اقتصادی

تعیین مهلت ۲ ماهه برای تحویل اموال بلاصاحب به سازمان اموال تملیکی

دادستان تهران در بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) دستور انتقال 17 تن مواد قابل احتراق در انبارهای این گمرک را به محل مناسب دیگری صادر کرد.

به گزارش یومیر، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از انبارهای اداره کل گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

در این بازدید که مسئولان گمرک و سازمان جمع آوری و فروش املاک و مستغلات نیز حضور داشتند، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران بر لزوم تعیین فوری تکلیف کالاهای دپو شده در انبار گمرک امام تاکید کرد. فرودگاه بین المللی خمینی

وی همچنین ضمن بازدید از انبارها و سالن های مختلف گمرک، اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ضعف ها و خسارات موجود را شخصا بررسی و علاوه بر هشدار به مراجع ذیربط برای تشدید اقدامات پیشگیری و مقابله، دستورات ویژه ای را صادر کرد.

دادستان تهران همچنین با اشاره به وجود خلاها و مشکلات در شرایط نگهداری و ترخیص کالا از گمرک در انبارهای گمرکی گفت: در بازرسی انجام شده با حضور مسئولان ذیربط تصمیمات بسیار خوبی به ویژه در حوزه گمرک اتخاذ شد. حوزه تسویه انبار . پیگیری جدی دستگاه های مربوطه برای اجرای آنها ضروری است.

وی در خصوص علت بازدید خود از انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به دستور مهم قوه قضائیه مبنی بر پیگیری و نظارت بر واردات، انبارداری و ترخیص کالا از گمرکات در سازمان گمرک و املاک کشور و لزوم تعیین تکلیف آن اشاره کرد. وظیفه در اسرع وقت وی گفت: در اجرای سیاست های کلان قضایی و با توجه به نظارت بر حقوق عامه، در بازدید از گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصمیمات لازم برای تسریع در روند ترخیص اتخاذ شد. از کالاهای موجود و بر این اساس آنها نهادهای مسئول موظف به بسیج کلیه امکانات برای تعیین تکلیف فوری کالاهای انبار شده در انبارها و انبارهای گمرکی بودند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: طی جلسه ای که قبل از بازدید با مسئولان حاضر در محل داشتیم، مقرر شد برای جلوگیری از احتمال وجود حدود 17 تن مواد قابل احتراق در انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تاریخ گذاری شود. خطر ممکن است به مکان مناسب دیگری منتقل شود.

وی افزود: همچنین مقرر شده گمرکات جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت 2 ماه منتهی به 15 اردیبهشت ماه 1401 کلیه کالاهای باقی مانده در انبارهای فرودگاه امام خمینی (ره) را به سازمان اموال تملیکی تحویل دهند و سازمان اموال تملیکی موظف است. ” اعطای این اقلام از طریق فروش و مزایده در مدت 3 ماه.

صالحی افزود: همچنین مقرر شده است با انعقاد قرارداد اجاره بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان جمع آوری و فروش املاک و مستغلات، موجودی اموال تملیکی لازم در اختیار این گمرک قرار گیرد. سازمان.” سازمان املاک باید در اسرع وقت فضای مناسبی برای نگهداری کالا و تخصیص اقلام داشته باشد.

این مقام قضایی در پایان تاکید کرد: دادستان عمومی و انقلاب تهران به منظور حفظ حقوق عامه، نظارت بر نیروی انتظامی و رسیدگی به جرائم احتمالی و رعایت دستورات ریاست محترم جمهوری به موضوع وضع عوارض گمرکی فرودگاه امام خمینی (ره) رسیدگی کرده اند. قوه قضائیه در حالی که تکلیف این پست ها پس از سال ها بلاتکلیفی مشخص می شود تا از تحمیل غرامت به خزانه داری و نمایندگی ها و واردکنندگان به دلیل تاخیر جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا