ورزشی

تحکیم دوستی ایران و افغانستان با گسترش فعالیت‌های علمی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، تفاهم نامه علمی – آموزشی و فرهنگی بین دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و موسسه تحصیلات عالی میوند کابل با نماینده این موسسه دیدار و گفتگو کرد. آموزش عالی میوند کابل به امضای سید حسن هاشمی رئیس این دانشگاه رسید.

نماینده مؤسسه تحصیلات عالی میوند افغانستان در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: گسترش فعالیت های علمی و دانشگاهی موجب تقویت دوستی دو ملت دوست و برادر در ایران و افغانستان می شود.

محمد رسول حسینی با اشاره به اشتیاق وصف ناپذیر جوانان افغانستانی برای تحصیلات عالی افزود: از همکاری رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی که بستر لازم را برای تحصیل دانشجویان افغانستانی در این دانشگاه فراهم کردند، قدردانی می کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به روند تاسیس، رشد و ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی در بیرجند، گفت: این دانشگاه در سال 85 با سه رشته و 90 دانشجو در یک آپارتمان اجاره ای کوچک کار خود را آغاز کرد. ، آموزش، پژوهش و رفاه بزرگترین فضای کتابخانه و یکی از بزرگترین مجموعه های ورزشی دانشگاهی شرق کشور با کادر اداری و دانشکده های مجرب به یکی از بزرگترین، جامع ترین و معتبرترین دانشگاه ها در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.

هاشمی با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور واحدهای دانشگاهی کشور در تهران گفت: این رویداد بزرگ علمی و فناوری که باعث درخشش بین المللی نام دانشگاه آزاد اسلامی شد مصادف با 40 سالگی است. سالگرد تاسیس دانشگاه، هزار ایده و استارت آپ و هزار زیرساخت پژوهشی در تهران برگزار شد و غرفه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی جزو 10 غرفه برتر این نمایشگاه بزرگ بود.

وی به پیشینه علمی، آموزشی و فرهنگی بیرجند اشاره کرد و گفت: بیرجند به عنوان یک شهر دانشگاهی در کشور شناخته می شود و علاقه مندان زیادی را به تحصیلات عالی جذب می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی و بیرجند با بیان روابط مشترک ایران و افغانستان و دوستی دیرینه مردم این دو کشور، ادامه داد:

برنامه های آموزشی و پژوهشی مشترک، جذب دانشجو از افغانستان، تبادل پژوهشگران و اعضای هیأت علمی، برگزاری فرصت های مطالعاتی، کنفرانس های علمی مشترک، همکاری در مجلات علمی، زمینه سازی برای برگزاری دوره ها و کارگاه های مشترک، همکاری در برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت (مهارت) )) و تبلیغات مشترک در زمینه های مختلف علمی، فنی و تخصصی از اهداف این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا