اجتماعی

توصیه های تغذیه ای برای بهبودیافتگان کرونا

آثار مخرب بیماری کووید -۱۹ اشکال مختلفی دارد و اکثر افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می شوند و بهبود می یابند از خستگی و همچنین از دست دادن حس بویایی و چشایی شکایت دارند.

به گزارش یومیر ، بسیاری از بیماران در حال بهبودی کووید -19 همچنین مشکلاتی مانند از دست دادن اشتها ، قدرت و استقامت بدنی و همچنین بسیاری از اختلالات گوارشی را به دلیل ضعف سیستم گوارشی تجربه می کنند.

این زمانی اتفاق می افتد که ویروس وارد بدن می شود و تمام سلول های سالم ، از جمله سلول های دستگاه گوارش را آلوده می کند. تهوع ، از دست دادن انرژی و مشکلات تنفسی نیز می تواند باعث از دست دادن اشتها شود.

یک پزشک عمومی در هند گفت که ممکن است فردی به دلیل استرس و اضطراب ناشی از شکل شدید بیماری کووید -19 حتی غذا نخورد.

برای بازگرداندن قدرت و استقامت ، متخصصان می گویند حذف استروئیدها از بدن ضروری است. در این شرایط بر پاکسازی روده تمرکز کنید. مصرف مایعات مرطوب کننده و تقویت کننده سیستم ایمنی نیز برای بازیابی قدرت بدنی و روند بهبودی بسیار مهم است. این امر نه تنها به دلیل خود ویروس بلکه برای حذف سموم باقی مانده در بدن ناشی از استفاده از داروها و استروئیدها ضروری است.

به گفته متخصصان تغذیه ، بهتر است برای افزایش اشتها با وعده های غذایی کوچک در فواصل منظم شروع کنید. غذا روند بهبود را تسهیل می کند ، بنابراین رژیم متعادل ضروری است. یک حبه سیر و چربی های مفید مانند دانه چیا ، گردو و … باید روزانه مصرف شود. دو گروه مواد مغذی ، یعنی ویتامین ها و مواد معدنی ، برای بهبود سریعتر مهم هستند.

ویتامین C در بحث تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم است و ویتامین D در برابر عفونت های تنفسی مثر است. از نظر مواد معدنی ، روی عنصر مهمی در گلبول های سفید خون است که با عفونت مبارزه می کند. پروبیوتیک ها همچنین برای جوانسازی باکتری های روده ضروری هستند.

Hindustan Times در مورد غذاهای ضروری برای بهبود کووید -19 گزارش داد:

آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین های A ، C ، D ، K ، B ، E ، منیزیم ، مس و آهن است و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این داروها التهاب را کاهش می دهند و به تنظیم عملکرد روده کمک می کنند.

اسموتی

خوردن اسموتی از میوه هایی مانند پرتقال ، توت ، سیب و آووکادو ، که منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند ، به بازگرداندن قدرت بدنی ، ایجاد ایمنی و افزایش اشتها کمک می کند.

آجیل و دانه ها

بادام منبع غنی از ویتامین E ، روی و منیزیم است که از سلامت سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و در طولانی مدت انرژی را تأمین می کند. توصیه می شود بادام خیس خورده را در رژیم غذایی صبحگاهی خود قرار دهید.

صفنج

اسفناج منبع غنی ویتامین A ، C ، آهن ، کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم و … است که به تقویت بدن و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند.

نخود فرنگی

نخود منبع غنی پروتئین است. یک کاسه نخود پخته با کمی آب لیمو و نمک یک میان وعده بسیار سالم است.

مایعات

حفظ آب و رطوبت بدن یک نکته مهم در روند بهبود است. فرد باید از آب نارگیل ، آب لیمو و داروهای آرامبخش (مانند بابونه ، رازیانه) برای حفظ آب بدن ثابت استفاده کند.

غلات کامل و عدس

علاوه بر میوه ها و سبزیجات تازه ، مصرف روزانه غلات کامل مهم است. همچنین باید پروتئین خود را با تخم مرغ ، ماهی ، گوشت قرمز و همچنین شیر ، پنیر یا سایر جایگزین های لبنی افزایش دهید. یک کاسه فرنی عدس تهیه شده از عدس زرد پخته ، برنج ، سبزیجات فصلی و ادویه جات یک گزینه غذایی عالی برای افزایش سریع انرژی است.

غذاهای تخمیر شده

برای بهبود سلامت روده ، غذاهایی مانند ماست باید مصرف شوند زیرا منبع اصلی پروبیوتیک ها هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا