حوادث

توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت از منزل

معاون رئیس پلیس آگاهی بزرگ تهران برای جلوگیری از سرقت در تعطیلات نوروز توصیه و هشدار داد.

سرهنگ داوود فرد در گفت وگو با یومیر وی در همین رابطه گفت: امسال به دلیل شیوع تاج و توصیه به جلوگیری از مسافرت ، بدیهی است تعداد شهروندانی که قصد ترک خانه خود را دارند نسبت به سالهای گذشته و زمان قبل از شیوع آن کمتر خواهد بود. تاج ، اما هنوز هم لازم است تا خدای ناکرده خانه آنها به سرقت نرود.

وی ضمن اعلام خبر همسایگان معتمد خود و حتی قفل درب خروج از خانه برای مدت کوتاهی ، گفت: “مهمترین توصیه به شهروندان در شرایط فعلی این است که تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.”

سرهنگ فرد با بیان اینکه طبقه های اول و آخر ساختمان که به بالکن و پنجره دسترسی دارند باید با نصب محافظ ایمن شوند ، اظهار کرد: استفاده از درب ها ، گاوصندوق ها و قفل های استاندارد برای این محافظ ها ضروری است.

جانشین رئیس پلیس اطلاعات بزرگتر تهران به شهروندان توصیه کرد از زنگ هشدارها و علائم هشدار دهنده که می توانند به تلفن های همراه در خانه متصل شوند استفاده کند و گفت: “برای پوشش کلیه ورودی ها از دوربین های مدار بسته با وضوح بالا استفاده کنید.” همچنین توصیه می شود ، اما لازم است DVR با ظرفیت بالا را دور از چشم قرار دهید.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید از نگهداری اشیا valu قیمتی خود مانند طلا ، جواهرات ، سکه ، ارز ، پول نقد و مانند آن در خانه خودداری کنند ، گفت: بهترین مکان برای نگهداری این چیزها صندوق امانات بانک است.

وی با اشاره به ساکنان مجتمع های مسکونی و خانه های چند واحدی گفت: لازم است همه ساکنان نسبت به ورود و خروج افراد غیر از ساختمان حساس باشند و از قفل های برقی و شاخه های نگهدارنده در ورودی ورودی استفاده کنند برای بسته بودن بسته همیشه. “مطمئن باشید.

معاون رئیس پلیس اطلاعات بزرگتر تهران گفت: لازم است شهروندان هنگام ورود و خروج از بسته بودن پارکینگ در ساختمان اطمینان حاصل کنند. نمایندگان شرکت و غیره قصد دارند از ورود به خانه و آموزش این س toال به همه اعضای خانواده جلوگیری کنند. همچنین اگر افسر آب ، برق ، گاز و … وجود دارد ، باید به درب منزل بروند و کارت شناسایی افسر را ببینند.

وی با تأکید بر اینکه باید قفل ایمن بر روی درب ورودی سقف نصب شود ، گفت: شهروندان در صورت نیاز به دستیار نظافت ، پرستار ، سرآشپز و … درخواست خود را از طریق شرکت های معتبر پیگیری کنند. زیرا در برخی موارد سرقت توسط افرادی صورت می گرفت که از این پوشش وارد خانه شدند. در صورت استفاده از خدمه ، آنها همچنین باید از قرار دادن اموال و کلید خانه در دسترس خود خودداری کنند.

سرهنگ فرد از شهروندانی که برای مدت طولانی مسافرت زیادی دارند استفاده از لامپ های تایمر را خواست و گفت: پنگ اگر گاوصندوق در خانه نگهداری شود باید درست شود و کلید نباید در معرض دید قرار گیرد.

معاون رئیس پلیس اطلاعات بزرگتر تهران همچنین یکبار دیگر به شهروندان توصیه کرد از سیستم های هشدار در خانه های خود استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا