارائه خدمات اجتماعی راه خود را برای تأثیرگذاری بر فعالیت های اجتماعی و سیاسی در این کشور باز کرده است. لبنان و کشور قلمرو. حزب الله با حضور مقتدرانه خود در عرصه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی، توطئه های مختلف محور صهیونیستی- آمریکایی- عربی را طی سال های گذشته در داخل و خارج لبنان تا به امروز خنثی کرده است.. بررسی عملکرد حزب الله لبنان از بدو تاسیس تا کنون نشان می دهد که این جنبش مقاومت در سطح ملی با نگاه ناسیونالیستی به دنبال حل مشکلات و در سطح منطقه ای نیز با تاکید بر اخراج بیگانگان از غرب آسیا به دنبال ایجاد ثبات و امنیت است. منطقه.

65

دکمه بازگشت به بالا