اقتصادی

جزئیات جدید از سانحه قطار مشهد – یزد/راننده بیل مکانیکی مقصر است

رئیس کمیسیون عالی حوادث با اشاره به ادامه بررسی و ارزیابی حادثه ریلی قطار مشهد – یزد گفت: راننده بیل مکانیکی به دلایل نامعلومی فاصله ایمنی از خط ریلی را رعایت نکرده و باعث این حادثه شد

محمدحسن اسماعیلی در گفت وگو با یومیر، درباره علل و علل وقوع حادثه ریلی امروز که منجر به واژگونی پنج واگن در قطار مسافربری مشهد – یزد شد، اظهار کرد: دست اندرکاران این خط ریلی را داشتیم. پیمانکار راه آهن مشغول بازسازی خط جایگزینی تراورس بود و به همین دلیل یک بیل مکانیکی در محل حضور داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان فعال بودن خط راه آهن و در آن خط تردد، بیل مکانیکی در کنار خط راه آهن حضور داشت، افزود: طبق پروتکل های اعلام شده که همواره به پیمانکاران اعلام می کنیم حداقل فاصله برای تجهیزات و ماشین آلات وجود دارد. مانند بیل مکانیکی باید سه متر با خط راه آهن فاصله داشته باشد اما مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که این بیل مکانیکی بدون رعایت فاصله ایمنی در کنار خط راه آهن حضور داشته است.در حال حاضر در حال بررسی بیشتر هستیم.راننده بیل مکانیکی نیست. در شرایط خوبی قرار دارد، اما تا کنون مطمئن هستیم که در ارتباط با این حادثه عمدی نبوده و چندین خطا در کنار هم باعث این حادثه شده است.

رئیس کمیسیون عالی حوادث در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در حال بررسی و بررسی پارامترهای مختلف برای یافتن علت اصلی حادثه و تشریح علل آن هستیم، ادامه داد: طبق پروتکل ها وقتی خطی فعال می شود و به اصطلاح خط را رها می کند. ، ماشین آلات و تجهیزات مانند بیل مکانیکی باید از راه آهن دور شده و از منطقه خارج شوند. اما در این حادثه علیرغم فعال شدن این خط ریلی در. ساعت 4:30 صبح امروز بیل مکانیکی آنجا حضور داشت که فاصله ایمنی را رعایت کرد و بررسی می کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا حدود نیم ساعت قبل از حادثه یک بیل مکانیکی در کنار خط ظاهر شد در حالی که قطار دیگری حدود یک ساعت قبل از حادثه از منطقه عبور کرد؟ ما هنوز اطلاعات دقیقی نداریم و در حال بررسی هستیم تا ببینیم چرا این فاصله ایمنی رعایت نشده است، اما تاکنون با بررسی ها به این نتیجه رسیده ایم که بیل مکانیکی خود عامل حادثه نبوده بلکه بوم آن در حین چرخش با قطار برخورد کرده است. به نظر می رسد که راننده بیل مکانیکی در حال دور شدن از قطار بوده است، اما هنگام حرکت و چرخش برای او اتفاق افتاده است.

اسماعیلی گفت: به محض مشخص شدن جمع بندی نهایی و مشخص شدن تمامی جزئیات و ابعاد این حادثه، گزارش کامل آن را منتشر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا