استان ها

تولید بافت های بدن انسان در کیش

بر اساس اخبار آنلاین از کیش ، نایب رئیس کمیته صنایع و معادن مجلس و هیئت همراه و برخی از معاونان و رهبران سازمان منطقه آزاد کیش در روز سه شنبه 4 نوامبر در جلسه ای با شرکت هم ساز ساز بافت کیش قرار گرفتند.

انوشه کاظمیان ، مدیرعامل هامند ساز بافت کیش گفت: این مجموعه با تلاش فراوان در این زمینه از دهه 70 موفق به دستیابی به فناوری بسیار ویژه ای شده است و به عنوان یکی از 8 کشور برتر جهان پیشنهاد شده است. این شرکت با 130 کارمند باتجربه در سه شیفت با فناوری بسیار بالا فعالیت می کند و حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر از محصولات آن در داخل استفاده می کنند.

کاظمیان با اشاره به اینکه طبق دستور مدیر عالی ، اگر فردی در اثر تصادف دچار مرگ مغزی و قلبی شود ، مجوز استفاده از بافت آن شخص وجود دارد ، گفت: این شرکت با تولید بافت بدن انسان کار می کند و چه زمانی یک نفر اعضای بدن خود را اهدا می کند ، 8 نفر از آن استفاده می کنند ، و هنگامی که آنها اهدا می کنند ، حدود 200 نفر از آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه قسمتهای مختلف مجموعه از نظر نظافت ، بیولوژیکی و فنی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند نسبت به اتاق عمل روباز ، افزود: این مجموعه دارای اتاقهایی در کلاسهای مختلف است. در کلاس سرد ، حداکثر 100 ذره در هر متر مربع قابل مشاهده نخواهد بود و در کلاس 10 فقط ده ذره در هر. متر مربع قابل مشاهده است و این نشان می دهد محصولی که در نهایت در بدن افراد استفاده شده استریل می شود و هیچ باکتری در این مجموعه وجود ندارد.

به گفته وی ، محصولات این شرکت توسط صنعت داروسازی کشور در رتبه اول کشور قرار دارد.

این کارآفرین با بیان اینکه کار این گروه از سازمان پزشکی قانونی و یک فرد سالم که در اثر این حادثه در کمتر از 48 ساعت فوت کرده آغاز می شود و کلیه اعضای بدن فرد به این شرکت منتقل می شود گفت: پس از ارزیابی تمام عفونت ها و استخوان های ران بزرگ که می توانند اهدا شوند و می تواند برای حفظ سلامت دهها نفر دیگر استفاده شود.

در این جلسات ، ناصر آخوندی ، معاون توسعه مدیریت و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و برخی از رهبران سازمان منطقه آزاد کیش ، مصطفی خانزادی ، معاون فنی و عمرانی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ، امیرحسین اسماعیلی ، دبیر صنعت و معدن ، حجت الاسلام و المسلمین سلیمی عضو کمیسیون و نماینده دفتر مجلس ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیا ، عضو کمیسیون و رئیس کمیته صنایع نفت و گاز و صنایع پتروشیمی ، حجت الله فیروزی سخنگوی صنایع و معادن و فرهاد طهماسبی ، کمیسیون صنایع و معادن حضور داشت.

48

دکمه بازگشت به بالا