فرهنگ و هنر

توضیحاتی درباره حاشیه اخیر پیش آمده برای برنامه یلدا در تلویزیون

منصور ضابطیان پس از گذشت چند روز با حواشی ویژه برنامه یلدا از شبکه دو سیما، ویدئویی را در فضای مجازی منتشر کرد که در آن به تشریح ماجرا از نگاه سازندگان این برنامه پرداخت و آن را به «تکنیک انیمیشن» نسبت داد.

به گزارش یومیر، توضیحات مجری برنامه «محکات» درباره این حادثه که آن را ناشی از تکنیک انیمیشن می داند و از کسانی که باعث این گستاخی شده اند عذرخواهی می کند، امروز شنبه 13 دی ماه از سوی دیگر ارائه می شود. رشید کاکاوند اخیرا ویدئویی منتشر کرده است که نه تنها به تکنیک انیمیشن اشاره ای نکرده است، بلکه آن را “سرگرم کننده و خنده دار” خوانده و آن را “اشتباهی کوچک” خوانده و بر بهره وری نقش خود تاکید کرده است. او حتی از مسئولان شبکه دو و سازندگان این برنامه گلایه کرد که چرا لوگوی «زنده» هنگام حافظ خوانی از صفحه تلویزیون حذف نشده است، در حالی که کاکاوند در بخشی از ارتباط خود با منصور ضابطیان به این عبارت اشاره کرده است. من تازه از شبکه 4 اومدم و لباسامو عوض کردم تا در خدمتتون باشم!

اما منصور ضابطیان مجری برنامه ماهکات در بخشی از سخنان خود در ویدئویی که خطاب به حضار با تشکر از تماشاگران برای تماشای این برنامه، وی خاطرنشان کرد: “ظاهراً چند دقیقه از برنامه باعث سوء تفاهم با برخی از دوستان شد که تیم سازنده تصمیم گرفتند برای رفع این سوء تفاهم نظر دهند.”

وی با اشاره به استفاده از تکنیک های زنده در بخش حافظ خوانی برنامه یلدای شبکه دو گفت: این تکنیک در بسیاری از نقاط دنیا در رسانه ها استفاده می شود و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

مجری برنامه یلدای دو سفر توضیح داد: برای برنامه هایی که جنبه خبری ندارند و در اخبار ارائه نمی شوند مانند حافظ خوانی، تکنیک انیمیشن سازی تکنیک بسیار رایجی است که ما هم از آن استفاده کردیم. البته نوعی ناهماهنگی وجود داشت و طبق اخباری که دوستان در شبکه چهار سیما دادند، دکتر. برنامه کاکاوند ساعت 12 به پایان می رسد و این قسمت که حوالی ساعت 12 پخش می شد، عادی تر به نظر می رسید، اما این اتفاق افتاد، سقوط نکرد و در خوانش همپوشانی وجود داشت. شعر حافظ در برنامه ماست و اگر باعث غرور شده است از برخی دوستان عذرخواهی می کنیم.

ماموران در نهایت اظهار داشتند: کلمه زنده ای که در آنجا حک شده بود البته به دلیل حضور من در آن زمان در استودیو بود. به دلیل اینکه استودیو ما خارج از سازمان بود، نمی‌توانستیم مشاهده کنیم که هر دو برنامه با هم پخش می‌شوند و طبیعی است که اگر این امکان وجود داشت، انتقالی صورت می‌گرفت که منجر به سوء تفاهم نمی‌شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا