اجتماعی

به‌کارگیری ظرفیت بانوان لازمه موفقیت کامل مدیریت شهری

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه در پروژه ریحان شهر شهرداری میزبان نیست بلکه مردم و سازمان های مردم نهاد میزبان هستند، گفت: هر کاری در مدیریت شهری برای رفع مشکلات انجام می دهیم باید برخاسته از دل مردم و فعالان است و باید مسیر را به درستی درک، تسهیل و پیگیری کنیم.

به گزارش یومیر، مریم اردبیلی وی امروز در اولین رویداد ریحان شهرستان با بیان اینکه در شرایط خاصی قرار داریم و تغییراتی در فضای اطراف ما ایجاد شده و در حال رخ دادن است، افزود: اگر این تغییرات را در نظر نگیریم دچار مشکل می شویم. در تمام مسائل حاکمیتی.» خواهد بود.

اردبیلی ادامه داد: تعداد افرادی که طرح های خود را برای شهرستان ارائه کردند قابل توجه بود و طرح ها در شبانه روز ارسال می شد که بسیار شگفت انگیز است.

وی گفت: وقتی امیدواریم مشکلات را حل کنیم، این یک گنج بزرگ است و نشان می دهد که اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره مطالبات جامعه جدید گفت: ما در دنیایی پر از پیچیدگی ها، تضادها، تضادها و بلاتکلیفی ها زندگی می کنیم. مدل هایی که دنیای مدرن به ما ارائه کرد، ساختارهای رسمی را شکل داد که مردم می توانستند بنشینند و برنامه ریزی کنند. مثل بحث کرونا که جنبه های مختلفی دارد و همه ابعاد جامعه درگیر آن بود.

وی گفت: مشکلات ما تک بعدی نیست و فقط چند کارشناس می توانند در مورد آن اظهار نظر کنند.

مشاور شهردار تهران افزود: باید مشکلات را به چشم تک تک افراد جامعه درک کنیم وگرنه متوجه مشکل نمی شویم. اگر این اتفاق نیفتد همه مشکل روحی خود را حل می کنند و مشکل جامعه حل نمی شود.

اردبیلی با بیان اینکه الگوی دانشگاه مدرن به ما آموخت که فوق تخصص هایی وجود دارند که مشکلات را حل می کنند، افزود: اما مشکلات پیچیده ای نیز وجود دارد که به این شکل حل نمی شود و همه را می طلبد که فکر کنند. همه متخصصان زبان نیاز به درک یکدیگر دارند و ما در شرایط فعلی در حال تغییر هستیم و در وهله اول نیاز به نوآوری داریم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز ماه مبارک رمضان گفت: ایشان به ضرورت تغییر حکمرانی اشاره کردند.

اردبیلی با بیان اینکه نوآوری در یک مرکز اتفاق نمی افتد، گفت: نوآوری باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود. اگر ما هر بار 1000 ساعت به افراد آموزش دادیم و برنامه ها به خوبی اجرا شد، این مرحله تمام شده است و اکنون آن مدل لزوما جواب نمی دهد و اکنون به سمت مدل های طراحی تعاملی دو طرفه می رویم که خود افراد در واقعیت باید آن را انجام دهند. وسط میدان باشید و اثر انگشت مردم تهران را در طرح ببینید.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: ما در جامعه اغلب عادت داریم که الگوی یکپارچه ای از مسائل زیست محیطی را به همه استان ها و شهرستان ها ابلاغ کنیم، بنابراین مجموعه ها بر این اساس عمل می کنند، اما باید طوری باشد که نوآوری و این نوآوری را داشته باشیم. با تنوع و کثرت.” باید همراه باشد.

اردبیلی با تاکید بر اینکه باید پروژه های خرد فردی را بشناسیم و از آن محافظت کنیم، گفت: باید الگوهای ابتکاری، چند وجهی، نوآورانه، محله محور، مردم محور ایجاد کنیم. مردم ایجاد می کنند و ما در راه آهن کمک می کنیم.

وی گفت: نگاه اول این است که ما به خانواده های نیازمند کمک می کنیم و سطح بالاتر این است که اگر در شهر تحول ایجاد کنیم روی خانواده ها تاثیر می گذارد. فضایی که در آن زندگی می کنند چیست؟

اردبیلی با اشاره به اینکه نگاه بالاتری وجود دارد که معتقدم کیمیاگری ما برای حل مشکلات است، گفت: باید خانواده را به عنوان مهمترین واحد حل مشکل بشناسیم و به آن اعتبار دهیم.

او درباره تغییر خانواده در طول تاریخ می گوید: «ما از مدل خانواده گسترده به طبقه متوسط ​​شهری، هسته مرکزی و خانواده های کوچکی که اکنون وجود دارند، تغییر کرده ایم. من الان ارزیابی نمی کنم، اما در حال بحث درباره تغییری هستم که اتفاق افتاده است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه تحولات خانواده عواقبی به همراه داشت، افزود: خانواده هسته ای در دل آپارتمان وسط شهر همسایه غریبی است و به فکر بچه دار شدن است و در اداره تنهاست. خانواده در حالی که خانواده گسترده از خانواده های کوچک حمایت می کردند. مثلاً در یک خانواده پرجمعیت، اگر اتفاقی می افتاد، افرادی بودند که از آن حمایت کنند.

اردبیلی افزود: اکنون خانواده های هسته ای کوچکتر شده اند. آیا تنها راه ما برای بازگرداندن خانواده ها به روش سنتی است؟ آیا می توانیم این کار را انجام دهیم؟ آیا این تنها راه حل ماست؟ یکی از راه ها این است که این باور را در خانواده ایجاد کنیم که افراد می توانند مشکلات را حل کنند و دولت دست به اقدامی بزند که نیاز به میانجیگری دارد.

مشاور شهردار تهران تصریح کرد: کسانی هستند که با هم رفتند و با هم یک رابطه بدیع با هدف خیریه ایجاد کردند و چه چیزی از این گنجینه ارزشمندتر است.

اردبیلی افزود: اگر اقدام در محله های زنانه آغاز شود، روابط ابتکاری ایجاد می شود. این ایده ها باید ثبت شوند و منتقل شوند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان ظرفیت بی نظیری در جامعه هستند، گفت: اگر مدیریت شهری ظرفیت بانوان را برای حل مشکلات در نظر نگیرد، نمی توان به موفقیت کامل دست یافت.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد زنان خانه دار در کشور 80 درصد و در تهران 70 درصد است، گفت: زنان در ساختارهای رسمی فرصت بیشتری برای نگاه به اطراف و آگاهی بیشتر از محیط اطراف خود دارند. . زنان مهمترین روابط خانوادگی و همسایگی هستند و به طبع خود مربیان زن و بهبود دهنده خانواده در جامعه هستند.

اردبیلی با بیان اینکه نیاز همه اعضای خانواده مورد توجه بانوان است، افزود: نگاه فعال زن به محیط زیست باعث کشف و رفع مشکلات می شود. مشاهده شده است که زنان یک محله و یک مجتمع با دو استراتژی وضعیت را بهبود بخشیده اند.

وی گفت: می خواهیم با این طرح یک امتیاز به مدیریت شهری اضافه کنیم. دوگانگی ما انفعال و فعالیت است». زن فعال هر کجا که باشد سازنده است و زن قلب تپنده خانواده است.

اردبیلی خاطرنشان کرد: اگر زنان جامعه ای نوآور باشند، به دلیل تحولات جامعه فرصت خواهند داشت. تحصیل در کورونا فرصت های جدیدی را باز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر زنان فرصت ها را از دل تحول رصد کنند، میل به تغییر به همه سرایت می کند، افزود: در خانواده اگر مادر مثبت به نظر برسد همه مثبت به نظر می رسند و اگر نگاه مادر منفی باشد همه اعضای خانواده منفی به نظر می رسند. . منفی خواهد بود. در واقع از مادر خانواده است که می دانیم اتفاق خوبی افتاده یا اتفاق بدی افتاده است.

مشاور شهرداری تهران در ادامه این مراسم گفت: ریحان شهر در واقع با نگاه به این معارفه ها شکل گرفت و ریحان شهر آغاز یک روند بزرگ مردمی است.

اردبیلی با بیان اینکه شهر ریحان برای همه شهروندان تهرانی و همه مردم است، گفت: شهر ریحان سه ضلع دارد که شامل مدیریت شهری، شهروندان و فعالان مردمی است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: صرف نظر از نتایج پروژه ها، اگر بدانیم در هر محله چه ایده و تیمی مشکل را حل می کند، این یک اقدام ابتکاری فوق العاده است.

اردبیلی با اشاره به اینکه طرح های زیادی بعد از نشست خبری بانوان روز شنبه ارسال شد، گفت: در این مدت خانم های زیادی تماس گرفتند که آیا طرح ریحان شهر ادامه دارد یا خیر. چه زمانی باید طرح های خود را ارسال کنیم؟ پرونده پروژه ریحان شهر بسته نمی شود.

وی با اشاره به یکی از ویژگی های این طرح گفت: اول این که هر جا هر کاری انجام می دهیم با مشارکت و مشارکت زنان و دختران است. اینکه چگونه می توانیم به خودمان انگیزه بدهیم تا همه را بخشی از این بدانیم، بسیار مهم است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: از شما می خواهیم نکات روشنی که در مسیر خود ایجاد کرده اید را در قالب رودخانه به اشتراک بگذارید تا همه از آن بهره مند شوند.

اردبیلی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های مکرر ما را به راه حل نمی رساند، گفت: برای بازآفرینی طرح ها و ساختارهای جدید باید برای مدتی ساختارهای ذهنی خود را بشکنیم.

او گفت: ما اوج خلاقیت زنان را تسهیل می کنیم تا آنچه به دنبال آن هستیم محقق شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام اینکه پروژه ها ظرف 10 روز ارزیابی و نتیجه آن مشخص می شود، گفت: خبر خوب این است که کسانی که پروژه هایشان به نتیجه نرسیده حذف نخواهند شد و در رویداد بعدی ما به حل مشکلات آن پروژه کمک خواهیم کرد.”

اردبیلی با تشکر از همه کسانی که طرح های خود را ارسال کردند، گفت: مجموعه این طرح برای ما شگفت انگیز بود. ریحان آغاز یک فرآیند است و اگر خدا بخواهد نتایج خوب آن می تواند نتایج اجتماعی بهتری به بار آورد.

به گزارش سایت شهرستان، وی با تاکید بر اینکه برای این طرح پاداش مالی در نظر نگرفته ایم و این میزان استقبال نشان دهنده انرژی مثبت بانوان است، گفت: اگر برخی پروژه ها به شاخص ها دست پیدا کنند و مطمئن باشیم این طرح می تواند موثر باشد. در خیابان ها و محله ها بله، مطمئناً حمایت مالی خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا