فرهنگ و هنر

تنها سینمای کاشمر در آتش سوخت

یومیر/ خراسان رضوی رئیس سازمان آتش نشانی و ایمنی کاشمر از وقوع آتش سوزی در سینما کاشمر ایران خبر داد.

امیر نژاد رحیم در گفت وگو با یومیر، افزود: حوالی ساعت 18:20 امروز طی تماس عمرانی مبنی بر آتش سوزی در یکی از سینماهای ایران، خودروهای آتش نشانی ایستگاه قائم (عج) که به محل حادثه نزدیکتر بودند، بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت و گستردگی آتش، 2 دستگاه خودروی دیگر از ایستگاه آتش نشانی چمران به محل حادثه اعزام شدند. خوشبختانه آتش به سالن اصلی نرسیده است، اما به دلیل گسترش آتش، به دلیل دودگرفتگی سالن اصلی، کل سالن سینما به طور کامل تخریب شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: به دلیل شدت آتش سوزی و ترس از ریزش دیواره ها، تمامی راه های منتهی به محل مسدود شده و شرکت های خدمات رسانی برق و گاز ارتباط خود را با محل قطع کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع پنج خودرو با 10 آتش نشان برای اطفای حریق به محل اعزام شدند، گفت: اطفای حریق بیش از یک ساعت و 20 دقیقه طول کشید.

نژاد رحیم گفت: این سینما مجهز به سیستم اطفاء حریق دستی بود و با وجود اینکه سینما در ساعت کاری خود قرار داشت خوشبختانه هنوز کسی وارد آن نشده بود. تنها فیلمبردار داخل سینما بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی محل را ترک کرد.

وی با انتقاد از ازدحام جمعیت در زمان آتش سوزی، افزود: با وجود کم عرض بودن خیابان و حضور خودروهای سنگین در منطقه، اما به دلیل حجم زیاد ترافیک، این مشکل مانع از سرویس دهی به موقع شد. از شهروندان می خواهیم در این موارد از سایت دوری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: علت اصلی حادثه هم اکنون در دست بررسی است و به زودی نتیجه اعلام می شود.

تنها سالن سینمای کاشمر در سال 1376 پس از 24 سال در اختیار داشتن سازمان هلال احمر در این شهرستان و ساختمان آن چندین سال بدون استفاده ماند و تقریباً چیزی جز ویرانه نبود، از مالکیت هلال احمر خارج شد. توسط شورای شهر و دیگر مسئولان شهر به شهرداری منتقل شد.

با توجه به فرسودگي بيش از حد ساختمان تصميم بر آن شد تا اصلاحات فني از نظر فني و استحكام ساختمان از قبيل ميله ها، سقف سبك و اجراي فوندانسیون نواري و استحكام ساختمان و نيز استانداردسازي ساختمان انجام شود. صوتی و تصویری برای نمایش فیلم در این سینما . لابی جدیدی نیز برای این سینما به مساحت حدود 300 متر ساخته شد که دارای ظرفیت نمایشگاهی نیز می باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا