اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات از سرگیری سفر به خارج از کشور

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی با وسایل نقلیه عمومی را در پی تمدید واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

به گزارش یومیر، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش درباره سفرهای خارجی توضیح داد که در آینده نزدیک امکان سفر جاده ای با وسایل حمل و نقل عمومی به کشورهای همسایه وجود خواهد داشت. داریوش باقر جوان – مدیرکل حمل و نقل مسافری راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به یومیر گفت: در پی انتشار این خبر که البته نشان از رونق سفرهای خارجی در سال های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا دارد. و قبل از شیوع ویروس کرونا سفرهای زمینی با وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی به کشورهای همسایه داشت و قبل از این بیماری تقریباً به تمام کشورهای همسایه تردد مسافر انجام می شد.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل تدوین پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی، سفر زمینی به کشورهای همسایه محدود شد، اما با تکمیل واکسیناسیون در کشورهای مختلف و کنترل شیوع ویروس کرونا، سفرها احیا شده است.”

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای زمینی خارجی منوط به توافقات دوجانبه و چندجانبه ای است که با کشورهای همسایه منعقد می شود و پروتکل های بهداشتی مشترکی در این زمینه نوشته شود. این البته وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما هر پروتکلی که در این زمینه امضا شود و هر توافقی که حاصل شود را اجرا خواهیم کرد.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر قبل از شروع کرونا سفرهای زمینی به تمامی کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و امثال آن داشتیم. در سوریه قبل از اینکه شاهد اتفاقات چند سال اخیر باشیم، البته همیشه تردد مسافر در زمین داشتیم و با توجه به بهبود اوضاع این کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا، زمینی سفر به سوریه دوباره آغاز خواهد شد. مثلاً قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس‌های عراقی زائران را به ایران می‌آوردند و برای زیارت به قم و مشهد می‌رفتند که ممکن بود تکرار شود.
وی درباره نرخ کرایه سفرهای برون مرزی نیز گفت: برای سفرهای برون مرزی با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، نرخ کرایه تعیین می شود و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، حتما به آن رسیدگی می کنیم.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا