عمومی

تکرار آلودگی‌های دریایی در نزدیکی خارگ/جزیره مرجانی در معرض تهدید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر ، گروه استان ها ، حامد عرب زاده: جزیره گرگ می تواند به عنوان یکی از مهمترین مراکز ذخیره سازی و صادرات نفت خام در ایران اسلامی در نظر گرفته شود.

در ماه های اخیر شاهد آلودگی های عمده نفتی در خلیج فارس بوده ایم که بارها تکرار شده است که تأثیر زیادی در اکوسیستم دریایی خواهد داشت.

جزیره گرگ به دلیل همجواری با تأسیسات دریایی و مجاورت با سکوهای نفتی در کشورهای حوزه خلیج فارس ، بیش از هرجای دیگر مستعد آلودگی نفت است.

بافت مرجانی و محیط دریایی غنی جزیره یکی از منحصر به فردترین مناطق دریایی در خلیج فارس است که به دلیل آلودگی اخیر نفت آسیب دیده است.

حالا دوباره آلودگی روغن به گرگ این در حال نزدیک شدن و تلاش برای پاکسازی ساحل و دریا در این جزیره است گرگ ادامه دارد این آلاینده ها برای محیط دریایی بسیار مضر هستند.

آلودگی جدید نفت در اطراف جزیره گرگ

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با اشاره به آلودگی نفتی در اطراف این جزیره گرگ وی گفت: پس از دریافت تصاویر ماهواره ای از مرکز کمک متقابل در مواقع اضطراری در دریا برای دیدن نقاط آلودگی در قسمت غربی سکوی نفتی ابوذر ، بلافاصله برنامه ثروتمند و هماهنگی برای کنترل و پاکسازی آلودگی روغن انجام شد.

وی افزود: در این راستا ، عملیات بارگیری تجهیزات کنترل آلودگی ، از جمله بوم دریایی و خواسته و بیش از 2 بشکه مواد امحا .ردن پراکندگی این کار روی کشتی ای از خلیج فارس انجام شد.

قاسمی اظهار داشت: تجهیزات همراه با کارکنان عملیات کنترل آلودگی دریایی به سایت گزارش شده ارسال شده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: هماهنگی برای ارسال قایق یدک کش از بندر امام و قایق نجات 8 از بندر انجام شده است. گرگ برای نظارت بر آلودگی به محل ارسال شد و کشتی محل آلودگی را به صورت گسترده و پراکنده دید.

وی افزود: همزمان کشتی صبور شن از بندر امام خمینی (ره) برای شرکت در عملیات مهار و پاکسازی به محل اعزام شد.

قاسمی گفت: با برنامه ثروتمند انجام ، بهره برداری و استفاده از رونق امهری آره مواد شیمیایی تریلرهای مجهز به بازو ششاشش مواد تگرگ تأمین کننده نفت در دستور کار است.

وی گفت: “تحقیقات برای تعیین منبع آلودگی در حال انجام است.”

می توان از آلودگی دریایی جلوگیری کرد

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: وقوع آلودگی دریایی در سالهای اخیر خسارات زیادی به محیط زیست دریایی خلیج فارس وارد کرده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با شناسایی علل حوادث مذکور ، ارائه پیشنهادات خود به شرکت های نفتی و مطالبه غرامت برای احیای اکوسیستم های دریایی و رفع آلودگی ها.

وی افزود: می توان از آلودگی نفتی در خلیج فارس جلوگیری کرد و شرکت های نفتی باید الزامات برنامه های مدیریت محیط زیست EMP را رعایت کرده و با اقدامات کنترلی از نفوذ و نشت نفت جلوگیری کنند.

آلاینده های بی شماری در خلیج فارس

آلودگی نفتی در خلیج فارس تکرار می شود و طی هفته گذشته آلودگی نفتی دیگری در خلیج فارس رخ داد ، جایی که نشت نفت در نزدیکی سکوهای نفتی رخ داد. العربی عربستان سعودی و 97 کیلومتری بندر بوشهر.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: پس از مشاهده نشت نفت در حوالی سکوهای نفتی العربی عربستان سعودی و 60 مایلی بندر بوشهر ، تیم های نظارت هوایی و دریایی میزان آلودگی بیش از یک کیلومتر مربع و منبع آن را در نزدیکی سکوهای نفتی تخمین می زنند. العربی عربستان سعودی گزارش داد.

سیاوش ارجمندزاده افزود: در این عملیات تجهیزات مانند رونق دریایی برای کنترل نقاط ، کفگیر جمع كردن بیا فرآورده ها و فرآورده های نفتی امحا مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات بررسی و پاکسازی فرآورده های نفتی با موفقیت انجام شد.

گسترش آلودگی های مختلف نفتی در خلیج فارس باعث ایجاد مشکلاتی در دریا ، حیات دریایی و همچنین جمعیت ساحلی می شود که این امر نیازمند اقدامات جدی برای جلوگیری از بروز چنین آلودگی و جبران خسارت های ایجاد شده است.

دکمه بازگشت به بالا