استان ها

تکمیل ۵۷ درصد روسازی مترو بهارستان/۷۰ میلیون یورو اعتبار نیاز داریم

به گزارش یومیر از اصفهان، محمدرضا احمدی صبح پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز حمل و نقل با اشاره به تکمیل زیرساخت های پروژه مترو بهارستان، اظهار کرد: سال گذشته 220 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که این میزان است. 30 درصد بیشتر از کل منابع مالی تخصصی این پروژه در 10 سال گذشته.

وی با اشاره به اینکه برای بهره برداری از مترو بهارستان به 70 میلیون یورو اعتبار نیاز داریم، افزود: بخشی از این بودجه از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و بخشی از منابع داخلی در شرکت عمران بهارستان تامین می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه 57 درصد مترو تکمیل شده است، گفت: پس از تکمیل پیاده رو و زیرسازی، تحویل تجهیزات و امکانات مترو انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل مترو بهارستان 15 کیلومتر به مسیر مترو اصفهان اضافه می شود، گفت: اجرای پنج کیلومتر پروژه متروی بهارستان به طول 15 از وظایف شهرداری اصفهان است اما همکاری نکرده اند. با ما در این زمینه تاکنون

احمدی گفت: برآورد ما این است که در صورت تامین اعتبار، قسمت فنی پروژه تا 12 تا 16 ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه 700 میلیارد تومان برای اقدامات تکمیلی مترو بهارستان در بحث سخت افزاری مصرف می شود، ادامه داد: باید سریع نتیجه گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی 185 هکتاری مسکن برای ساخت 3500 واحد مسکونی در نظر گرفته شده است، گفت: زیربنای 300 واحد مسکونی اجرایی و خیابان سازی در محل پیشرفت خوبی داشته است. تا حالا.” یخ.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان 250 تختخوابی بهارستان خواسته 30 ساله مردم است، گفت: امسال با تعامل استاندار اصفهان، نماینده استان در مجلس، رئیس جمهور دانشگاه علوم پزشکی و شرکت عمران بهره برداری از این بیمارستان در دستور کار قرار گرفت.

احمدی خاطرنشان کرد: تملک زمین و احداث ساختمان بیمارستان به عهده شرکت عمران بهارستان بوده که فاز اول آن به تایید شرکت شهرهای جدید در کشور رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان تاکید کرد: عملیات اجرایی این بیمارستان در سال 1401 آغاز می شود و برآورد می کنیم ساخت این بیمارستان به حدود یک هزار میلیارد دلار اعتبار نیاز داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که این تهدید با توجه به خطر غرق شدن در استان تا چه اندازه برای بهارستان در حال ارزیابی است، گفت: خوشبختانه در بهارستان ضمن انجام پیش بینی های لازم از نزولات جوی آب برداشت نکردیم و قنات های بهارستان در این سال ها داشته ایم. گذشته را احیا کرد و با توجه به این موضوع تاکنون شاهد غرق شدن در بهارستان نبوده ایم.

48

دکمه بازگشت به بالا