اجتماعی

تعیین‌تکلیف پروژه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در بوجه ۱۴۰۱

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 20 رای موافق طرح های مشارکت و سرمایه گذاری شهرداری تهران در بودجه سال آینده را تصویب کردند.

به گزارش یومیر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی تبصره های بودجه سال آینده، بررسی تبصره نوزدهم این بودجه را در دستور کار خود داشتند. امانی در این خصوص در توضیح این تبصره گفت: بند هفتم «هـ» مصوبه 17 آبان ماه سال جاری شورای اسلامی شهر تهران با عنوان سند سیاسی هدایت تدوین برنامه و بودجه سال 1401 صادر شد. برای شهرداری تهران و برای جلب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، شهرداری مجاز است در زمان ابلاغ بودجه، 10 درصد از کل اعتبارات ردیف های اعتباری تملک دارایی های ثابت را رعایت کند. و در ردیف متمرکز تحت عنوان اعتبارات متمرکز برای اجرای طرح های مشارکتی و سرمایه گذاری به عنوان مشارکت شهرداری در پروژه های غیرخودگردان واجد شرایط اعتبارات شهرداری تهران در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای این منظور معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران تنها برای طرح های مشارکتی مجاز است که مدل مالی آنها غیرخودگردان تعیین و به تایید سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی برسد و 30 درصد به دستگاه اجرایی مربوطه اطلاع رسانی شود. مبلغ قرارداد.

وی افزود: منابع حاصل از واگذاری سهم شهرداری تهران در پروژه های مشترک در چارچوب احکام و اساسنامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران پس از تحقق یا واریز به خزانه صرفاً در قالب اعتبارات از محل پروژه های سرمایه ای قابل تخصیص است. و در صندوق گزارش تفریغ بودجه شهرداری تهران منعکس شده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران موظف است تا قبل از پایان شهریور ماه سال آینده ظرفیت های اقتصادی شهر تهران را در تمامی حوزه ها به ویژه املاک و اراضی شهرداری تهران شناسایی و بسته به پروژه های عمرانی، دولتی و خصوصی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

وی تاکید کرد: تمامی واحدهای اجرایی موظفند قبل از هرگونه قرارداد مشارکت، تهیه و تایید سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی، کلیه مدارک، مطالعات و مجوزهای مورد نیاز پروژه هایی از قبیل مطالعات فنی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و پدافند غیرعامل را ارائه کنند. و سایر مراجع لازم را بدست آورید.

امانی ادامه داد: شهرداری تهران مجاز است علاوه بر پروژه های مندرج در جدول بند هشتم، پروژه های نیمه تمام یا جدید مشترک دیگری را مشروط به مطالعه اقتصادی و محاسبه مدل اقتصادی پروژه و تایید سازمان سرمایه گذاری اجرایی انجام دهد. همچنین شهرداری تهران موظف است بررسی‌های لازم را برای شمارش دارایی‌ها و منابع نامشهود و داده‌های موجود در شهر انجام دهد و برنامه تولید این ذخایر را با آزادسازی و اشتراک‌گذاری با تمامی فعالان اقتصادی و اجتماعی با هدف بسترسازی برای شهرها انجام دهد. اقتصاد دیجیتال و دستاورد درآمد پایه خدمات جدید را تا پایان شهریور سال آینده تهیه و به شورای شهر تهران ارائه کنید.

وی تاکید کرد: در این تبصره به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود علاوه بر طرح‌های مندرج در این تبصره، با در اختیار قرار دادن منابع مالی با جذب مشارکت‌های خصوصی یا سایر روش‌های تامین مالی، پروژه‌های مذکور در این تبصره را اجرا کند.

قائمی در بررسی این تبصره گفت: پیشنهاد می‌کنم این تبصره حاکی از آن باشد که اجرای پروژه‌ها پس از تصویب طرح جامع راه‌آهن و مراحل قانونی آن و همچنین تعدادی پروژه مشترک در فهرست این طرح انجام شود. توجه داشته باشید، مانند ساخت پارکینگ خیابانی. پارکینگ های ملکی هاشمی و پارکینگ های طبقاتی منطقه 18، وحدت، فردوس، توحید، ماهان، نیایش و پارکینگ مکانیزه جانبازان اضافه شود.

چمران پس از ارائه پیشنهاد قائمی گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد اضافه شدن اجرای پروژه ها پس از تصویب طرح جامع راه آهن مشکلاتی را ایجاد می کند، بهتر است پس از تصویب طرح جامع راه آهن مکاتبه شود زیرا این طرح در شورای عالی راه آهن مورد بازنگری قرار می گیرد. شورای ترافیک.» پس از تایید معتبر است.

به گزارش یومیر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی در نهایت با 20 رای به تبصره 19 پیشنهادی بودجه سال آینده شهرداری تهران را تصویب کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا