عمومی

تست‌های کرونا روزانه به ۱۰۰ هزار مورد می رسد

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

دکتر. سعید نمکی در جلسه امضای تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر گفت: “در جلسه ای که با ستاد ملی کرونا داشتیم ، او وظایف جدیدی را به آژانس ها داد که به نظر من موضوع جدید و خوشبختی در ادامه مدیریت بیماری است. ” بود.

وی افزود: یکی از دستورات کلیدی وی تشکیل پایگاه عملیاتی برای اجرای مصوبات ستاد بود که در این مدت احساس می کردیم خلا was است ، به این معنی که بسیاری از پیشنهادهای ما کم و بیش رفت و این تصویب شد. مصوبات نیز اجرا نشد.

دکتر. نمکی ادامه داد: یک بال رهبری کرونا که ما آن را نداشتیم یک بال بسته و شکسته بود که با تشکیل پایگاه و حضور وزیر کشور در راس این پایگاه ، عملیات اجرایی و اجرای پروتکل ها دوباره سازماندهی شد “

وزیر بهداشت گفت: دومین وظیفه تعیین شده توسط مدیریت این بود که ما به عنوان محوری برای تعیین مصادیق محدودیت در وزارت بهداشت عمل کنیم و این مرحله باعث شد دوستان ما در وزارت بهداشت با هماهنگی وزارت کشور نسبت به پروتکل ها و دیروز در جلسه با ملی کارکنان مورد استقبال رئیس جمهور و کارمندان قرار گرفتند.

وزیر بهداشت گفت: اگرچه به دلیل شرایط بحرانی و وضعیت خطرناک تاج در کشور نیاز به تسریع در شروع این محدودیت ها و اعمال آنها داشتیم اما عزیزان ما به دلیل شرایط و ضروریات اجرای آن را به اول دسامبر موکول کردند ، آنها باید ایجاد کنند. “

دکتر. نمکی اضافه کرد: حتی اگر برای ما خیلی دیر است ، اما من هنوز خوشحالم که در اسرع وقت در مورد این وضعیت اضطراری اطلاع پیدا می کنیم و اگر قرار است به درستی انجام شود ، البته با تاخیر ، ما ترجیح می دهیم شلوغ ، شکسته باشد. و نیمه بسته و بدون اجزای مهم و مهمی که باید اجرا شود ، نگاه کنید.

قربان نمکی تاکید کرد: ما معتقدیم که اگر این بسته را با هم اعمال نکنیم ، فقط با محدودیت نمی توانیم بیماری را جمع آوری کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به طرح تشدید غربالگری و تشدید پیگیری موارد مثبت گفت: در این طرح جدید که ادامه روش قبلی ما در غربالگری بیماری است ، جایی که آزمایشات را از 1200 به 25000 افزایش دادیم ، در با استفاده از نیروهای بسیج و هلال احمر و سازمانهای مردم نهاد می توان 78 میلیون مورد غربالگری شهروندان را جمع آوری کرد ، سیستم 4030 راه اندازی شد و در مرحله بعدی 34 میلیون فرد پر خطر را غربالگری کردیم که می تواند بار بیمارستان های ما را بسیار کاهش دهد ، و ما در طی 60 روز توانستیم میزان اشغال تخت بیمارستان با بیمار کرونز را به 20٪ و مرگ و میر را به کمتر از 40 نفر در روز برسانیم ، که یک رکورد تاریخی و یک افتخار ملی برای ایران در جهان است.

وی افزود: البته امروز نیز با تلاش و شدت بیشتر و با همدلی و هماهنگی بیشتر و با کمک امکانات و تجربیاتی که در این مدت کسب کرده ایم همین کار را تکرار خواهیم کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از این محورها تشدید نظارت است تا بتوانیم بیش از گذشته بر اجرای پروتکل ها نظارت داشته باشیم. دوم آموزش عمومی و اقناع ، سوم تشخیص زودهنگام با انجام چندین آزمایش است که ما به 40،000 در روز رسیده ایم و اگر خدا بخواهد ، با تولید مجموعه های داخلی و احتمالاً رسیدن به مجموعه های کره ای ، این را به روزانه 100000

وی ادامه داد: این مجموعه ها سریع هستند و بیش از 20 دقیقه طول نمی کشد ، بنابراین از این طریق می توان تعداد زیادی از گروه های هدف را آزمایش کرد و 20 تا 25 دقیقه تکلیف بیمار را روشن می کند.

وزیر بهداشت گفت: مرحله بعدی قرنطینه است. ما اکنون با کمک وزارت ارتباطات به سیستمی برای نظارت بر افراد قرنطینه مجهز شده ایم و با نظارت بر آنها در صورت قطع قرنطینه ، می توانیم آنها را به قرنطینه برگردانیم.

نمکی گفت: همچنین با کمک وزیر میراث فرهنگی ، هتل ها و مسافرخانه ها و مسکن شناسایی خواهد شد و افراد قرنطینه ای را که نمی توانند در خانه بمانند یا افرادی هستند که باید در مکان های عمومی تری نگهداری شوند ، در نظر بگیریم. برای رونق اقتصادی. پشتیبانی در این مدت 14 روز قرنطینه است.

دکمه بازگشت به بالا