فرهنگ و هنر

تجلیل از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی در لبنان

مشاور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تعدادی از فرهنگیان لبنانی که در زمینه جمهوری اسلامی ایران تألیفاتی انجام داده اند ، تجلیل کرد.

به گزارش یومیر ، به نقل از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ، این مراسم با حضور تعدادی از شخصیت ها ، نویسندگان و محققان لبنانی و مطابق با پروتکل های بهداشتی در مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) بیروت برگزار شد.

عباس خامه یار ، مشاور فرهنگی کشورمان در لبنان ، در این مراسم گفت: شرایط فوق العاده در جهان باعث شد جشن امسال به شکل دیگری برگزار شود.

وی با اشاره به اینكه امام خمینی (ره) هویت دینی جامعه را ترمیم كرد تا زندگی بشر روح الهی را به خود بگیرد ، گفت: امام خمینی (ره) به خوبی فهمید كه اسلام می تواند همه نیازهای اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی را تأمین كند. زندگی. “و سرانجام ، غرب باعث شد غرب احساس خطر کند ، ایران هراسی و اسلام هراسی را ترویج دهد و با اقدامات تروریستی مفهوم دیگری از اسلام را به جهانیان معرفی کند. در شرایط فعلی جهان ، ما به یک دولت مبتنی بر ایمان و عقیده نیاز داریم. ، و امام خمینی و شاگردانش موعظه بازگشت به خود و شناخت اسلام واقعی را داشتند و منتقد غرب و غرب زدگی شرق و وابستگی به بیگانگان بودند.

مشاور فرهنگی در کشورمان با بیان اینکه امام خمینی (ره) خواهان تحقق عرفان عملی است ، خاطرنشان کرد: آموزه انقلاب اسلامی شامل اخلاق ، معنویت ، اخلاص ، ایثار ، انسانیت ، اعتماد و ایمان موجب اسلامی شدن انقلاب برای گرفتن رنگ عدالت و استقلال و هرگز حتی با بزرگترین دشمنان خود تجاوز نکنید. پس از بیش از چهار دهه شاهد ثمرات این انقلاب در منطقه و جهان هستیم و ایران به یک قدرت صنعتی و علمی تبدیل شده است. که دیگران به آن اعتماد دارند و موجبات نگرانی قدرت های استکباری را فراهم آورده اند.

فیلم کوتاهی درباره نتایج انقلاب اسلامی به نمایش درآمد و شاعر مسیحی جوزف عون اشعار خود درباره انقلاب اسلامی و امام خمینی را برای حاضران قرائت کرد.

سپس قطعه موسیقی توسط ارکستر سمفونیک ملی ما به نام “بیروت درد تو است درد من است” به سرپرستی آندره الحج ، که برای ابراز همدردی با مردم لبنان پس از انفجار بندر تولید شده است ، توسط یک دانشجوی ایرانی مقیم لبنان به دو زبان فارسی و عربی. خوانده شد

خزعلی ، استاد دانشگاه الزهرا (س) و خواهر شهید حسین خزعلی ، در مورد جایگاه زنان پس از امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی صحبت کرد و نقش زنان ایرانی در انقلاب اسلامی و دستاوردهای آنها در دوران جمهوری اسلامی را برشمرد.

برنامه بعدی نمایش فیلم های کوتاه در مورد تاریخ انقلاب و دستاوردهای چهل ساله کشورمان بود.

در پایان از تلاش و کوشش شخصیتهایی که آثاری مرتبط با انقلاب اسلامی ایران تولید کرده اند تقدیر شد.

ابتدا آندره الحاج ، رهبر ارکستر سمفونیک ملی لبنان ، پس از دریافت جایزه خود از مشاور فرهنگی کشورمان ، گفت: من با بسیاری از ارکسترهای سمفونیک جهان در ارتباط هستم. من دارم ، اما باید بگویم که یکی از زیباترین روزهای زندگی من حضور من در تهران و دیدار با شخصیتهای هنری و بسیار حرفه ای در آنجا بود و باید بگویم که هیچ کشوری برای ابراز همدردی با مردم لبنان

پس از آن ، جمال واكيم ، نويسنده مسيحي و استاد روابط بين الملل در دانشگاه لبنان ، به خاطر نوشتن كتاب خود ، ايران و موقعيت ژئوپوليتيك آن مورد تقدير قرار گرفت.

از فواد خاشیش ، نویسنده شیعه در مرکز مطالعات بعث و استاد رسانه در دانشگاه لبنان نیز تقدیر شد.

از دلال عباس ، استاد بازنشسته دانشگاه لبنان و ایران شناس لبنانی ، پس از این مراسم تقدیر شد.

محسن صالح ، استاد دانشگاه لبنان ، محقق امور منطقه ای و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد در ایالات متحده ، پس از دریافت جایزه خود گفت: “من با وجود همه تحریم ها و تبلیغات منفی رسانه ای ، به مردم ایران و قربانیان آنها سلام می کنم. کشور را به جلو ادامه دهید. “ادامه دارد و امیدوارم که ایران تمدنی بسازد که تاریخ مظلوم مستضعفان را جبران کند.

از زحمات شهید بزرگوار فلسطینی فتحی شقاقی تقدیر و تشکر نامه به نماینده جنبش جهاد اسلامی “احسان عطایا” در لبنان اهدا شد. وی گفت: “تأکید می کنم که پیروزی انقلاب اسلامی ایران از دیگر عمق استراتژیک پیروزی ها در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.” امام توانست در برابر قدرتمندترین کشورهای جهان ، ایالات متحده بایستد و حمایت کند تمام جنبشهای آزادیبخش ، و باید گفت که ایران ستون فقرات مقاومت است. و آزادی فلسطین.

همچنین از هادی غبیسی ، پژوهشگر سیاسی و رسانه ای ، مشاور و معاون دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی ، برای کار با عنوان “امام خمینی ، چالش دانش زمان و حضور” تقدیر شد.

عدنان منصور ، وزیر امور خارجه پیشین و سفیر سابق لبنان در ایران ، که به خاطر نوشتن کتابی تحت عنوان “ایران: دولت ، اندیشه ها و آیت الله ها” (ایران ، کشور ، انقلاب و آیت الله) مفتخر شد.

سرانجام ، “تراد حماده” وزیر اسبق لبنان نیز مورد تمجید قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا