اجتماعی

جزییات همکاری مشترک متروی تهران و اسنپ

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: این شرکت در راستای تاکید شهردار تهران مبنی بر هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شهر و با همکاری شرکت دانش تاکسی اینترنتی اسنپ در نظر دارد سفر ترکیبی مترو- اسنپ را برای صرفه جویی در مسافران انجام دهد. زمان و پول ، راه اندازی

به گزارش یومیر و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مهدی شایسته اصل در حاشیه نشست مشترک شرکت بهره برداری مترو تهران و اولین تاکسی اینترنتی ایران (اسنپ) که با هدف انعقاد قراردادهای بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد هم افزایی بین آنها: در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بر اساس دستورالعمل دکتر. زاکانی شهردار تهران با توجه به هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شهر به دنبال توسعه خدمات همراه با شرکت های ماهر و شرکت های دانش بنیان برای ارتقای خدمات رسانی به شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه این جلسه برای مذاکرات اولیه با حضور تیم فنی اسنپ و معاونین شرکت بهره برداری مترو برگزار شد و به نقاط مشترک خوبی رسیدیم، افزود: باید از چارچوب جزیره جدا شویم، متاسفانه آنچه اغلب اتفاق می‌افتد که شهرداری‌های پیچیده و حتی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان اجزای مستقل عمل می‌کنند و در عمل مردم در این فرآیند متضرر می‌شوند، هرچند خود مجموعه‌ها باید بتوانند این تعاملات را برقرار کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: اگر خود مجموعه ها بتوانند تعامل داشته باشند، هم از نظر مالی و هم در جهت ارتقای برندسازی خود و همچنین ایجاد همکاری بین شرکت های حمل و نقل کشور که هر کدام مسئولیت دارند، منفعت ایجاد می کنند. ” جابجایی شهروندان در سطح شهر در کاهش زمان و هزینه برای شهروندان بسیار موثر است. اما متأسفانه بحث های حقوقی و بحث های تعاملی ضعیف است و همین امر مانع از شکل گیری این تعاملات شده است که هم مردم و هم شبکه های حمل و نقل را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: شرکت تاکسی اینترنتی هلدینگ اسنپ مولتی چند برابری است که به صورت زنجیره ای در سراسر کشور به مردم شهر خدمات ارائه می کند و این امر خوبی است.

وی اذعان داشت: در جلسه ای با اسنپ بیان شد که فرصت های بسیار خوبی برای تعامل وجود دارد، در دنیا سابقه تعامل نرم افزاری بین شبکه حمل و نقل مترو و تاکسی های اینترنتی که دو شبکه حمل و نقل هستند وجود دارد. در تعامل با یکدیگر با کاهش هزینه های سفر و کاهش زمان سفر، خدمات خوبی را به مسافران ارائه کرده اند.

شایسته با بیان اینکه بیشتر حمل و نقل شهر تهران از طریق اینترنت و شبکه حمل و نقل زیرزمینی (مترو) انجام می شود، تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد بین شرکت بهره برداری مترو تهران و شرکت اسنپ، تسهیل و مقرون به صرفه بودن جابه جایی مسافران انجام شود. زمان سفر آنها، تهیه قرارداد همکاری مشترک و تایید و امضای طرفین. البته پروتکل ها و مواردی که دستگاه های مختلف در نظر گرفته اند رعایت می شود، اما اساساً باید از چارچوبی که به عنوان انزوای ذهنی برای خود گذاشته ایم خلاص شویم و بتوانیم خدمات بهتری به شهر و شهروندان ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از ایستگاه های مترو به عنوان پایلوت تعیین می شود، گفت: به این ترتیب است که مسافر با درخواست به ایستگاه با اسنپ سفر مسیر خود را مشخص کرده است. و از آنجا با مترو به سفر خود ادامه می دهد و در پایان سفر با مترو مجددا از شبکه حمل و نقل اسنپ برای ادامه سفر و رسیدن به مقصد استفاده می کند و این کار با یک نرم افزار انجام می شود و بنابراین بسیار خواهد بود. هم از نظر مدیریت زمان و هم از نظر مدیریت هزینه، هم برای شهروندان و هم برای مسافران مقرون به صرفه است.

محمد خلج قاسم آبادی، مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ درباره این تفاهم نامه گفت: امضای این تفاهم نامه اتفاق خوبی برای شهر تهران به همراه خواهد داشت. امروز در این جلسه موارد لازم برای این همکاری شرکت بهره برداری مترو تهران و شرکت اسنپ نیاز به بررسی و برنامه ریزی دارد که امیدواریم این همکاری به شهرستان ها نیز برسد.

وی افزود: شرکت اسنپ در سال 1393 تاسیس و در سال 1394 تغییر نام داد و با نام اسنپ در کشور اعلام موجودیت کرد. امروز که در خدمت شما هستیم تاکسی اینترنتی اسنپ رکورد بیش از 3 میلیون و 300 سفر در روز را دارد که شامل اسنپ و اسنپ باکس می شود. اسنپ ​​امروز حدود 3 میلیون و 700 هزار کاربر راننده را به ثبت رسانده است، زیرا این شرکت در بیش از 230 شهر فعالیت می کند و این شرکت مفتخر است که بستری برای جلوگیری از خروج نخبگان از کشور و ایجاد بستری برای فعالیت شهروندان فراهم کند.

وی ادامه داد: از نظر تردد روزانه این شرکت در رتبه پنجم و رتبه اول در خاورمیانه قرار دارد و ارتقای دانش تخصصی و جذب سرمایه گذار در این شرکت انجام شده است و ابتدا اسنپ را به عنوان یک مدرسه کسب و کار و سپس یک دانشگاه.”

مدیرعامل تاکسی اینترنتی اسنپ گفت: اتفاقی که امروز افتاده این است که اگر بتوانیم محصولات جدیدی در اسنپ ایجاد کنیم، مسافران می توانند بخشی از سفرهای روزانه خود را با مترو انجام دهند. این امر زمان و هزینه های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به ویژه در مناطق شلوغ شهری و تنگناها مفید است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا