اجتماعی

تبلیغات اسلامی گلستان به کمک جهاد دانشگاهی می‌آید/دهکده گیاهان دارویی تسهیل‌گر در اقتصاد گلستان

یومیر/ گلستان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: شبکه تبلیغات اسلامی در گلستان با مدیریت مساجد، ائمه جماعات، نمازگزاران، مجامع قرآنی و بانوان وجود دارد که می تواند به تحقق رسالت جهاد دانشگاهی در حوزه دانش بنیان کمک کند. اقتصاد مقاومتی.» کمک کننده باشید.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان امشب با حضور در دفتر خبرگزاری یومیر در گلستان با مسئولان جهاد دانشگاهی گلستان و خبرنگاران اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان در این نشست اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در درجه اول به عنوان یک نهاد فرهنگی و ابلاغ کننده فرهنگ اسلامی شناخته می شود و فلسفه آن اسلامی کردن رهبری دانشگاه ها و نگرش دانشجویان به انقلاب اسلامی است. همپوشانی خاص با سازمان تبلیغات اسلامی.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/تسهیل دهکده گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

شهبازی افزود: از سال 64 ماموریت جهاد دانشگاهی از حوزه فرهنگ و مدیریت دانشگاهی به صنعت تبدیل شد، هرچند هنوز ماموریت های فرهنگی خود را حفظ کرده است و دو خبرگزاری یومیر و ایکنا هستند که خبرگزاری یومیر یک خبر خوب و امیدوارکننده.» ایکنا تنها خبرگزاری تخصصی قرآنی زیر نظر جهاد دانشگاهی است که در زمینه های قرآنی و دینی اخبار ارائه می کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سال 1388 در گلستان تشکیل شد و بر اساس ماموریت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی خود، تصریح کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در موضوعات مختلف از جمله اشتغال، آسیب شناسی، ارزیابی آسیب های اجتماعی و … فعالیت می کند. و بیشتر اقدامات ما در چارچوب آسیب های اجتماعی است.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/تسهیل دهکده گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان تاکید کرد: در بحث فرهنگی، خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) در حوزه قرآن و معارف دینی فعالیت می کند، خبرگزاری یومیر نیز کاملا مستقل است و ماموریت های مشخصی دارد، این خبرگزاری امسال به سمت فناوری اطلاعات حرکت می کند. در برابر اخبار و یادداشت های تولیدی و روشنگری، حقیقت جویی و حقیقت جویی در آن رونق می گیرد.

پیشرفت 40 درصدی فاز اول دهکده گیاهان دارویی گالیکش

شهبازی با بیان اینکه تشکل دانشجویی انواع و اقسام کارهای فرهنگی را در دانشگاه ها انجام می دهد، گفت: حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی در کشور بسیار گسترده است و 29 پژوهشکده، پژوهشکده و پژوهشکده در کشور در سطوح مختلف وجود دارد. زمینه های. از 9 سال گذشته در زمینه گیاهان دارویی در استان گلستان فعال بوده و با توجه به نیازسنجی انجام شده در استان، فعالیت در زمینه گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت روستای دارای گیاهان دارویی در گالیکش اشاره کرد و گفت: روستای دارای گیاهان دارویی تسهیل کننده اقتصادی در منطقه خواهد بود و برای استان گلستان و کشور اثرگذار است. 125 گونه گیاهی در استان گلستان شناسایی و رشد کرده است که زنجیره ارزش تشکیل شده و از نیازسنجی اقتصادی شروع می شود و به موضوعات مختلفی از جمله ترویج، تولید نهال، عقد قرارداد با کشاورزان، مشاوره به کشاورزان، تولید اسانس و فرآورده های مرتبط و بازاریابی ختم می شود. .

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/تسهیل دهکده گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه فاز اول دهکده گیاهان دارویی حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. امسال 125 گونه گیاه دارویی در مزرعه نمایش کاشته می شود. ۱۱ گونه اقتصادی در استان گلستان کشت شده است که قابل عرضه به کشاورزان گلستانی و استان های همجوار است.

شهبازی با بیان اینکه کاشت سیاه دانه نمونه موفقی در سال های اخیر در استان گلستان بوده که پس از ترویج هزاران هکتار از این محصول در استان گلستان کاشته شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از کاشت این محصول، محصول برداشت شد. و سود دهی کشاورزان دو برابر شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی را بانک سلول های بنیادی خون بند ناف عنوان کرد که اقدامی دانش بنیان است. در آموزش و کارآفرینی نیز 700 رشته مهارتی را بر اساس نیاز و نیاز افراد ارائه و آموزش می دهیم. پایگاه های داده مدیریت و مهمتر از آن آموزش مهارت های آن که بیش از 50 درصد مواقع منجر به استخدام می شود.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/تسهیل دهکده گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/تسهیل دهکده گیاهان دارویی در اقتصاد گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این نشست با بیان اینکه مباحث دانش بنیان باید به همه مسائل نظام اعم از فرهنگی و اجتماعی تعمیم یابد، گفت: راه اندازی مجموعه هایی مانند جهاد دانشگاهی نشانه ای از مقام معظم رهبری است. رهبر و مردم از آن حداکثر بهره را بردند و چنین مجموعه هایی را برای پرکردن خلاء دستگاه حکومتی ایجاد کردند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین با بیان اینکه نظام اسلامی به مردم اعتماد دارد و نشانه آن واگذاری برخی امور و ایجاد یک گروه مردمی است، افزود: اگر مقام معظم رهبری به قدرت نخبگان ما اعتماد نمی کردند. جوانان، اکنون این همه دستاوردهای ملی و بین‌المللی را شاهد نبوده‌ایم، از جمله پژوهشکده رویان. در واقع اعتماد به نظام اسلامی و حاکمیت بر مردم، امتیاز ویژه‌ای است که کمتر در جاهای دیگر دیده می‌شود.

وی به همکاری مشترک تبلیغات اسلامی و جهاد دانشگاهی گلستان برای تحقق شعار امسال اشاره کرد و یادآور شد: شبکه تبلیغات اسلامی در استان گلستان با مدیریت مساجد، ائمه جماعات، نمازگزاران، مجامع قرآنی و بانوان وجود دارد که می توانند این رسالت را به انجام برسانند. جهاد دانشگاهی در عرصه دانش و اقتصاد مقاومتی مفید و آموزنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا