عمومی

جایی برای شما در جام جهانی نیست!

به جز تیم ملی ایران، دو تیم دیگر در تاریخ فوتبال، سرمربی خود را قبل از جام جهانی برکنار کرده اند.

به گزارش یومیر و به نقل از اخبار آنلاینظاهرا دوران حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسیده است و پس از اینکه کمیته فنی فدراسیون فوتبال با تایید این تصمیم هیات مدیره فدراسیون فوتبال، او را از هدایت تیم ملی اخراج کرد، اخراج اسکوچیچ به صورت رسمی اعلام شده است. اتفاقی که برای دراگان اسکوچیچ پس از راهیابی به جام جهانی 2022 قطر افتاد، مشابه اتفاقی است که برای تومیسلاو ایویچ فقید قبل از جام جهانی 1998 فرانسه رخ داد. پس از صعود تیم ملی با والدیر ویرا به جام جهانی 1998 فرانسه در یک شب دراماتیک در ملبورن، ویرا برکنار شد و مربی سرشناس (ایویچ) هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. علاوه بر تیم ملی ایران، دو تیم دیگر در تاریخ فوتبال بودند که سرمربی خود را قبل از جام جهانی برکنار کردند که با هم بررسی می کنیم.

لوپتگی اسپانیا (WC 2018 روسیه)

یک روز مانده به آغاز جام جهانی 2018 روسیه، فدراسیون فوتبال اسپانیا یولن لوپتگی سرمربی این تیم را برکنار کرد. دو روز مانده به آغاز جام جهانی 2018 روسیه، رئال مادرید رسما اعلام کرد که لوپتگی پیشنهاد سرمربیگری این تیم را به مدت سه سال به جای زین الدین زیدان پذیرفته است. فدراسیون فوتبال اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها پنج دقیقه قبل از اعلام پیوستنش به رئال از این ماجرا مطلع شده و یولن لوپتگی 51 ساله را به دلیل عدم اطلاع فدراسیون از این تصمیم اخراج کرده است. طبق اعلام فدراسیون فوتبال اسپانیا، فرناندو هیرو، ستاره سابق و مدیر فنی تیم ملی این کشور، سرمربیگری اسپانیا در جام جهانی 2018 روسیه را بر عهده گرفت.

هلیل هوزیچ; ژاپن (WC 2018 روسیه)

فدراسیون فوتبال ژاپن در سال 2018 وحید هلیل هوزیچ سرمربی این تیم را دو ماه مانده به شروع جام جهانی برکنار کرد. پس از او آکیرا نیشینو روی نیمکت سامورایی ها نشست. هلیل هوزیچ در تابستان 2015 هدایت ژاپن را برعهده گرفت و این تیم را برای ششمین بار به جام جهانی رساند. آنها در مرحله مقدماتی بالاتر از عربستان سعودی و استرالیا در صدر گروه قرار گرفتند. فشار روی سرمربی 65 ساله پس از تساوی مقابل مالی و شکست مقابل اوکراین در دیدارهای دوستانه باعث شد تا او از هدایت آبی ها کنار گذاشته شود.

برت ون مارویک؛ عربستان سعودی (WC 2018 روسیه)

پس از صعود عربستان به جام جهانی، مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفتند برت فن مارویک هلندی را برکنار کرده و ادگاردو بائوزا، سرمربی سابق تیم های ملی امارات و آرژانتین را جایگزین او کنند. جالب اینجاست که دوره ریاست باوزا از دو ماه بیشتر نگذشت و تنها پس از سه مبارزه و دو شکست از کار برکنار شد. خوان آنتونیو پیتزی، همشهری بائوزا، سرمربی بعدی سعودی ها بود که هدایت این تیم را در جام جهانی نیز برعهده داشت. آنها با سرمربیگری پیتزی دو شکست مقابل روسیه و اروگوئه و یک پیروزی مقابل مصر در جام جهانی به دست آوردند. شکست 5 بر صفر عربستان مقابل روسیه در دیدار افتتاحیه یکی از تلخ ترین تجربه های این تیم در تاریخ این مسابقات است.

تومیسلاو ایویچ؛ ایران (جام جهانی 1998 فرانسه)

ایویچ که کمتر از یک سال فرصت داشت تیم ملی را برای حضور در جام جهانی آماده کند، تاثیر بسزایی در تیمی داشت که در جام جهانی 1998 فرانسه شرکت کرد و توانست اولین پیروزی تاریخ فوتبال ایران در جهان را کسب کند. . جام، اما در فاصله کمتر از یک ماه مانده به شروع جام جهانی اخراج شد. ایران که برای برگزاری اردوی تدارکاتی حضور در جام جهانی راهی ایتالیا شده بود، در دیداری دوستانه مقابل رم با نتیجه هفت بر یک شکست سنگینی را متحمل شد. باختی که منجر به اخراج سرمربی سرشناس تیم ملی شد. پس از گذشت سال ها از اتفاقات آن روزها در تیم ملی، همچنان گفته می شود برخی از بازیکنان طرفدار اخراج ایویچ بودند. اثباتش سخته

دراگان اسکوچیچ; ایران (جام جهانی 2022 قطر)

24 سال پس از اخراج ایویچ، یک کروات دیگر سرمربی تیم ملی ایران برکنار شد. دراگان اسکوچیچ نیز مانند ایویچ فقید شانس حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی را به اصرار برخی بازیکنان از دست داد. ای کاش او علاوه بر بازیکنان، حامیان جدی هم در اطراف تیم داشت. هوادارانی که در سطح و رسانه طرفدار اسکوچیچ بودند اما شنیده می شود در جلسات کمیته فنی از او حمایت نکردند. تیم ملی ایران در سال 1998 و تیم ملی فعلی یک نام مشترک دارند. حمید استیلی، سرمربی تیم ملی. حالا گفته می شود سرمربی بعدی تیم ملی از بین گزینه های داخلی انتخاب می شود و هنوز مشخص نیست چه کسانی در جام جهانی 2022 قطر به نیمکت تیم ملی ایران می رسند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا