اجتماعی

تشکیل ۱۴۹۹ پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

یومیر/ لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از تشکیل 1499 مورد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی این استان خبر داد.

دکتر. امین سلاحرزیان در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: فلسفه جهاد دانشگاهی این است که جهاد در کنار دانشگاه باشد و هدف ما این است که بتوانیم علم را به عمل تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش های زیادی برای جانمایی در جهاد دانشگاهی انجام شده و فعالیت های خوبی را در لرستان آغاز کرده ایم، افزود: یکی از این کارها کشت گیاهان دارویی است زیرا پتانسیل ارزشمندی در لرستان دارد اما متاسفانه این کار وجود داشته است. کمتر به آن توجه شده است.»

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه پتانسیل گیاهان دارویی در استان مغفول مانده است، گفت: گیاهان دارویی در لرستان از نظر اقتصادی، فرآوری، ارزآوری و … در لرستان کار زیادی دارد و مرکز ایجاد کردیم. برای پشت بام و زمینی با چهار تا یک هکتار را به این مهم اختصاص دادیم.

تحویل بیش از 60 تا 70 درصد نهاده از گیاهان دارویی استاندارد جهاد دانشگاهی لرستان

سلاحورزیان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 60 تا 70 درصد نهاده های مورد نیاز برای کشت گیاهان دارویی اعم از بذر، قلمه و نهال در لرستان توسط جهاد دانشگاهی لرستان تامین می شود.

وی افزود: نهاده های گیاهان دارویی را برای توسعه کشاورزی، کشاورزان و علاقه مندان و فارغ التحصیلان کشاورزی در لرستان تامین می کنیم و اگر مردم نتوانند محصول خود را بفروشند، خرید تضمینی از آنها خواهیم داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: شبکه گسترده ای در جهاد دانشگاهی کشور برای فروش گیاهان دارویی راه اندازی شده است.

سلاهورزیان با بیان اینکه الگوی کشت در لرستان یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد، اما متاسفانه کمتر به آن توجه می شود، ادامه داد: در شهرستان کوهدشت کشت های انجام شده آب دوست است و همین امر باعث بالا رفتن سطح آب شده است. در مخازن زیرزمینی آب زیرزمینی در حال سقوط است.

وی بیان کرد: محصولات گلخانه ای به آب کمتری نیاز دارند و تعداد مشاغل، امکان فرآوری و بسته بندی محصولات در آنها زیاد است اما در لرستان و به ویژه شهرستان کوهدشت کمتر به این موضوع توجه شد و در این راستا جهاد دانشگاهی لرستان در شهرک گلخانه ای کوهدشت ایجاد و محصول آن فلفل دلمه ای است.

نرخ ناباروری در لرستان بالاست

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به مرکز درمان ناباروری این نهاد با بیان اینکه متاسفانه آمار ناباروری در لرستان بالا است، افزود: مسائل اقلیمی، ژنتیکی و تغذیه ای در این موضوع دخیل است و در این راستا جهاد دانشگاهی لرستان رفت و یک مرکز ناباروری تأسیس کرد.

سلاحورزیان تصریح کرد: بیش از 80 درصد مراجعه کنندگان برای درمان ناباروری به جهاد دانشگاهی لرستان با مشکل مالی مواجه هستند و جزو اقشار مرفه نیستند.

انجام درمان با تعرفه دولتی و نیمه دولتی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

وی گفت: مشاوره و درمان دارویی با تعرفه دولتی و نیمه دولتی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان انجام می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: هزینه جراحی انجام شده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان نسبت به سایر مراکز درمانی بسیار پایین است.

سلاح ورزیان ادامه داد: در لرستان بین 3000 تا 3500 زوج نابارور وجود دارد که البته این تعداد بیش از 4000 زوج است زیرا برخی افراد به دلیل شرایط خاص و حتی مشکلات مالی به مراکز درمانی ناباروری مراجعه نمی کنند.

در حال حاضر 1499 پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان تشکیل شده است.

وی گفت: در حال حاضر 1499 پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان تشکیل شده و زوج های نابارور از خدمات این مرکز استفاده می کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: آمادگی اهدای جنین به متقاضیان در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان وجود دارد و همه شرایط را برای درمان ناباروری فراهم کرده ایم.

سلاحورزیان افزود: برای توسعه، ارائه خدمات بیشتر و بیشتر به زوجین و مددجویان نابارور نیازمند تجهیزات جدید مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان هستیم که انتظار داریم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان نیز مانند گذشته از ما حمایت کند. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا