اقتصادی

بهره برداری از فاز نخست بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهریورماه

یومیر/مرکزی استاندار مرکزی گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور امسال در استان مرکزی احداث شده و فاز اول آن شهریورماه به بهره برداری می رسد.

فرزاد مخلص الائمه روز شنبه 31 مرداد در مراسم بزرگداشت تشکل ها و نهادهای مردمی استان مرکزی گفت: نگرانی عامل حرکت و تحول و ناامیدی عامل رکود و تباهی است.

وی افزود: حضور تشکل های مردم نهاد در موضوعات مختلف در یک جلسه باعث می شود با دغدغه های موضوعات مختلف آشنا شویم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نظام اداری با پیشینه و چارچوبی که دارد از تحول ناتوان است. بوروکراسی منفی که دستگاه های اجرایی را کنترل می کند اساساً در حل مشکلات ناتوان است.

مخلص الائمه گفت: ظرفیت های مادی و معنوی زیادی در کشور وجود دارد اما همه آنها نمی توانند ما را به آینده مطلوبی که انتظار داریم برساند، نظام اداری موجود توانایی جذب مشارکت را ندارد بنابراین نیازمند تحول است. .

وی ادامه داد: این نظام اداری مبتنی بر نظام نفتی است و از آنجایی که نفت به نوعی عامل توسعه اقتصادی کشور شده است، باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفته و به سمت اقتصاد واقعی مبتنی بر تولید حرکت کنیم.

استاندار مرکزی افزود: گفتمان نظام اداری در استان مرکزی باید به گفتمان مسئله محور تبدیل شود تا دستگاه ها و کارکنان مهم ترین مشکل حوزه خود را بشناسند و بتوانند راهکارهای مناسب ارائه دهند.

وی تاکید کرد: ممکن است در بخش های مختلف نظام اداری متخصصان خوبی وجود داشته باشد اما سیستم اداری ناکارآمد اجازه توسعه و حرکت را به آنها نمی دهد و نیاز است عناصری از بیرون زمینه ساز توسعه این نظام اداری شوند. . همانطور که این عناصر می توانند سازمان ها و سیمان ها باشند.

مخلص الائمه ادامه داد: دولت سند تحول حاکمیت مردم را در 22 اسفند سال گذشته منتشر کرد که خط به خط نوشته شده است.

وی افزود: طرح تحول دولت مردمی در پایان سال گذشته شامل 1.23 اقدام است که باید در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تا پایان دولت سیزدهم اجرایی شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: استان مرکزی از نظر انتشار مصوبات سفر و جذب منابع قبل از سفر یکی از استان های پیشرو در کشور است. اولین پروژه در تاریخ پروژه های استان مرکزی که فعالیت های زیادی دارد پروژه پل سنجان است، از طرفی بیمارستان ولیعصر (عج) باید تا پایان امسال به اتمام برسد که این نشان از عزم دولت برای تکمیل پروژه ها دارد.

مخلص الائمه گفت: 55 هزار درخواست و شکایت از 500 نفر در میز خدمت دانشگاه آزاد اراک در سفر ریاست جمهوری، 10 هزار درخواست پس از تور و 13 هزار و 200 درخواست به میز خدمت ادارات رسیده است. در هیچ یک از سفرهای دولت اینگونه نبوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور از کمبود برق رنج می برد، گفت: باید به سمت تولید انرژی های تجدیدپذیر برویم زیرا انرژی های تجدیدپذیر تمام شدنی است، دولت تولید 10 هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی را هدف گذاری کرده است. استان مرکزی در مرحله اول 700 مگاوات تولید خواهد کرد و هدف این است که امکان افزایش تا 1000 مگاوات را داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا