فرهنگ و هنر

جشنواره «موسیقی نواحی» رویداد هویت‌بخش و انسجام‌آفرین است

یومیر/گلستان محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

این پیام می گوید:

به نام خدا

ناله سرنا و تهدید دهل که چیزی نیست

پس حکما گفته اند که ما این نغمه ها را از چرخ ریسندگی گرفته ایم

فراخوان تورهای چرخان این است که مردم آن را به تنبور و گلو بخوانند.

تنوع و قدمت فرهنگ و هنر در کشور عزیزمان، ضمن بیان آرزوهای یک ملت، همواره هویت و تاریخ دیرینه ملی همراه با آیین های متعالی را حفظ می کند که نشان از استحکام بنیان های فرهنگی و هنری این کشور دارد.

موسیقی نواحی ایران با کلام و آوازها و آواهای حیات بخش خود به عنوان موسیقی اصیل و ریشه دار، محل اجتماع اندیشه و ذوق، آمیخته با زندگی و تفکر اجتماعی این دیار و رفتار مردم است. اقشار و سطوح مختلف آن، اصالت، معرفت و معنویت را می شنوید. گوش می کرد و از ملودی های روح انگیز آن نهایت بهره را می برد.

از این منظر موسیقی منطقه، این میراث ناملموس به مثابه گنجینه ای عظیم و سفیری رسا، همواره بیانگر وحدت، برادری و برابری اقوام ایرانی در عرصه ملی و بین المللی، حفظ و توجه به ملی بوده است. و سنت ها و آیین های محلی، خطر بحران هویت را از بین می برد و به حفظ استقلال فرهنگی کمک می کند.

این رویداد هویت ساز و منسجم با برگزاری جشنواره موسیقی در نواحی ایران، نمایانگر بخش کوچکی از گستره وسیع موسیقی اقوام مختلف ایران اسلامی است که در حفظ و معرفی ابعاد و ظرفیت های گسترده و بکر خود می کوشد. نوع موسیقی برای مخاطب امروزی، نغمه ها و ترانه هایی که از نه و نفسی صمیمی و صمیمی و پنجه های جادویی و خاطره انگیزی که با عشق و استواری بزرگترها حفظ شده و نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است. ، هر ساله در این مکان به گوش علاقه مندان و مخاطبان می رسد.

استان گلستان که میزبان پانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران است، به دلیل حضور اقوام مختلف در ساختار جمعیتی و ویژگی‌های قومی و مذهبی خود، می‌تواند ضمن بهره‌مندی از جغرافیا و اقلیم منحصربه‌فرد خود، افق‌های روشنی را ترسیم کند. گامی موثر و به یاد ماندنی در جهت اقناع و تحقق افق ها. در مقابل این درخت فرهنگ و هنر باشد.

اینجانب از زحمات تمامی هنرمندان، کارگران فعال و پرتلاش و حاضران در صحنه این رویداد بزرگ موسیقایی قدردانی نموده و از خداوند متعال توفیق در نیل به اهداف عالیه جشنواره و تداوم و تعالی این هنرمند بزرگ را مسالت دارم. رویداد.

محمود سالاری

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا