اجتماعی

تأکید پژمان فر بر مسئولیت سازمان برنامه و بودجه در آلودگی هوا

رئیس ماده 90 مجلس مجلس با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه وظیفه مهمی در آلودگی هوا دارد ، گفت: مشکل دوم ما این است که سازمان های ما برای وظایف و مسئولیت های خود از سازمان برنامه و بودجه بودجه نمی خواهند. بودجه حقوق کارمندان و هزینه های آنها است.

به گزارش یومیر ، نصرالله پژمانفر امروز (دوشنبه) جلسه کمیته اصل 90 مجلس در بررسی علل آلودگی هوا در این کمیسیون را اعلام کرد: تاکنون دو گزارش در خانه های هفتم و دهم درباره مشکلات و علل هوای پاک تهیه شده است. برای آلودگی گزارش ها نشان می دهد که دامنه آلودگی هوا در کلان شهرها از مرکز کلانشهرها می گذرد و به شهرهای اطراف رسیده است.

وی با بیان اینکه پایش آلودگی هوا و مسئولیت تنفس شهروندان مسئولیت ویژه ای دارد ، گفت: فکر می کنم برنامه و سازمان بودجه در این زمینه وظیفه بسیار مهمی دارند. یک روز یک سرباز در میدان جنگ بود و شلیک نکرد ، کسی رد شد و گفت چرا شلیک نمی کنی ، او به هزار و یک دلیل گفت. از او خواسته شد که دلیل بیاورد. وی گفت: “یکی از دلایل من نداشتن گلوله است.” به نظر من برنامه و سازمان بودجه چنین وظیفه ای دارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به گفتگوی خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای نوبخت می گوید تنها چیزی که وزارتخانه ها متوجه آن نمی شوند برنامه ها و وظایف آنها است. یعنی اولین چیزی که ادارات و سازمانهای مختلف در بودجه بیان می کنند حقوق خود ، کارمندان و هزینه های آنها است. در واقع ، سازمان ها هیچ مسئولیتی در قبال تحویل برنامه های خاص به سازمان برنامه و بودجه و دریافت بودجه ویژه از این سازمان ها ندارند.

سرانجام پژمانفر گفت: گزارش های ما نشان می دهد که برخی نیروگاه ها از گازوئیل استفاده می کنند که این از دیزل بدتر است. آقای. نوبخت معتقد است دستگاه ها با مشکل روبرو هستند. واحدها وظایف خود را تأیید نمی کنند و به ما اطلاع نمی دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا